Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Pisałem „spokojny” artykuł o tym, dlaczego warto łączyć Facebooka z Instagramem, a tu sam Instagram dostarczył mi amunicji. Wczoraj serwis zapowiedział nowe funkcje dla biznesu. Potrzeba lepszego dowodu, że warto tu być?
Instagram rozwija się dynamicznie i idzie śladem Facebooka, który jest najbardziej rozwiniętym pod względem marketingowym serwisem społecznościowym. Instagram wprowadzi więc - jeszcze w tym roku - profile dla firm, nowe statystyki (Instagram Insights - niczym FB Insights), a także udostępni nowe funkcje reklamowe. Będzie umożliwiał lepszy kontakt z markami, a także np. zbieranie leadów poprzez wykorzystanie formatów reklamowych. Zmierza więc w kierunku efektywnych działań marketingowych i dobrej jakości komunikacji. Co najciekawsze, Instagram jest elementem ekosystemu Facebooka i najlepiej działa właśnie w synergii ze swoim starszym bratem.
1. Zaangażowanie
Instagram to atrakcyjny wizualnie content, a treści wizualne wywołują według różnych badań nawet kilkukrotnie większe zaangażowanie użytkowników. Dzięki mechanizmowi hashtagów dość łatwo można je promować wśród użytkowników. Jeśli stworzymy fajną treść i dodamy odpowiednie hashtagi, to zaangażowanie może nie wywoła się samo, ale będzie do niego dużo bliżej. Dodatkowo zdjęcie z Instagrama można również wykorzystać na Facebooku, gdzie przyciągnie wzrok użytkowników. Ciekawym rozwiązaniem jest także promowanie treści wizualnych z Facebooka na Instagramie, nawet bez konieczności posiadania konta, co zwiększa nam zasięg w grupie docelowej.
2. Zasięg
Razem z Facebookiem Instagram to około 15 milionów zarejestrowanych użytkowników. Sam Instagram to ponad 3 miliony Polaków[1]. To drugi co do wielkości serwis społecznościowy w Polsce. Synergia dwóch największych graczy na rynku może nam dać zasięgowo bardzo dobry efekt - choćby przedłużenie kontaktu użytkownika z treścią, a co za tym idzie, lepszą zapamiętywalność i szansę na większe zaangażowanie. Za pomocą systemu reklamowego Facebooka można również prowadzić promocję na Instagramie - robi się to razem, w jednym miejscu, a więc jest to duża wygoda, a dodatkowo zwiększa Waszą szansę na sukces, szczególnie w tej dla wielu najważniejszej grupie docelowej - młodzi, bogaci, dobrze wykształceni i z wielkich ośrodków miejskich.
3. Early adopters
Świat konsumentów dzieli się na kilka grup, a wśród nich pierwszą i najważniejszą stanowią tzw. early adopters, czyli innowatorzy. Są to ludzie poszukujący nowych rzeczy i rozwiązań, podążający za trendami a często nawet wyprzedzający je. To oni mogą stać się ambasadorami Waszej marki i sprawić, że większość się nią zainteresuje. Właśnie do nich można dotrzeć przez Instagram. Są tu w dużej mierze (prawie 90 proc.) osoby do 34 roku życia[2]. W większości kobiety (60 proc.), a dodatkowo ludzie, którzy są zainteresowani swoimi pasjami, hobby i życiem - takim, w którym muszą również korzystać z rozmaitych usług i produktów. Lubią nowości, a szczególnie te, które wydają im się tożsame z ich stylem życia - spróbuj być taki, a Twoja szansa na sukces wzrośnie.
4. Konkursy
Problemem na Facebooku od lat były konkursy - użytkownicy najpierw musieli akceptować regulaminy, zostawać fanami profili, potem otrzymywali irytujące powiadomienia z aplikacji i tak dalej. Dodatkowo często nie brali udziału w aktywizacjach z powodu bariery wejścia - np. konieczności robienia zdjęcia na konkurs i wgrywania go do aplikacji. Dzięki Instagramowi konkursy fotograficzne czy wideo stały się wreszcie proste i przejrzyste. Wystarczy ogłosić je na Facebooku i Instagramie, promować w tych serwisach, a cały mechanizm wgrywania zdjęć zostawić Instagramowi i jego hashtagom. Dzięki wykorzystaniu hashtagów możemy gromadzić zdjęcia do konkursu i przeprowadzić go sprawnie i efektywnie. Oczywiście nie zapominając o regulaminie, ale jego można śmiało opublikować na Facebooku.
5. Przyszłość
Czy dziś nie jest jeszcze za wcześnie, by przenosić budżety z mediów tradycyjnych do tych nowych? To pytanie ciągle kołacze się w głowach wielu marketerów. Oczywiście jest za wcześnie, bo przecież, jeśli za kilka lat np. Instagram będzie miał lepsze zasięgi, a Ty będziesz miał dobre treści i budżet promocyjny, to uda Ci się najpewniej osiągnąć sukces. Ale jeśli dziś tam wejdziesz, to jest spora szansa, że będziesz pierwszy i kiedy Twoi konkurenci się tam pojawią, Ty będziesz mógł ich przywitać jako marka posiadająca zaangażowaną społeczność, a takiej nie zbudujesz za żadne pieniądze. Nie musisz być pierwszy, ale możesz być za pierwszeństwo nagrodzony. Warto spróbować, bo ryzyko jest naprawdę niewielkie, a nagroda olbrzymia.
Marcin Żukowski, Team leader w agencji interaktywnej Mint Media, autor książki Twoja firma w social mediach, trener Akademii PRoto
Zapraszamy do zapisów na szkolenie:
22 czerwca - Reklama na Facebooku i Instagramie
Na szkoleniu „Reklama na Facebooku i Instagramie” dowiesz się: jak prowadzić kampanie na FB i Instagramie; jak zaplanować działania reklamowe; jak posługiwać się narzędziami reklamowymi; co wolno, a czego nie - regulaminy, uwarunkowania prawne dot. reklam; jakie są trendy i kierunki, na które warto zwrócić uwagę oraz jak umiejętnie wykorzystywać social media jako kanał kontaktu z klientem, komunikacji wizerunkowej czy wsparcia sprzedaży - zależnie od celu działań.
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.