AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Dlaczego e-learning jest ważny?

Czy PR-owiec potrzebuje znać teorię? Czy praktykę? A może jeszcze coś innego? Właściwie wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. Jak w większości przypadków idealnie jest mieć mieszankę trzech elementów - teorii, praktyki i pewnego rodzaju intuicji. Intuicji marketingowej (rynkowej?), międzyludzkiej, a może po prostu szósty zmysł.

W literaturze fantasy istnieje często rozróżnienie między czarodziejem (ang. wizard), a czarownikiem (ang. sorcerer). Ten pierwszy siedzi w tomach po uszy, uczy się skrupulatnie rzucać czary i jest mistrzem teorii. Drugi opiera się na pewnego rodzaju wewnętrznej energii, nie musi się przygotowywać, nie musi skrupulatnie studiować ksiąg.

Tak trochę jest z PR - sukces może odnieść zarówno osoba znające dobrze teorię, case'y - cudze błędy oraz sukcesy, jak i osoba która po prostu jest "urodzonym PR-owcem". Najlepiej jednak być po trochu jednym i drugim.

Najlepsza wiedza nie pomoże, gdy nie będziemy potrafili zauważać pewnych spraw, wychwytywać ich z tembru głosu rozmówcy, czy wręcz antycypować pewnych zachowań i zdarzeń. Musimy działać szybko, zestawiać fakty i reagować zanim zrobią to inni. Jednak to właśnie wiedza daje pewność w takich sytuacjach i poczucie pewności przy podejmowaniu decyzji. Są one podejmowane wtedy mniej intuicyjnie, a bardziej w przemyślany sposób. "Tą drogą nie idziemy, sparzyły się na niej te i te firmy". "Ta droga jest dobra, mówił o tym ON i ONA". W ten sposób nie będziemy musieli uczyć się wszystkiego na własnych błędach.

Doświadczenie jest oczywiście koniecznością, to ono nadaje finalnej pewności siebie i swoich decyzji, uspokaja i pomaga trzeźwo oceniać sytuację. Wielkie potwory stają się zwykłymi czynnościami, a nawey wystąpienie przed dużą publiką nie stanowi żadnego problemu. Łatwiej też prowadzi się różnego rodzaju rozmowy w trakcie których musimy coś wynegocjować.

Tak więc choć intuicja i pewnego rodzaju spryt są potrzebne, to nie należy bagatelizować wiedzy. A o tą dziś nie najłatwiej - po pierwsze można czerpać ją z wielu źródeł (i nie zawsze jest ona dobrej jakości), po drugie świat zmienia się błyskawicznie i to co jeszcze wczoraj było słuszne, dziś może okazać się niewłaściwe.

A doświadczenie? Tego nie przyspieszymy. Choć odpowiednią mieszanką dwóch poprzednich przymiotów możemy zamaskować jego brak.

Michał Górecki jest jednym z wykładowców nowego kursu e-learningowego dostępnego na PRoto.pl. Dowiedz się więcej na www.akademiaproto.pl

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...