Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Czy PR-owiec potrzebuje znać teorię? Czy praktykę? A może jeszcze coś innego? Właściwie wszystkie odpowiedzi są prawidłowe. Jak w większości przypadków idealnie jest mieć mieszankę trzech elementów - teorii, praktyki i pewnego rodzaju intuicji. Intuicji marketingowej (rynkowej?), międzyludzkiej, a może po prostu szósty zmysł.
W literaturze fantasy istnieje często rozróżnienie między czarodziejem (ang. wizard), a czarownikiem (ang. sorcerer). Ten pierwszy siedzi w tomach po uszy, uczy się skrupulatnie rzucać czary i jest mistrzem teorii. Drugi opiera się na pewnego rodzaju wewnętrznej energii, nie musi się przygotowywać, nie musi skrupulatnie studiować ksiąg.
Tak trochę jest z PR - sukces może odnieść zarówno osoba znające dobrze teorię, case'y - cudze błędy oraz sukcesy, jak i osoba która po prostu jest "urodzonym PR-owcem". Najlepiej jednak być po trochu jednym i drugim.
Najlepsza wiedza nie pomoże, gdy nie będziemy potrafili zauważać pewnych spraw, wychwytywać ich z tembru głosu rozmówcy, czy wręcz antycypować pewnych zachowań i zdarzeń. Musimy działać szybko, zestawiać fakty i reagować zanim zrobią to inni. Jednak to właśnie wiedza daje pewność w takich sytuacjach i poczucie pewności przy podejmowaniu decyzji. Są one podejmowane wtedy mniej intuicyjnie, a bardziej w przemyślany sposób. "Tą drogą nie idziemy, sparzyły się na niej te i te firmy". "Ta droga jest dobra, mówił o tym ON i ONA". W ten sposób nie będziemy musieli uczyć się wszystkiego na własnych błędach.
Doświadczenie jest oczywiście koniecznością, to ono nadaje finalnej pewności siebie i swoich decyzji, uspokaja i pomaga trzeźwo oceniać sytuację. Wielkie potwory stają się zwykłymi czynnościami, a nawey wystąpienie przed dużą publiką nie stanowi żadnego problemu. Łatwiej też prowadzi się różnego rodzaju rozmowy w trakcie których musimy coś wynegocjować.
Tak więc choć intuicja i pewnego rodzaju spryt są potrzebne, to nie należy bagatelizować wiedzy. A o tą dziś nie najłatwiej - po pierwsze można czerpać ją z wielu źródeł (i nie zawsze jest ona dobrej jakości), po drugie świat zmienia się błyskawicznie i to co jeszcze wczoraj było słuszne, dziś może okazać się niewłaściwe.
A doświadczenie? Tego nie przyspieszymy. Choć odpowiednią mieszanką dwóch poprzednich przymiotów możemy zamaskować jego brak.
Michał Górecki jest jednym z wykładowców nowego kursu e-learningowego dostępnego na PRoto.pl. Dowiedz się więcej na www.akademiaproto.pl
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.