Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Stanowisko rzecznika prasowego w polskiej rzeczywistości – czy to w firmach prywatnych, czy w instytucjach państwowych, czy w różnego rodzaju stowarzyszeniach i związkach – to jedna z najbardziej niedocenianych funkcji. Z chwilą nominacji na to stanowisko rzecznik zostawiany jest najczęściej samemu sobie. Z jednej strony wymaga się od niego, by kompetentnie reprezentował firmę lub instytucję wobec mediów i świata zewnętrznego (najczęściej tłumacząc jej wpadki lub kryzysy sprowokowane przez niekompetencję innych), z drugiej najczęściej nikt nie ułatwia mu dostępu do niezbędnych informacji, które umożliwiłyby mu pełne rozeznanie w dynamicznej zazwyczaj sytuacji. Właściwie to jedynie od jego siły przebicia, uroku osobistego lub cech wręcz nadludzkich zależy to, czy będzie w stanie „wyszarpać” potrzebną mu informację, by do kamery lub mikrofonu powiedzieć cokolwiek poza wyświechtanym: „Bez komentarza”.
Na szczęście takie traktowanie funkcji rzecznika na ogół nie wynika z korporacyjnej złośliwości, lecz ze zwykłej nieświadomości potrzeb. Można tak organizacyjnie uplasować to stanowisko, aby niejako „z urzędu” zapewnić mu podstawowy komfort działania – dla dobra instytucji, a nie wygody samego rzecznika. Instytucje, które rozumieją i doceniają znaczenie funkcji rzecznika, a co za tym idzie – ułatwiają mu pracę - po prostu na tym zyskują.
Zdarza się, że do pełnienia roli rzecznika oddelegowana jest osoba bez specjalnego przygotowania, wykazująca się jednak prezencją i płynnością wysławiania. No więc do roboty! Przecież poradzi sobie z dziennikarzami… I zaczyna się codzienna praca sapera.
Jeżeli poza intuicją i umiejętnościami nabytymi w boju chcielibyście poznać praktyczne i skuteczne sposoby organizacji pracy rzecznika prasowego, a także przećwiczyć metody autoprezentacji oraz nie ulegania dyktatowi kamery – zapraszam na nasze warsztaty „Portret rzecznika malowany kamerą - szkolenie NIE TYLKO dla rzeczników prasowych”, już 17.06 w Warszawie!
Zapisz się już teraz!
Zapraszam,
Zbigniew Lazar
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.