AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

„Życie to nie bajka” – upiorny refren rzecznika

Stanowisko rzecznika prasowego w polskiej rzeczywistości – czy to w firmach prywatnych, czy w instytucjach państwowych, czy w różnego rodzaju stowarzyszeniach i związkach – to jedna z najbardziej niedocenianych  funkcji. Z chwilą nominacji na to stanowisko rzecznik zostawiany jest najczęściej samemu sobie. Z jednej strony wymaga się od niego, by kompetentnie reprezentował firmę lub instytucję wobec mediów i świata zewnętrznego (najczęściej tłumacząc jej wpadki lub kryzysy sprowokowane przez niekompetencję innych), z drugiej najczęściej nikt nie ułatwia mu dostępu do niezbędnych informacji, które umożliwiłyby mu pełne rozeznanie w dynamicznej zazwyczaj sytuacji. Właściwie to jedynie od jego siły przebicia, uroku osobistego lub cech wręcz nadludzkich zależy to, czy będzie w stanie „wyszarpać” potrzebną mu informację, by do kamery lub mikrofonu powiedzieć cokolwiek poza wyświechtanym: „Bez komentarza”.

Na szczęście takie traktowanie funkcji rzecznika na ogół nie wynika z korporacyjnej złośliwości, lecz ze zwykłej nieświadomości potrzeb. Można tak organizacyjnie uplasować to stanowisko, aby niejako „z urzędu” zapewnić mu podstawowy komfort działania – dla dobra instytucji, a nie wygody samego rzecznika. Instytucje, które rozumieją i doceniają znaczenie funkcji rzecznika, a co za tym idzie – ułatwiają mu pracę - po prostu na tym zyskują.

Zdarza się, że do pełnienia roli rzecznika oddelegowana jest osoba bez specjalnego przygotowania, wykazująca się jednak prezencją i płynnością wysławiania. No więc do roboty! Przecież poradzi sobie z dziennikarzami… I zaczyna się codzienna praca sapera.

Jeżeli poza intuicją i umiejętnościami nabytymi w boju chcielibyście poznać praktyczne i skuteczne sposoby organizacji pracy rzecznika prasowego, a także przećwiczyć metody autoprezentacji oraz nie ulegania dyktatowi kamery – zapraszam na nasze warsztaty „Portret rzecznika malowany kamerą - szkolenie NIE TYLKO dla rzeczników prasowych”, już 17.06 w Warszawie!

Zapisz się już teraz!

Zapraszam,
Zbigniew Lazar

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...