AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Julia Kozak: PR to teoria czy praktyka?

Czy public relations można się nauczyć poznając teorię? Jest wiele osób, które twierdzą, że tę profesję można zrozumieć tylko poprzez praktykę.

Jak? Należy trafić do firmy, w której można zacząć karierę od osoby asystującej w dziale, który zajmuje się komunikacją w agencji public relations i powoli piąć się do góry, zdobywając kolejne szlify zawodowe. Czy mają rację? Zapewne w dużym stopniu tak. Public relations to jednak nie tylko praktyka. W latach dziewięćdziesiątych, kiedy PR stawiał u nas pierwsze kroki uczyć można się było jedynie z przekazów i doświadczeń tych, którzy coś już wiedzieli, o tej młodej w Polsce dziedzinie. Można też było czerpać wiedzę z innych rynków, te jednak, jak na przykład USA, gdzie PR swoje pierwsze kroki stawiał ponad 60 lat temu, różnią się przeważnie dość znacząco od tego, co u nas.

Dziś jest inaczej. Źródeł wiedzy teoretycznej o naszej branży jest bardzo wiele. Zarówno pozycji międzynarodowych tłumaczonych na język polski, jak i naszych lokalnych publikacji stworzonych przez ponad 20 lat rozwoju public relations na polskim rynku, istnieją też specjalistyczne kierunki studiów. Poznawać teorię warto i według mnie trzeba, to ona stanowi szkielet działań praktycznych, z którymi mamy do czynienia na co dzień w naszej pracy. Ciekawym połączeniem teorii i praktyki jest korzystanie z narzędzi, jakie udostępnia e-learning. Pozwala na lepsze przyswajanie teorii, zajęcia prowadzone przez praktyków dają możliwość kontaktu z doświadczeniem ludzi, którzy specjalizują się w wybranych obszarach dotyczących komunikacji. E-learning to świetne rozwiązanie dla pracujących i wszystkich tych, którzy nie mają czasu na studiowanie dzienne czy też zaoczne, a chcą mieć kontakt z teorią podaną w sposób zrozumiały i angażujący.

Julia Kozak jest jednym z wykładowców nowego kursu e-learningowego dostępnego na PRoto.pl.

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...