Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Czy public relations można się nauczyć poznając teorię? Jest wiele osób, które twierdzą, że tę profesję można zrozumieć tylko poprzez praktykę.
Jak? Należy trafić do firmy, w której można zacząć karierę od osoby asystującej w dziale, który zajmuje się komunikacją w agencji public relations i powoli piąć się do góry, zdobywając kolejne szlify zawodowe. Czy mają rację? Zapewne w dużym stopniu tak. Public relations to jednak nie tylko praktyka. W latach dziewięćdziesiątych, kiedy PR stawiał u nas pierwsze kroki uczyć można się było jedynie z przekazów i doświadczeń tych, którzy coś już wiedzieli, o tej młodej w Polsce dziedzinie. Można też było czerpać wiedzę z innych rynków, te jednak, jak na przykład USA, gdzie PR swoje pierwsze kroki stawiał ponad 60 lat temu, różnią się przeważnie dość znacząco od tego, co u nas.
Dziś jest inaczej. Źródeł wiedzy teoretycznej o naszej branży jest bardzo wiele. Zarówno pozycji międzynarodowych tłumaczonych na język polski, jak i naszych lokalnych publikacji stworzonych przez ponad 20 lat rozwoju public relations na polskim rynku, istnieją też specjalistyczne kierunki studiów. Poznawać teorię warto i według mnie trzeba, to ona stanowi szkielet działań praktycznych, z którymi mamy do czynienia na co dzień w naszej pracy. Ciekawym połączeniem teorii i praktyki jest korzystanie z narzędzi, jakie udostępnia e-learning. Pozwala na lepsze przyswajanie teorii, zajęcia prowadzone przez praktyków dają możliwość kontaktu z doświadczeniem ludzi, którzy specjalizują się w wybranych obszarach dotyczących komunikacji. E-learning to świetne rozwiązanie dla pracujących i wszystkich tych, którzy nie mają czasu na studiowanie dzienne czy też zaoczne, a chcą mieć kontakt z teorią podaną w sposób zrozumiały i angażujący.
Julia Kozak jest jednym z wykładowców nowego kursu e-learningowego dostępnego na PRoto.pl.
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.