Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Jeśli myślisz, że wykazywanie efektów pracy PR-owca to wyłącznie żmudna praca analityczna i siedzenie nad złożonymi tabelami przestawnymi w Excelu, to się mylisz. Przy odpowiednim podejściu może zmienić się w nietypową formę integracji zespołów w Twojej firmie.
Badanie skutków działalności public relations w swojej organizacji zaczynasz od wizyty w gabinecie prezesa. Notujesz cele strategiczne i biznesowe, które są dla niego ważne. Przy okazji sprawdzasz, czy podobnie interpretujecie cele wizerunkowe i komunikacyjne firmy. Przed wyjściem dopinasz jeszcze jeden ważny szczegół – jak wyobrażacie sobie efekty PR, które mają zostać osiągnięte – czy wskaźnikiem sukcesu komunikacyjnego jest dla was wzrost liczby leadów sprzedażowych, czy zerowa liczba negatywnych publikacji w mediach, czy zmniejszona rotacja pracowników, czy więcej pozytywnych komentarzy na temat firmy w mediach społecznościowych. Ważne, żeby się dogadać. I zrobić to wcześniej, niż dopiero na spotkaniu podsumowującym sukcesy działu PR na przestrzeni roku.
Następnie zmierzasz do szefa działu sprzedaży i przy kawce i ciastku ustalacie sprawę dostarczania ważnych dla Ciebie danych z CRM. Dla przykładu: telefony i maile od klientów, będące reakcją na Twoją komunikację a nie promocję cenową produktu.
Potem zaglądasz do działu finansowego (który odwiedzasz tak rzadko, że sformułowanie „integracja międzydziałowa” samo ciśnie się na usta) i wyjaśniasz sprawę pomiaru PR w wersji dla „nie muszących się na tym dogłębnie znać” zaznaczając, że wpadniesz za jakiś czas z prośbą o udostępnienie części tajemnej wiedzy, którą zamierzasz wykorzystać ku chwale firmy.
Kolejny odwiedzany zespół to już czysty relaks: z marketingiem knujecie wspólne plany i ustalacie grafik, aby gdy przyjdzie odpowiednia chwila móc jak najbardziej precyzyjnie oddzielić efekt PR od całej reszty skutków…
A o tym co się dzieje przed, pomiędzy i po oraz jak praktycznie sobie ze wszystkim poradzić dowiecie się na najbliższym szkoleniu z mierzenia efektów PR.
Sprawdź szczegółowy program szkolenia.
Zapisz się już teraz!
Zapraszam
Magdalena Grabarczyk-Tokaj
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.