AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Badanie PR -u wymaga współpracy

Jeśli myślisz, że wykazywanie efektów pracy PR-owca to wyłącznie żmudna praca analityczna i siedzenie nad złożonymi tabelami przestawnymi w Excelu, to się mylisz. Przy odpowiednim podejściu może zmienić się w nietypową formę integracji zespołów w Twojej firmie.

Badanie skutków działalności public relations w swojej organizacji zaczynasz od wizyty w gabinecie prezesa. Notujesz cele strategiczne i biznesowe, które są dla niego ważne. Przy okazji sprawdzasz, czy podobnie interpretujecie cele wizerunkowe i komunikacyjne firmy. Przed wyjściem dopinasz jeszcze jeden ważny szczegół – jak wyobrażacie sobie efekty PR, które mają zostać osiągnięte – czy wskaźnikiem sukcesu komunikacyjnego jest dla was wzrost liczby leadów sprzedażowych, czy zerowa liczba negatywnych publikacji w mediach, czy zmniejszona rotacja pracowników, czy więcej pozytywnych komentarzy na temat firmy w mediach społecznościowych. Ważne, żeby się dogadać. I zrobić to wcześniej, niż dopiero na spotkaniu podsumowującym sukcesy działu PR na przestrzeni roku.

Następnie zmierzasz do szefa działu sprzedaży i przy kawce i ciastku ustalacie sprawę dostarczania ważnych dla Ciebie danych z CRM. Dla przykładu: telefony i maile od klientów, będące reakcją na Twoją komunikację a nie promocję cenową produktu.

Potem zaglądasz do działu finansowego (który odwiedzasz tak rzadko, że sformułowanie „integracja międzydziałowa” samo ciśnie się na usta) i wyjaśniasz sprawę pomiaru PR w wersji dla „nie muszących się na tym dogłębnie znać” zaznaczając, że wpadniesz za jakiś czas z prośbą o udostępnienie części tajemnej wiedzy, którą zamierzasz wykorzystać ku chwale firmy.

Kolejny odwiedzany zespół to już czysty relaks: z marketingiem knujecie wspólne plany i ustalacie grafik, aby gdy przyjdzie odpowiednia chwila móc jak najbardziej precyzyjnie oddzielić efekt PR od całej reszty skutków…

A o tym co się dzieje przed, pomiędzy i po oraz jak praktycznie sobie ze wszystkim poradzić dowiecie się na najbliższym szkoleniu z mierzenia efektów PR.

Sprawdź szczegółowy program szkolenia.

Zapisz się już teraz! 

Zapraszam
Magdalena Grabarczyk-Tokaj

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...