Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Kryzys to taki moment, kiedy można pracownikom obniżyć pensje i jeszcze będą z tego zadowoleni, bo nie stracili pracy. Na takie korzyści mogą liczyć tylko te firmy, które wcześniej potrafiły wyjaśnić pracownikom sens takiej zmiany i przekonać, że obecne wyrzeczenia zaowocują w przyszłości.
Tymczasem w Polsce większość zarządów firm nie buduje swojej wiarygodności w oczach pracowników. Pokazują to wyniki ponad 70 audytów komunikacyjnych, przeprowadzonych w naszym kraju przez GFMP Management Consultants. Komunikacja wewnętrzna nie działa dobrze, bo pracownicy otrzymują od swoich zwierzchników za mało informacji albo dostają informacje nieistotne dla ich pracy. Poszczególne działy są słabo ze sobą zintegrowane, co powoduje tzw. silosowość i przyczynia się do wzajemnego braku zaufania. Ponad połowa pracowników w Polsce twierdzi, że nie ma możliwości przekazywania własnych opinii, pomysłów i uwag dotyczących funkcjonowania firmy. Ci, którzy mają takie poczucie, nie zawsze są jednak przekonani, że ich głos jest uwzględniany. W większości firm bierność jest bezpieczniejsza niż wychylanie się.
Nikt w Polsce nie obliczył, ile w takich warunkach marnuje się zdrowia i pieniędzy. Jedno jest pewne, zła komunikacja wewnętrzna nie służy ani firmie ani jej pracownikom. Instytut Gallupa w tegorocznej metaanalizie badań prowadzonych w 34 krajach na grupie około 1,4 mln pracowników potwierdził, że zaangażowanie pracowników w warunkach kryzysu nadal przekłada się na wyniki firm. Porównując firmy o najgorszym zaangażowaniu z tymi o najlepszym, badacze Gallupa stwierdzili, że w najlepszych firmach o 37 proc. spada nieobecność w pracy, z 65 do 25 proc. obniża się fluktuacja kadr, o połowę spada liczba wypadków w pracy, znacząco rosną jakość pracy, produktywność i zyskowność. Wiadomo o tym nie od dziś, a jednak nadal w mniejszości firm potrafią zrobić z komunikacji wewnętrznej użytek.
Jak skutecznie komunikować się z pracownikami, zarówno na co dzień jak i w sytuacjach trudnych dla firmy? Między innymi o tym opowiem w trakcie szkolenia „Skuteczna komunikacja wewnętrzna”, już 14 sierpnia!
Zapisz się już teraz! DZIŚ OSTATNI DZIEŃ ZAPISÓW!
Zapraszam,
Andrzej Godewski
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.