AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

O socialu i namiocie

Kiedy myślę o tradycyjnej komunikacji klienta z rynkiem, to przychodzi mi na myśl taki duży namiot z którego wychodzą co jakiś czas różni mimowie i inni uliczni artyści i opowiadają zebranej przed namiotem gawiedzi co się dzieje w środku. To, jak gawiedź to postrzega, jest w dużej mierze uzależnione od ich talentu.

Komunikacja w mediach społecznościowych też często – z rozpędu – jest prowadzona w ten sposób. Zwraca się uwagę na to co powie ów posłannik, jak to zrobi, jaki będzie miał na sobie strój. Ale to nie ma szansy się udać. Dlaczego? Ano dlatego że komunikacja w socialu oznacza w dużej mierze podniesienie tego namiotu. Lud widzi, lub chce widzieć (bo ma teraz bezpośredni kontakt) co się w tym namiocie dzieje. W drugiej scenie lud dostał do ręki głośniki do których co chwilę krzyczy – podnieście namiot! I tak to wygląda – bez mniejszego lub większego uniesienia namiotu, dużo nie zyskamy.

Po wielomiesięcznym rozwijaniu się na cudzych firmach i cudzych kejsach – taki to agencyjny los – dostałem wreszcie możliwość wypróbowania tego na własnym biznesie. I już na starcie przypomniałem sobie jedną ważną rzecz. Namiot będzie uniesiony.

Nie wystarczy już wymyślać kreatywnych tekstów, czy kolorowych obrazków. Nie wystarczy tworzyć ściem i pokazywać kolorowe rendery. Jeśli chcę zaistnieć – muszę zadbać o to co realnie dzieje się w namiocie. O cztery P. Kotlerowskie 4 P.

(...) Kotler to guru marketingu. W swojej biblii o marketingu napisał o 4 P: Product, Price, Place, Promotion. Czyli o produkcie, o jego cenie, o miejscu gdzie się go sprzedaje i dopiero o promocji. Co to oznacza? Ano tyle, że zanim zabrałem się za promocję musiałem zadbać o to, czy produkt jest w porządku, czy cena jest zjadliwa, czy sklep jest w porządku i wreszcie o to by to dobrze wypromować. PRODUKT! Koniec ściemy.

(...)

Tak więc drogi przedsiębiorco, jeśli chcesz promować się w socialu, to nie myśl tradycyjnie o wymyślnych, copywriterskich hasłach i obrazkach. No dobra, o obrazkach myśl ;) Ale myśl o produkcie. O tym co sprzedajesz i jak to sprzedajesz. Bo dzisiaj to bardzo ważne. A każde twoje potknięcie będzie szybko wyciągnięte.

Gdy masz już produkt przychodzi czas na promocję. Jak promować produkty i usługi w social mediach? Jak komunikować się z fanami? Jak odpowiadać „hejterom”? Opowiem podczas szkolenia „Budowa strategii komunikacji w social mediach”, już w najbliższy piątek - 23.08!

Poznaj szczegółowy program szkolenia!

Zapisz się już teraz!

Zapraszam
Michał Górecki
(tekst za blogiem michal-gorecki.pl)

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...