AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Zainspiruj się z Szymeczką!

Bartosz Szymeczko, head of social media w Havas Worldwide Digital Warsaw

Era Facebooka, Clara Shih, tłum. M. Gutowski, Helion, 2012

„Era Facebooka” jest obszernym kompendium wiedzy z zakresu mediów społecznościowych skierowanym do większych i mniejszych przedsiębiorców, przedstawicieli organizacji non-profit, a także profesjonalistów z dziedziny marketingu, sprzedaży czy obsługi klienta.

Dowiadujemy się z niej między innymi, dlaczego media społecznościowe są ważne dla biznesu i jak wpływają na takie dziedziny działalności firmy jak sprzedaż, obsługa klienta, marketing, innowacje czy rekrutacja. Szczegółowo omówione zostały również zagadnienia związane z wykorzystaniem potencjału sieci społecznościowych na potrzeby przedsiębiorstw i ze strategią komunikacji wśród internetowych społeczności.

„Era Facebooka” potrafi wciągnąć. Autorka w bardzo przystępny sposób przedstawia kolejne zagadnienia, przeplata informacje teoretyczne z praktycznymi i podsuwa szereg wartościowych rozwiązań. Każda z czterech części została podsumowana wnioskami, wskazówkami i propozycjami zadań do wykonania we własnym zakresie, co bardzo pomaga w ugruntowaniu zdobytej wiedzy.

Po tytuł powinny sięgnąć osoby rozpoczynające swoją przygodę z mediami społecznościowymi oraz ci, którzy choć mają już pewne doświadczenie w tym zakresie, chcieliby usystematyzować posiadane wiadomości, a także poznać, z czym zmagają się ich klienci w kontekście komunikacji w nowych mediach.

Google+ dla biznesu, Chris Brogan, tłum. W. Łabaj, Helion, 2012

„Google+ dla biznesu” to pozycja obowiązkowa dla przedsiębiorców, przedstawicieli agencji PR, mediów społecznościowych oraz departamentów komunikacji i marketingu, którzy w krótkim czasie chcą się zdecydować, czy sieć społecznościowa Google jest miejscem dla nich odpowiednim.

Autor, Chris Brogan, profesjonalny mówca, czołowy bloger i doradca ds. mediów społecznościowych, w pierwszych rozdziałach w bardzo jasny sposób wprowadza czytelnika w tematykę Google+, omawiając jego ekosystem i opisując kluczowe funkcjonalności z punktu widzenia użytkowników.

Na wyróżnienie z pewnością zasługuje rozdział 3. Dzień z Google+, w którym znani eksperci marketingu, znawcy mediów społecznościowych i blogerzy zwięźle opisują, w jaki sposób wykorzystują Google+: jaka jest ich strategia, ile czasu dziennie poświęcają na komunikację w tej sieci społecznościowej i w jakich szczególnych przypadkach ma ona zastosowanie. Wspomniany rozdział uzupełniony został wskazówkami dla przedstawicieli innych zawodów, między innymi pisarzy, pośredników w handlu nieruchomościami, dziennikarzy, dyrektorów czy nauczycieli.

W dalszej części książki autor skupia się na możliwości wykorzystania Google+ jako narzędzia do budowania marki zarówno osobistej, jak i firmowej. Podobnie jak wcześniej, wspomaga się przy tym głosami znanych ekspertów oraz przykładami firm skutecznie działających na Google+.

Książkę napisaną charakterystycznym dla Brogana, często zabawnym językiem, czyta się jednym tchem. Co ważne, wskazówki autora są po pierwsze bardzo wartościowe (pomimo niektórych oczywistości), a po drugie - na tyle uniwersalne, że z powodzeniem sprawdzą się w innych sieciach społecznościowych. Niezależnie więc od tego, czy finalnie zdecydujemy się na obecność na Google+, czy nie, czas spędzony nad tą książką nie będzie czasem straconym.

Twitter Power 2.0, Joel Comm, Wiley, Wiley John + Sons, John Wiley&Sons, 2010

„Twitter Power 2.0” to prawdziwa kopalnia wiedzy na temat wykorzystania popularnego mikrobloga na potrzeby budowania osobistej lub firmowej marki. Joel Comm na przykładzie nie tylko własnych działań podpowiada krok po kroku, jak zbudować lojalne grono odbiorców, co zrobić, by za pomocą mikrobloga zwiększyć świadomość produktów i usług, oraz jak wykorzystać go do działań z zakresu obsługi klienta. Dodatkowo w książce są opisane wybrane zewnętrzne aplikacje i serwisy umożliwiające tworzenie treści na Twitterze i ich pomiar.

„Twitter Power 2.0” to książka praktyczna i przystępna, przeznaczona głównie dla początkujących, chociaż trzeba wyraźnie zaznaczyć, że osoby zaawansowane, po przebrnięciu (lub ominięciu) pierwszych czterech rozdziałów, również znajdą wiele dla siebie.

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...