AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Zainspiruj się z Delbar!

Joanna Delbar, prezes Telma Communications Agency

„Public Relations, czyli promocja reputacji”, Piotr Czarnowski, Alma Kadragic, Business Press 1997

Jedna z pierwszych książek o PR-ze, jakie ukazały się na polskim rynku. Często do niej wracam, bo ciągle jest bardzo aktualna w swojej prostocie. Podczas moich wykładów dla studentów najczęściej sięgam do tej książki po definicje PR-u. Są proste i mówią o tym, co dziś staje się powoli zapomniane i odchodzi do lamusa - etyce w PR-ze.

„Upadek reklamy i wzlot public relations”, Al Ries, Laura Ries, tłum. M. Ciszewska, PWE 2004

Pamiętam, że ta książka zrobiła na mnie kiedyś ogromne wrażenie. Często opowiadam anegdotycznie o tym, jak moi znajomi czy rodzina przez lata pytali mnie „ale co Ty właściwie robisz?” i po wyjaśnieniach podsumowywali „aaaa… to reklama”. W tej książce znalazłam proste wyjaśnienia, którymi w przypadku takich pytań, posługuję się do dziś. I nikt już nie zamyka dyskusji stwierdzeniem „aaa.. to reklama”.

„Community Relations Concepts”, Danny F. Pace, Cengage Learning 2002

Jedna z pierwszych książek o community relations, jaka wpadła w moje ręce. Dzięki niej i innym pozycjom wydanym w Stanach i Wielkiej Brytanii znalazłam wiele inspiracji dla polskich projektów, które wymagały współpracy z lokalną społecznością. Żałuję, że do tej pory nikt nie wydał takiej książki na polskim rynku. Chyba sama muszę ją napisać.

„4- godzinny tydzień pracy”, Timothy Ferriss, tłum. oprac. zbiorowe,  MT Biznes 2009

Przeczytałam ją dwa lata temu i od tego czasu kombinuję, jak tu urzeczywistnić teorię. Na razie mi nie wychodzi.

„Mały poradnik życia”, H. Jackson Brown, tłum. L. Jęczmyk, Media Rodzina 2002

Mała słodka książeczka, w której każda strona może się stać inspiracją na  kolejny dzień. Np. stwierdzenie „Kupuj znakomite książki, nawet gdybyś miał ich nie czytać”.

„Sztuka prostoty” i „Sztuka minimalizmu” Dominique Loreau, tłum. A. Waśko-Bongiraud Czarna Owca 2012
Rozwiązania są proste, nie trzeba całymi tygodniami ich szukać zaprzątając sobie głowę problemami. Wystarczy żyć prościej. Często zaglądam do tych książek, kiedy szukam rozwiązania w pracy zawodowej czy życiu prywatnym i… zawsze przychodzi.

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...