AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Zainspiruj się z Grzywińską!

Ilona Grzywińska, konsultantka PR i social media w Webkomunikacja.pl

„Bloger - poradnik dla blogerów”, Tomek Tomczyk, 2012

Każdy PR-owiec w Polsce, a szczególnie ten, który zajmuje się branżą FMCG czy healtcare doskonale wie, kim jest Kominek aka Tomek Tomczyk. Niektórzy mieli okazję czerpać z jego wiedzy i wieloletniego doświadczenia w polskiej blogosferze w trakcie szkoleń czy konferencji branżowych. Pierwsza książka Tomka nie jest dla PR-owców, ale każdy PR-owiec przeczytać ją powinien. Dlaczego? Znajdziemy tam oczywiście mnóstwo wiedzy dotyczącej środowiska blogerów od kuchni, ich motywacji, sposobów szukania tematów czy kreowania własnego wizerunku na potrzeby komercyjne - rzeczy, które mogą przydać się przy prowadzeniu relacji z blogerami, które zazwyczaj są w rękach działów PR. To, co jednak najcenniejsze w książce Tomka to porządna lekcja pisania tekstów, które dobrze sprzedają się w sieci.

„Too Big to Know: Rethinking Knowledge Now That the Facts Aren't the Facts, Experts Are Everywhere, and the Smartest Person in the Room Is the Room”, David Weinberger, Basic Books 2011

Wydana w 2011 roku ostatnia książka filozofa internetu i prof. na Harvard University zrobiła dużo szumu zarówno w środowiskach naukowych, jak i biznesowych. David Weinberger, autor słynnego Cluetrain Manifesto określanego jako biblia marketingu internetowego, zajął się zjawiskiem zmiany struktury wiedzy w dobie współczesnego internetu, pisząc o zjawisku wiedzy sieciowej, która nigdy się nie kończy, a konsensus w obrębie dyskusji jest niemożliwy. Weinberger podpowiada, jak firmy, instytucje rządowe i edukacyjne powinny posługiwać się wiedzą sieciową, aby podejmować lepsze decyzje. Osoby odpowiedzialne za opiekę nad wiedzą organizacji i zarządzanie informacją to często specjaliści ds. komunikacji i PR-u, dla których analityczno-filozoficzne spojrzenie Weinbergera może być cennym drogowskazem.

„The Lean startup”, Eric Ries, Crown Business 2011

Książka, której nikomu przedstawiać nie trzeba. Dlaczego PR-owiec powinien ją przeczytać? Od pojawienia się filozofii lean startup dużo się mówi o zjawisku „lean PR”, czyli takich działaniach komunikacyjnych, które wspierają rozwój innowacji w obrębie firmy. Szczególnie przydatne podejście w spółkach technologicznych, ale do tych za parę lat zaliczymy firmy z niemalże wszystkich branży. Dlatego warto zapoznać się z konceptem już teraz.

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...