AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Healthcare w czasach kryzysu, czyli co zrobić, by "akcja się toczyła"

Gdzie się podziały tamte… kampanie. Taka myśl przychodzi mi do głowy, gdy obserwuję rynek farmaceutyczno-medyczny w Polsce oraz gdy rozmawiam z dziennikarzami, zainteresowanymi zdrowiem Polaków. Niewątpliwie kryzys, a głównie zawirowania związane z nową ustawą refundacyjną (styczeń 2012), zmniejszyły budżety marketingowo – komunikacyjne na 2013 rok wśród firm z branży medycznej. Szczególnie odczuli to producenci leków, posiadający w swoim portfolio głównie leki RX, czyli na receptę. Stąd rezygnacja z edukacyjnych kampanii zorientowanych na problem zdrowotny, a skupienie się na działaniach stricte biznesowych (w tym Public Affairs).  

Natomiast firmy, które także wytwarzają leki OTC (można je zakupić bez recepty), przeniosły tegoroczne środki budżetowe głównie na realizację aktywności właśnie w  powyższym segmencie. Ten trend możemy zauważyć, oglądając jedynie spoty telewizyjne (tak, tak - sezon na choroby grypopodobne zaczął się wcześniej niż zwykle). Trudno się dziwić biznesowi farmaceutycznemu, biorąc pod uwagę zamiłowanie Polaków do spożywania leków bez recepty (tylko w 2011 roku wydaliśmy na nie ponad 13 mld zł) oraz to, że w Polsce reklamy wyświetlane w telewizji są wciąż jednym z tańszych kanałów komunikacji w porównaniu np. z rynkiem brytyjskim. Tylko, że co za dużo to niezdrowo, dlatego przesyt treści w spotach związanych z katarem, wzdęciami, migreną czy prostatą, może z czasem przynieść więcej szkody niż korzyści. Dlatego warto poszukać nowych narzędzi komunikacyjnych w obszarze ochrony zdrowia, zarówno płatnych, jak i bezpłatnych, ponieważ tradycyjne, takie jak konferencje prasowe, powoli odchodzą do lamusa (co już się wydarzyło w krajach europejskich – w Londynie konferencje prasowe są organizowane przez gigantów i w związku z naprawdę istotnymi wydarzeniami, jak np. ogłoszenie wyników finansowych przez spółki giełdowe). Warto w 2014 rok wejść z działaniami, które będą zarówno innowacyjne, kreatywne jak i efektywne biznesowo… by coś się działo -  nie tak jak w załączonym linku do fragmentu polskiego klasyka wszech czasów.

Zapraszam na szkolenie,
Klaudia Dobosiewicz

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...