AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Zainspiruj się z Godewskim!

Andrzej Godewski, założyciel firmy Charyzma

Wszystkim praktykującym i zainteresowanym PR polecam książki z wydawanej przez PWN w latach 80-tych i 90-tych serii Logos, poświęconej naukom humanistycznym. To z nich uczyłem się podstaw psychologii i socjologii, myślenia opartego na wiedzy i doświadczeniach. Czytałem je jeszcze na studiach, bez świadomości istnienia czegoś takiego jak PR, ale kiedy zacząłem pracować w agencji okazały się przydatne. W mojej pamięci do dziś pozostały: „Zaproszenie do socjologii” Petera Bergera, „Mechanizmy regulacyjne ludzkiego działania” Zbigniewa Skornego czy bestsellerowe wówczas „Siły życia” Martina Graya. Wprawdzie wszystkie te książki już mocno pożółkły, ale treści dotyczące natury człowieka nadal mogą być inspirujące.

Ogromny wpływ na moją pracę i sposób myślenia o zawodzie piarowca wywarł David H. Maister, były profesor Harvard Business School, guru firm konsultingowych. Najbardziej znany jest z książki „Managing the Professional Service Firm”, a ja znam go z późniejszej jego książki, z 1997 roku „True Professionalism: The Courage to Care about Your People, Your Clients, and Your Career”. Co to znaczy dobry doradca? Jak odnieść sukces? Jak budować  i utrzymywać relacje? To były dla mnie kluczowe pytania, na które Maister ma proste ale wymagające odpowiedzi.

Jakieś dwa lata przed kryzysem finansowym przeczytałem „Kto zabrał mój ser?” Spencera Johnsona. Autor ukazuje różne typy gotowości na zmianę, a jednocześnie różne skłonności do poszukiwania nowego źródła sera. Historia wywarła na mnie tak ogromne wrażenie, że natychmiast kupiłem tę książkę wszystkim swoim pracownikom. W naszej, agencyjnej pracy zmiany są codziennością, dlatego nie powinniśmy tracić czasu na frustracje czy tęsknotę za utraconym klientem lub dawną rutyną. Troska o własną przyszłość nieustannie zmusza nas do działania.

Świetnym wprowadzeniem biznesu w środowisko internetu i mediów społecznościowych jest – według mnie – wydana w 2011 roku książka Davida Meermana Scotta „Marketing i PR w czasie rzeczywistym. Jak błyskawicznie dotrzeć do rynku i nawiązać kontakt z klientem”. Przedstawia przykłady zastosowania narzędzi internetowych i mobilnych w budowaniu wizerunku marek. Podpowiada, jak skutecznie angażować klientów w czasach, kiedy reakcję praktyków PR liczy się w minutach.

Jeśli wydaje się wam, że PR jest wyłącznie dyscypliną współczesności, to polecam biografię Kaliguli autorstwa Rolanda Augueta – „Kaligula, czyli władza w ręku dwudziestolatka”. Dla mnie najbardziej poruszające było to, jak na początku naszej ery młodzieńczy geniusz pomieszany z szaleństwem był w stanie wywierać ogromny wpływ na swoich poddanych i cały ówczesny świat. Biografia jest okraszona zajmującym opisem różnych powiązań i relacji cesarza z jego otoczeniem. Na tym tle wiele działań Kaliguli przestaje być jedynie wytworem chorej wyobraźni…

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...