AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Zainspiruj się z Kubicz! To, co czytasz, kształtuje Ciebie jako profesjonalistę

Iwona Kubicz, Prezes Zarządu Procontent Communication

Nie ulega wątpliwości, że kluczem do skutecznej kampanii PR jest dobra strategia. Myślenia strategicznego warto więc uczyć się od najlepszych - na przykład korzystając z doświadczenia osób z największych globalnych firm doradczych. Dobrym przykładem lektury opisującej „kuchnię dobrego stratega” jest książka pt. „Umysł McKinsey“ napisana przez Ethan’a M. Rasiel’a jednego z byłych pracowników firmy doradzczej McKinsey, z której można się  nauczyć m.in jak dobrze formułować wnioski z researchu, by nie były oczywiste  oraz umożliwiały nowe spojrzenie na problemy zarządcze czy komunikacyjne. Książka  Rasiel’a uczy przede wszystkim myślenia procesami,  selekcji materiału, formułowania wniosków w systemie trójkowym oraz korzystania z dobrodziejstw formuły MICE, która upraszcza i porządkuje każdy tok myślenia strategicznego. Wszystko to podane zostało w typowo amerykańskim stylu - w prosty i rzeczowy sposób. Merytoryczny przekaz został wpisany w historię zmagań młodego konsultanta McKinsey, który każdego dnia staje przed nowymi  wyzwaniami. Ze względu na przystępny sposób narracji wiedze o strategii i formułowaniu wniosków przyswaja się praktycznie jednym tchem.

Dla rozpoczynających karierę w PR jedną z obowiązkowych pozycji pomagających uporządkować wiedzę teoretyczną jest „Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju“, dzieło zbiorowe pod redakcją Jerzego Olędzkiego i Dariusza Tworzydło. Książka zawiera opisy podstawowych narzędzi PR, ciekawe case studies oraz komentarze ekspertów z serii „okiem praktyka” dotyczące wszystkich najważniejszych obszarów PR od CSR po komunikację kryzysową.

Osoby, które pociąga PR polityczny i spin doctoring w polskim wydaniu powinny natomiast sięgnąć po lekturę z serii „Ten wredny PR – 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę“, wydaną przez wydawnictwo One Press. Książka pokazuje kulisy debat politycznych, kreowania newsów i wykorzystywania medialnych rekwizytów dla zdobycia popularności lub osiągnięcia medialnych celów.  Jest to kolejne dzieło zbiorowe,  pokazujące różnorodne spojrzenie na PR okiem nie tylko PR-owców, ale także trenerów, coachów oraz samych dziennikarzy. To, co łączy wszystkie zebrane w niej historie, to nietuzinkowe myślenie o  doradztwie komunikacyjnym, wychodzenie poza utarty schemat i odważne przełamywanie obowiązujących standardów. W PR trzeba być bowiem nie tylko  super strategiem, korzystającym z doświadczenia najlepszych specjalistów czy dobrym rzemieślnikiem, sięgającym po wiedzę wybitnych profesorów i znanych praktyków, ale także odważnie wytyczać nowe trendy, o czym starają się przekonać nas autorzy ostatniej pozycji.

Iwona Kubicz, Prezes Zarządu Procontent Communication

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...