Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Iwona Kubicz, Prezes Zarządu Procontent Communication
Nie ulega wątpliwości, że kluczem do skutecznej kampanii PR jest dobra strategia. Myślenia strategicznego warto więc uczyć się od najlepszych - na przykład korzystając z doświadczenia osób z największych globalnych firm doradczych. Dobrym przykładem lektury opisującej „kuchnię dobrego stratega” jest książka pt. „Umysł McKinsey“ napisana przez Ethan’a M. Rasiel’a jednego z byłych pracowników firmy doradzczej McKinsey, z której można się nauczyć m.in jak dobrze formułować wnioski z researchu, by nie były oczywiste oraz umożliwiały nowe spojrzenie na problemy zarządcze czy komunikacyjne. Książka Rasiel’a uczy przede wszystkim myślenia procesami, selekcji materiału, formułowania wniosków w systemie trójkowym oraz korzystania z dobrodziejstw formuły MICE, która upraszcza i porządkuje każdy tok myślenia strategicznego. Wszystko to podane zostało w typowo amerykańskim stylu - w prosty i rzeczowy sposób. Merytoryczny przekaz został wpisany w historię zmagań młodego konsultanta McKinsey, który każdego dnia staje przed nowymi wyzwaniami. Ze względu na przystępny sposób narracji wiedze o strategii i formułowaniu wniosków przyswaja się praktycznie jednym tchem.
Dla rozpoczynających karierę w PR jedną z obowiązkowych pozycji pomagających uporządkować wiedzę teoretyczną jest „Public relations. Znaczenie społeczne i kierunki rozwoju“, dzieło zbiorowe pod redakcją Jerzego Olędzkiego i Dariusza Tworzydło. Książka zawiera opisy podstawowych narzędzi PR, ciekawe case studies oraz komentarze ekspertów z serii „okiem praktyka” dotyczące wszystkich najważniejszych obszarów PR od CSR po komunikację kryzysową.
Osoby, które pociąga PR polityczny i spin doctoring w polskim wydaniu powinny natomiast sięgnąć po lekturę z serii „Ten wredny PR – 2009. Jak Public Relations zmieniło Polskę“, wydaną przez wydawnictwo One Press. Książka pokazuje kulisy debat politycznych, kreowania newsów i wykorzystywania medialnych rekwizytów dla zdobycia popularności lub osiągnięcia medialnych celów. Jest to kolejne dzieło zbiorowe, pokazujące różnorodne spojrzenie na PR okiem nie tylko PR-owców, ale także trenerów, coachów oraz samych dziennikarzy. To, co łączy wszystkie zebrane w niej historie, to nietuzinkowe myślenie o doradztwie komunikacyjnym, wychodzenie poza utarty schemat i odważne przełamywanie obowiązujących standardów. W PR trzeba być bowiem nie tylko super strategiem, korzystającym z doświadczenia najlepszych specjalistów czy dobrym rzemieślnikiem, sięgającym po wiedzę wybitnych profesorów i znanych praktyków, ale także odważnie wytyczać nowe trendy, o czym starają się przekonać nas autorzy ostatniej pozycji.
Iwona Kubicz, Prezes Zarządu Procontent Communication
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.