Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Od kilku dobrych lat słyszymy rok rocznie, jakoby nastała era wykorzystania mobilnych rozwiązań w promocji i PR firm. Lata mijają, ale doświadczenia zagraniczne i budzący się rynek mobilny potwierdzają – tak, nie można go już ignorować. Dobrą robotę robią także polscy blogerzy zajmujący się tą tematyką, „oswajając” z nią odbiorców i specjalistów.
Polski rynek mobile marketingu a zagranica
Nie tylko w tym obszarze specyfika naszego rynku zaskakiwała doświadczonych inwestorów i marketerów. Nie poradził sobie u nas czołowy serwis aukcyjny, nie poradziło kilka zagranicznych portali i wortali, bo stawiamy na rodzime rozwiązania, bliższe nam i czytelniejsze.
W przypadku mobile marketingu również inaczej przebiega adaptowanie rozwiązań tego typu w polskich firmach, w porównaniu do innych rynków. Nie jesteśmy przyzwyczajeni do płacenia za aplikacje, czy raczej – w ogóle nie lubimy płatnych treści w internecie, pomijając już gorszą edukację użytkowników urządzeń mobilnych w Polsce w temacie tego: jak z nich faktycznie korzystać. Zatem w naszym kraju w temacie mobile liczy się pomysłowość. Naturalnie szereg doświadczeń zagranicznych, ba, większość, jest mocno inspirująca. Natomiast ich pozbawione refleksji adaptowanie na polski rynek nie przynosi efektów. Potrzeba wiedzy, zastanowienia się i kreatywności, aby móc liczyć na efektywność stosowanych rozwiązań – zwłaszcza, gdy wykorzystujemy je do komunikacji i budowania wizerunku firmy.
Mobile a PR
Mobile jest często pomijany w kampania PR-owych. Dlaczego? Głównie z braku wiedzy i jednocześnie ostrożnego – w sumie słusznie – podchodzenia specjalistów public relations do rozwiązań mobilnych. Co ciekawe, ci, którzy decydują się na wykorzystanie mobile marketingu w swoich strategiach komunikacyjnych, zyskują podwójnie – nie tylko dzięki efektom tychże, ale i postrzeganiem ich jako innowatorów, wychodzących naprzeciw najaktualniejszym potrzebom odbiorców.
Bo to właśnie oczekiwania odbiorców determinują rynek; to one cały czas się zmieniają i jeśli nie nadążymy za aktualnymi trendami, w pewnym momencie okaże się, że nasze komunikaty trafiają w pustkę. Spójrzmy jak choćby social media zrewolucjonizowały sposób komunikacji z odbiorcami, przy okazji wpływając również na choćby na zasięg internetowych wydań mediów. Świat mobilny jest w tym momencie trendem jak najbardziej aktualnym i pożądanym przez odbiorców – nie może być zatem ignorowany.
Skuteczna strategia wykorzystująca rozwiązania mobilne, to ścisłe zintegrowanie ich z naszym bieżącym planem działań, a pod żadnym pozorem traktowanie tego narzędzia indywidualnie, odrębnie od dotychczasowych. A jak zatem uczynić mobile marketing czymś naturalnym w naszym PR-ze – to już temat na dłuższą rozmowę.
Bartłomiej Juszczyk
Uwaga NOWY TERMIN szkolenia:
23 stycznia, Warszawa
"Mobile marketing w strategiach Public Relations. 50 case'ów, które na zawsze zmienią PR Twojej firmy"
Poznaj PROGRAM szkolenia
Zapraszamy!
Bartłomiej Juszczyk jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.