AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Górecki: Kto ma zajmować się mediami społecznościowymi w firmie?

Nie ma jednej słusznej recepty na to, kto powinien zajmować się sprawami dotyczącymi mediów społecznościowych w firmie. Każde rozwiązanie ma swoje wady i zalety, wszystko zależy oczywiście od konkretnej sytuacji i założeń. Warto jednak znać różne możliwość po to, by podjąć najlepsza decyzję.
1. Dział PR
W wielu przypadkach to właśnie osoby zajmujące się tradycyjnym PR-em zajmują się prowadzeniem kanały na Twitterze, czy Facebooku, albo planowaniem współpracy z liderami opinii. Plusem tego rozwiązania będzie niewątpliwie dobra znajomość przez większość osób z branży PR technik komunikacji – a są one ważne przy bezpośrednim kontakcie z konsumentami, czy liderami opinii. Niestety działy PR zazwyczaj nie mają zbytnich zasobów jeśli chodzi o tworzenie treści na Facebooka, szczególnie gdy chodzi o treści graficzne. Nie zawsze też orientują się w specyfice social media.
2. Dział marketingu
Tradycyjny dział marketingu świetnie radzi sobie z przeprowadzaniem kampanii, natomiast myśli właśnie „od do” zamiast działać w sposób ciągły jak to powinno mieć miejsce w mediach społecznościowych. Mimo wszystko powinien poradzić sobie dobrze z działaniami na Facebooku – o ile znajdzie na to czas.
3. Social Media Manager
Pozostawienie wszystkiego jednej osobie która w mediach społecznościowych czuje się jak ryba w wodzie wydaje się dobrym pomysłem, choć jest to dla niej zadanie dość trudne – musi rozumieć dwa światy – świat korporacyjnych zasad i przyzwyczajeń, oraz świat nowych mediów. A także doskonale je łączyć. Często niestety nie wytrzymuje walenia głową w korpo-mur i dość szybko się wypala.
4. Zewnętrzna agencja
To rozwiązanie dzięki któremu „wyrzucamy” z firmy sporą część obowiązków oczekując konkretnych rezultatów.  Przy dobrze dobranej agencji możemy liczyć na świetne materiały graficzne, dobre strategicznie i kreatywnie kampanie, albo wartościowe kampanie blogerskie. No właśnie „dobrze dobrane” jest tu kluczem. A spotkać możemy agencje różnego typu – agencje interaktywne które kiedyś specjalizowały się w robieniu serwisów WWW, nowopowstałe agencje wyspecjalizowane w mediach społecznościowych, duże, sieciowe agencje które próbują odnaleźć się w nowej rzeczywistości oraz domy mediowe które już dawno przestały zajmować się tylko mediami. Oraz oczywiście agencje PR. Którą wybrać? Tu też niestety nie ma jednej słusznej odpowiedzi.
5. Agencja + SMM
Rozwiązanie hybrydowe sprawdzające się chyba najczęściej. Zatrudniona w firmie osoba od social media tłumaczy z języka korporacyjnego na język mediów społecznościowych i zajmuje się tym co może robić sama (jako osoba z firmy ma lepszy kontakt z tym co się dzieje niż agencja), ale zleca na zewnątrz wszystko to, czym sama zająć się nie może. Oczywiście jeśli ma na to sensowny budżet…
Tak więc choć ostatni model wydaje się najsensowniejszy, to warto przeanalizować wszystkie rozwiązania, by podjąć optymalną decyzję.

Michał Górecki

Zapraszamy do zapisów na szkolenie z Michałem Góreckim:

Budowa strategii komunikacji w mediach społecznościowych

27 lutego (czwartek)

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

ZAPISZ SIĘ na szkolenie

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...