AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Pomarański: PR produktów i usług – best practices, czyli co robić, a czego unikać. Część I

Czy PR produktowy jest łatwym zajęciem i każdy może się nim zajmować? Z pewnością nie. Wymaga on doskonałego przygotowania, ugruntowanej wiedzy, właściwych cech osobowości i chęci uczenia się nowych rzeczy. Niewątpliwie, ze względu na sytuację w mediach, jest to obecnie szczególnie ciężki kawałek chleba.

Media stały się przedsiębiorstwami, które muszą zarabiać i walczyć o zyski. Stały się też pierwszą ofiarą kryzysu gospodarczego, o którym tyle mówiły. Pod wpływem ich enuncjacji firmy „przycięły” budżety reklamowe, a to mocno odbiło się na redakcjach, które w miejsce doświadczonych dziennikarzy, partnerów do dyskusji posiadających dużą wiedzę o danym rynku, zaczęły zatrudniać praktykantów bez doświadczenia. Przekłada się to także na relacje media-PR-owcy.

Dodatkowym problemem dla PR-u produktowego jest fakt, że pod wpływem działów reklamy wydawnictw oraz stacji radiowych i TV pojawiło się w Polsce pojęcie tzw. kryptoreklamy, które nie jest znane w innych językach i krajach. Oznacza ono tyle, że dziennikarze są ograniczani w możliwości przekazywania informacji nawet o bardzo istotnych z punktu widzenia konsumentów produktach, usługach i różnorakich inicjatywach firm, jeżeli nie idą za tym wydatki reklamowe. Dlatego we współczesnych działaniach informacyjnych i promocyjnych firm tak ważna jest synergia komunikacyjna i wzajemne lewarowanie działań z zakresu PR-u oraz marketingu i reklamy.

Niedawno jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie poinformował, że zainwestuje w Polsce ponad miliard złotych w produkcję najnowocześniejszych silników, ale informacje o tym nie znalazły się w żadnym z głównych dzienników TV. Jest to dziwne, bo zagraniczne stacje TV, takie jak CNN czy BBC, nie mają problemu z podawaniem w swoich serwisach informacyjnych ważnych informacji o działalności konkretnych firm i wprowadzanych przez nie nowinkach, jeżeli są one istotne dla społeczeństwa i gospodarki. My natomiast tego dnia mieliśmy okazję usłyszeć o tym, że Estończycy jeżdżą samochodami po zamarzniętym Bałtyku (sic!).

Spostrzeżenia te nie są bynajmniej krytyką dziennikarzy. Dziennikarze mają swoich szefów i realizują tematy, które zostały im zlecone oraz linie programowe swoich redakcji. Natomiast specjaliści zajmujący się PR produktowym muszą sobie zdawać sprawę z tej sytuacji i umieć dotrzeć ze swoim przekazem do osób decyzyjnych w mediach we właściwy sposób. Muszą także umieć uświadomić własnej firmie lub instytucji, jakie są realia współczesnych mediów i co może w nich zaistnieć, a co - niestety - nie.

Dlatego też w PR-ze produktowym tak istotną sprawą są media relations...

Andrzej Pomarański

... kontynuacja w części II tekstu już niebawem,

a szkolenie otwarte z Andrzejem Pomarańskim już 21 MARCA (piątek) w Warszawie:

PR produktów i usług w praktyce

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

Zapisz się na szkolenie

Andrzej Pomarański jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

 

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...