Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Czy PR produktowy jest łatwym zajęciem i każdy może się nim zajmować? Z pewnością nie. Wymaga on doskonałego przygotowania, ugruntowanej wiedzy, właściwych cech osobowości i chęci uczenia się nowych rzeczy. Niewątpliwie, ze względu na sytuację w mediach, jest to obecnie szczególnie ciężki kawałek chleba.
Media stały się przedsiębiorstwami, które muszą zarabiać i walczyć o zyski. Stały się też pierwszą ofiarą kryzysu gospodarczego, o którym tyle mówiły. Pod wpływem ich enuncjacji firmy „przycięły” budżety reklamowe, a to mocno odbiło się na redakcjach, które w miejsce doświadczonych dziennikarzy, partnerów do dyskusji posiadających dużą wiedzę o danym rynku, zaczęły zatrudniać praktykantów bez doświadczenia. Przekłada się to także na relacje media-PR-owcy.
Dodatkowym problemem dla PR-u produktowego jest fakt, że pod wpływem działów reklamy wydawnictw oraz stacji radiowych i TV pojawiło się w Polsce pojęcie tzw. kryptoreklamy, które nie jest znane w innych językach i krajach. Oznacza ono tyle, że dziennikarze są ograniczani w możliwości przekazywania informacji nawet o bardzo istotnych z punktu widzenia konsumentów produktach, usługach i różnorakich inicjatywach firm, jeżeli nie idą za tym wydatki reklamowe. Dlatego we współczesnych działaniach informacyjnych i promocyjnych firm tak ważna jest synergia komunikacyjna i wzajemne lewarowanie działań z zakresu PR-u oraz marketingu i reklamy.
Niedawno jeden z największych koncernów motoryzacyjnych na świecie poinformował, że zainwestuje w Polsce ponad miliard złotych w produkcję najnowocześniejszych silników, ale informacje o tym nie znalazły się w żadnym z głównych dzienników TV. Jest to dziwne, bo zagraniczne stacje TV, takie jak CNN czy BBC, nie mają problemu z podawaniem w swoich serwisach informacyjnych ważnych informacji o działalności konkretnych firm i wprowadzanych przez nie nowinkach, jeżeli są one istotne dla społeczeństwa i gospodarki. My natomiast tego dnia mieliśmy okazję usłyszeć o tym, że Estończycy jeżdżą samochodami po zamarzniętym Bałtyku (sic!).
Spostrzeżenia te nie są bynajmniej krytyką dziennikarzy. Dziennikarze mają swoich szefów i realizują tematy, które zostały im zlecone oraz linie programowe swoich redakcji. Natomiast specjaliści zajmujący się PR produktowym muszą sobie zdawać sprawę z tej sytuacji i umieć dotrzeć ze swoim przekazem do osób decyzyjnych w mediach we właściwy sposób. Muszą także umieć uświadomić własnej firmie lub instytucji, jakie są realia współczesnych mediów i co może w nich zaistnieć, a co - niestety - nie.
Dlatego też w PR-ze produktowym tak istotną sprawą są media relations...
Andrzej Pomarański
... kontynuacja w części II tekstu już niebawem,
a szkolenie otwarte z Andrzejem Pomarańskim już 21 MARCA (piątek) w Warszawie:
Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA
Zapisz się na szkolenie
Andrzej Pomarański jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Zapraszamy!
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.