Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Dobór blogera do akcji jest rzeczą, która często spędza sen z powiek agencjom. To nie tradycyjne media, gdzie mamy do czynienia z kilkunastoma czy kilkudziesięcioma graczami. Z listą, zasięgami, warunkami. To kilka, kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy blogów. To różnego rodzaju rankingi i listy, które nie są ze sobą spójne. To wreszcie różne oczekiwania i totalnie różne akcje blogerskie. To prawda, nie jest to łatwe.
Część agencji idzie na łatwiznę i korzysta z gotowych list, niezależnie od tego co przeprowadzają. Niestety stąd biorą się absurdalne propozycje, a rzeczywiście jest ich trochę. Zdarza się zaproponowanie do marki kaszek dla dzieci blogerki posiadającej w domu tylko nastolatki albo dobór do kampanii regionalnej kogoś z drugiego końca Polski. Jak więc to zrobić?
Przede wszystkim zapomnij, że zrobisz to szybko. To niestety wymaga czasu, chyba, że jesteś na bieżąco, masz własną listę i znajomości. Inaczej musisz po prostu czytać, przeglądać i oceniać. Używaj Google'a, używaj „blogrolla”, czyli blogów polecanych przez innych blogerów (w pasku bocznym). Czytaj rankingi. Ale zastanów się CO chcesz osiągnąć i jaką akcję przeprowadzić.
Oceń społeczność, poczytaj komentarze, notki. Czy ludzie się angażują, czy wchodzą w dyskusję – na blogu albo na Facebooku. Oceń, czy sposób, w jaki pisze bloger ci odpowiada. Popatrz na inne akcje, które przeprowadzał – czy jest ich dużo, czy mało? Jak reagują na nie czytelnicy? Popatrz na statystyki lub poproś o nie.
Dobierz blog tematycznie lub – jeśli nie możesz lub nie chcesz – na podstawie grupy docelowej. Przecież nie ma blogów o goleniu, co nie oznacza, że nie można w blogosferze ograć w ciekawy sposób akcji dla golarek!
Spiesz się powoli. Nie obiecuj. Nie składaj pochopnych propozycji. I najważniejsze: najlepiej nie kontaktuj się nawet ze wstępną propozycją, jeśli nie masz jeszcze akceptu klienta. Proponuj klientowi blogi „takie jak ten” nie dając gwarancji, z drugiej strony pisz blogerowi o akcji mając dopiero potwierdzenie od klienta. To najbezpieczniejsza droga. W przeciwnym wypadku obiecasz coś blogerowi, następnie odwołasz całą akcję, a on może czuć się rozczarowany, a nawet oszukany – czy nie czuł(a) byś się tak samo w podobnej sytuacji?
Choć... już wkrótce wyszukiwanie blogerów będzie nieco łatwiejsze dzięki takim serwisom jak hash.fm czy blogerstar.pl.
Ale pamiętaj: to nie będzie cię zwalniać z myślenia i sensownego doboru blogów, ani ich analizy! Jeśli chcesz coś prostszego – wykup zwykłą reklamę.
Michał Górecki
Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA
Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Zapraszamy!
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.