AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Górecki: jak dobrać blogera do akcji?

Dobór blogera do akcji jest rzeczą, która często spędza sen z powiek agencjom. To nie tradycyjne media, gdzie mamy do czynienia z kilkunastoma czy kilkudziesięcioma graczami. Z listą, zasięgami, warunkami. To kilka, kilkadziesiąt, a nawet kilkaset tysięcy blogów. To różnego rodzaju rankingi i listy, które nie są ze sobą spójne. To wreszcie różne oczekiwania i totalnie różne akcje blogerskie. To prawda, nie jest to łatwe.

Część agencji idzie na łatwiznę i korzysta z gotowych list, niezależnie od tego co przeprowadzają. Niestety stąd biorą się absurdalne propozycje, a rzeczywiście jest ich trochę. Zdarza się zaproponowanie do marki kaszek dla dzieci blogerki posiadającej w domu tylko nastolatki albo dobór do kampanii regionalnej kogoś z drugiego końca Polski. Jak więc to zrobić?

Przede wszystkim zapomnij, że zrobisz to szybko. To niestety wymaga czasu, chyba, że jesteś na bieżąco, masz własną listę i znajomości. Inaczej musisz po prostu czytać, przeglądać i oceniać. Używaj Google'a, używaj „blogrolla”, czyli blogów polecanych przez innych blogerów (w pasku bocznym). Czytaj rankingi. Ale zastanów się CO chcesz osiągnąć i jaką akcję przeprowadzić.

Oceń społeczność, poczytaj komentarze, notki. Czy ludzie się angażują, czy wchodzą w dyskusję – na blogu albo na Facebooku. Oceń, czy sposób, w jaki pisze bloger ci odpowiada. Popatrz na inne akcje, które przeprowadzał – czy jest ich dużo, czy mało? Jak reagują na nie czytelnicy? Popatrz na statystyki lub poproś o nie.

Dobierz blog tematycznie lub – jeśli nie możesz lub nie chcesz – na podstawie grupy docelowej. Przecież nie ma blogów o goleniu, co nie oznacza, że nie można w blogosferze ograć w ciekawy sposób akcji dla golarek!

Spiesz się powoli. Nie obiecuj. Nie składaj pochopnych propozycji. I najważniejsze: najlepiej nie kontaktuj się nawet ze wstępną propozycją, jeśli nie masz jeszcze akceptu klienta. Proponuj klientowi blogi „takie jak ten” nie dając gwarancji, z drugiej strony pisz blogerowi o akcji mając dopiero potwierdzenie od klienta. To najbezpieczniejsza droga. W przeciwnym wypadku obiecasz coś blogerowi, następnie odwołasz całą akcję, a on może czuć się rozczarowany, a nawet oszukany – czy nie czuł(a) byś się tak samo w podobnej sytuacji?

Choć... już wkrótce wyszukiwanie blogerów będzie nieco łatwiejsze dzięki takim serwisom jak hash.fm czy blogerstar.pl.

Ale pamiętaj: to nie będzie cię zwalniać z myślenia i sensownego doboru blogów, ani ich analizy! Jeśli chcesz coś prostszego – wykup zwykłą reklamę.

Michał Górecki

 

Szkolenie otwarte z Michałem Góreckim już 20 marca w Warszawie

Blogi jako narzędzie PR

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

Zapisz się na szkolenie

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...