Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Poniżej kontynuacja tekstu Andrzeja Pomarańskiego.Część I znajdą Państwo tutaj
Dlatego też w PR produktowym tak istotną sprawą są media relations. W dużej mierze to dzięki właściwym relacjom z mediami możemy dzielić się z opinią publiczną informacjami na temat naszych produktów i usług. To dzięki bezpośredniemu kontaktowi i otwartej rozmowie możemy przekonywać dziennikarzy, że temat, o którym mówimy jest naprawdę istotny dla ich widzów, słuchaczy i czytelników. W przytoczonym w części pierwszej tekstu przykładzie prawdopodobnie takiego dialogu zabrakło.
Obecna sytuacja wymaga bardzo dobrego zrozumienia sytuacji dziennikarzy i współczesnych mediów oraz dopasowywania naszych działań do ich potrzeb. Nie uzyskamy dobrych efektów nękając dziennikarzy informacjami, które nie są interesujące dla ich odbiorców i których nie mogą oni wykorzystać. Nic tu nie pomogą tzw. follow-upy i dręczenie dziennikarzy mailami i telefonami. Wręcz przeciwnie, to spowoduje jedynie ich niechęć. We wszystkich badaniach i ankietach na temat PR-u, w odpowiedzi na pytanie, co im najbardziej przeszkadza i czego nie lubią u PR-owców dziennikarze odpowiadają, że są to właśnie follow- upy i nachalne pytania o publikacje przesłanych wcześniej informacji oraz domaganie się tegoż.
Mając wśród znajomych wielu dziennikarzy z różnych branż z zażenowaniem słucham ich relacji o natrętnych PR-owcach. Obserwuję też ich wpisy np. na Facebooku o kolejnych próbach wymuszenia przez firmy i agencje publikacji. Skutek jest taki, że publikacji nie ma, a w całym dziennikarskim środowisku rozchodzą się informacje o braku profesjonalizmu konkretnych firm, agencji i osób. W tym przypadku doskonale widać, jak ważną jest kwestia właściwego adresowania konkretnych informacji tak, aby uzyskać właściwy efekt. Media społecznościowe to obecnie nie tylko narzędzie mniej lub bardziej skutecznie wykorzystywane przez firmy do komunikowania własnych aktywności, ale również platforma dla dziennikarzy oraz klientów do wymiany informacji i opinii o danej organizacji i jej działalności. To też doskonały sposób promowania produktów i usług pod warunkiem, że jest to robione zgodnie z kanonami sztuki, bo w przeciwnym przypadku może to stać się zarzewiem poważnego kryzysu komunikacyjnego.
PR produktowy wykorzystuje różne narzędzia, zarówno te bardziej tradycyjne, takie jak testy dziennikarskie i coraz częściej również konsumenckie, ale także cały wachlarz nowych technik opartych na możliwościach z zakresu mediów społecznościowych. Dla osób profesjonalnie zajmujących się PR-em produktowym ważne jest, aby być „na czasie” i wykorzystywać zarówno ugruntowane i sprawdzone narzędzia, jak i wszelkiego rodzaju nowinki, takie jak content marketing czy digitalizację przekazów.
Wiedza z zakresu PR-u produktowego jest bardzo przydatna również dla marketingowców, brand managerów oraz osób odpowiadających za przygotowanie i wprowadzanie produktów i usług. Pozwala im lepiej zrozumieć proces komunikowania produktów stosowany w PR-ze, ułatwia współpracę i porozumienie z PR-owcami, a w konsekwencji umożliwia osiągnięcie synergii różnych kanałów komunikacyjnych oraz większą efektywność we wprowadzaniu i komunikowaniu produktów i usług.
Andrzej Pomarański
zapraszamy na szkolenie otwarte:
Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA
Ostatni dzwonek! Zapisy na szkolenie przyjmowane są do 18 marca
Zapisz się na szkolenie
Andrzej Pomarański jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Zapraszamy!
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.