Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
„Kiedyś dziennikarze chętnie przychodzili na konferencje i inne spotkania, chętnie cytowali naszych prezesów i ekspertów i przyjmowali każdy komunikat prasowy. A teraz? Eh, czasy się zmieniły, ach te obecne media ….” – utyskują często PR-owcy i rzecznicy prasowi. „A przecież jesteśmy liderami rynku, nasze produkty i oferty są najlepsze, dostajemy nagrody branżowe, nasze reklamy są takie fajne, a nasi eksperci tacy mądrzy”.
No właśnie - liderzy rynku, najkorzystniejsze oferty, wspaniali pracownicy…. Do tego coraz bardziej krzykliwe i nachalne reklamy. A gdzie w tym wszystkim jest informacja i zrozumienie istoty pracy dziennikarza? Czy przypadkiem nie zapominamy, że PR to nie skrót od „propaganda”, a biuro prasowe to nie biuro reklamy? Czy naprawdę aż tak trudno jest zaoferować mediom ciekawe informacje, którymi chętnie podzieliłyby się z czytelnikami, widzami i słuchaczami?
Jeżeli nasze konferencje są o niczym, a komunikaty nie zawierają żadnych nowych, przydatnych dla odbiorców informacji – to na pewno nie znajdziemy ich odbicia w wycinkach prasowych ani w monitoringu mediów elektronicznych. Po cóż więc tracić tyle czasu i energii na przysłowiową „parę w gwizdek”, na działania z góry skazane na niepowodzenie, podczas gdy wystarczy pamiętać i konsekwentnie stosować wypracowane i sprawdzone zasady współpracy z mediami. Nie będziemy wtedy musieć także utyskiwać na media…..
Bo współczesne media to wcale nie rekiny szukające ofiar wśród niewinnych PR-owców. Jeżeli nas czasem napadną - to wyłącznie nasza wina.
Zbigniew Lazar
Warszawa
Zapraszamy!
Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.