AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Ciesielska i Jabłońska: Event i PR – idealna para w strategiach komunikacji firm, marek i miejsc

Potencjał biznesowy eventów na naszym rodzimym rynku jest wciąż niedoceniony. Wiemy to my, praktycy branży eventowej, co roku bijący się o skrawek dla siebie. Tymczasem zeszłoroczne badania przeprowadzone przez Exhibit & Event Marketers Association (E2MA) potwierdzają, że EVENTY obok targów, wystaw, roadshows są uznawane za kluczowe w strategiach klientów firm. Ponad 31% profesjonalistów branży wierzy, że dedykowany event jest najskuteczniejszą formą dotarcia do potencjalnych klientów i poszerzenia perspektyw możliwości sprzedażowych. Tym, co przemawia za eventem jako narzędziem do promocji produktów, marek lub miejsc, jest także fakt, iż konsument jest coraz bardziej odporny na tradycyjną reklamę. Wiedzą o tym zleceniodawcy, analizując wyniki sprzedaży. Są takie produkty, które lepiej sprzeda dobrze zrealizowany i przemyślany event, niż billboard przy drodze czy rozkładówka w magazynie.

Każdy z nas, ma styczność z eventami małymi i dużymi. Od kampanii prezydenckich, zlotów miłośników „czegoś tam”, maratonów i meczy, aż po promocje w galeriach handlowych, czy po poważne konferencje. To nie są tylko wydarzenia o charakterze masowym, ale przede wszystkim te skromniejsze, dziejące się tuż za rogiem. Wspólnym celem jest trafić do świadomości konsumenta, wzbudzić w nim emocje, zachęcić go do pozytywnej reakcji… zaskarbić go. Event ma wymiar osobisty.

Jakie są formy event marketingu i czym różnią się autostrady środków masowego przekazu i alejki wysublimowanych eventów? Jak wszystko zgrać, by event BYŁ skutecznym narzędziem komunikacji? Wystarczy rozejrzeć się wokół, by od razu zauważyć, że coraz więcej firm o wie jak.

Obrandowany autokar jeżdżący po ulicach Warszawy, którym można się przejechać i napić kawy. Stoisko producenta urządzeń technologicznych ze strefą gier elektronicznych. Festiwal muzyczny organizowany przez firmę telekomunikacyjną. Flash mob na dworcu promujący książkę.

Źródło: YouTube

Jest wiele tego typu przykładów.

Cechą wspólną jest dostarczenie potencjalnemu konsumentowi indywidualnych wrażeń. Indywidualna opieka hostessy, unikalna degustacja, dobrana oprawa muzyczna, wyjątkowa scenografia. To dostarczanie bodźców przez pięć zmysłów – wzrok, słuch, dotyk, węch i smak. Tylko w ten sposób może klient zapamiętać najintensywniej zalety produktu, który jest przedmiotem akcji.

W Polsce sam zwrot „event marketing” pięknie przyciąga oko na stronach internetowych, forach czy artkułach agencji marketingowych, eventowych, PR-owych. Niewielu ma świadomość, jaką kryje w sobie potęgę. W dobie trendu wirtualnego, nasza kliencka grupa staje się raczej bezosobową masą, dla której obce są doświadczenia z marką, przez co wartości sprzedaży sukcesywnie spadają. Zwiększenie świadomości potencjału event marketingu jest kierunkiem, którym należy podążać.

Agnieszka Ciesielska

Magda Jabłońska

 

Zapraszamy na szkolenie

Event jako skuteczne narzędzie PR

Już 16 kwietnia

Warszawa

W dobie, gdy klient oczekuje przede wszystkim kreatywności, włączenie eventu w strategię komunikacyjną lub przekierowanie jego budżetu na eventy jako narzędzia PR to trafne rozwiązanie.

Chcesz się przekonać, że tak faktycznie jest?

Podczas szkolenia dowiesz się:

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

Zapisz się na szkolenie

Agnieszka Ciesielska i Magdalena Jabłońska są trenerkami Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...