Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Poniżej kontynuacja tekstu Jarosława Miszczaka. Aby zapoznać się z pierwszą częścią proszę kliknąć TUTAJ
Co to jest ten SEO PR? Pomocą może być stosowanie się do zasad tzw. SEO PR. Najprościej można je opisać jako działania SEO mające wpływ na PR oraz działania PR, które mają wpływ na SEO. Kiedy mówimy o możliwości wpływania na wyniki wyszukiwania dla fraz związanych z marką, odwołujemy się do pierwszej części tej definicji. Poprzez odpowiednie działania SEO możemy kształtować w korzystny sposób wizerunek firmy czy marki w wyszukiwarce.
Najprostszym sposobem na to, aby pierwsza dziesiątka wyników wyszukiwania wyglądała tak, jak byśmy tego chcieli, jest publikacja wpisów na temat firmy w znaczących serwisach internetowych. Dzięki ich autorytetowi, dla fraz związanych z firmą wpisy te mają szansę pojawić się na wysokich pozycjach. Aby jednak ten efekt uzyskać, należy zwrócić uwagę na kilka kwestii:
Poza publikacjami na zewnętrznych serwisach, dobrym pomysłem jest również prowadzenie bloga firmowego - będzie on miał bardzo duże szanse na zaistnienie na wysokich miejscach w wyszukiwarce obok strony firmowej.
Ważne są również portale społecznościowe. Bardzo często dla fraz będących nazwami firm na pierwszej stronie wyników wyszukiwania pojawiają się ich profile na facebooku, twitterze czy google+.
W przypadku mniejszych firm, te proste zabiegi pozwolą na odpowiednie ukształtowanie pierwszej strony z wynikami wyszukiwania dla fraz związanych z ich nazwą. Będą one jednak niewystarczające w przypadku dużych marek. Duże firmy powinny przygotowywać swoją strategię SEO PR indywidualnie i liczyć się z koniecznością podejmowania większej ilości działań w celu osiągnięcia zadowalających wyników. Korzyści uzyskane dzięki temu powinny jednak w pełni zrekompensować ponoszone wysiłki.
Warszawa
Jarosław Miszczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.