AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Górecki: to nie FB ogranicza zasięgi, ale szum reklamowy

Przez Polskę przebiega kolejna fala niezadowolenia tym, że Facebook obcina zasięgi. Firmy czują się oszukane – najpierw musiały wydać środki na zgromadzenie społeczności, następnie muszą płacić za to, by efektywnie do niej docierać. Czy to normalne?
Tak, całkiem normalne. W tym myśleniu jest po prostu ileś błędów. Po pierwsze, to nie Facebook obcina zasięgi, robi to zwyczajny clutter, czyli szum reklamowy. W przypadku coraz większej ilości reklamodawców niemożliwe jest dotarcie z komunikatem do wszystkich. Gdybyśmy postawili w Warszawie 10 tysięcy nowych billboardów, to nie zmniejszyłby się zasięg każdego z nich? Na pewno tak, ludzie byliby przesyceni nimi, zmniejszyliby skupienie, a także każdy z nich miałby o wiele większy problem z wyróżnieniem się. Tak więc zabiegi Facebooka jedynie modyfikują to, na czym się skupiamy, ale nawet bez nich nigdy nie dotrzesz do wszystkich swoich klientów.

Kolejnym przykładem jest mailing. Nawet po zgromadzeniu bazy osób, nie masz pewności że wszyscy otworzą twoje maile. 100 proc. jest właściwie niemożliwe.

Co więc robić przy tak rosnącym tłoku? Odpowiedź nie będzie oryginalna (sic!) – być oryginalnym lub przeznaczać duże środki na media. Niestety tak jest w każdym kanale – „wyróżnij się albo zgiń”. Nie wystarcza już zwykłe pisanie o rzeczach oczywistych, za całą komunikacją musi stać jakiś pomysł. W przeciwnym wypadku zginiemy wśród identycznych komunikatów. A warto pamiętać, że Facebook premiuje zasięgowo te treści, które się podobają (to znaczy z którymi użytkownicy wchodzą w interakcje). A więc… staraj się jeszcze bardziej. Łatwiej nie będzie.

Michał Górecki

Już 22 maja w Warszawie

Szkolenie otwarte

Budowa strategii komunikacji w mediach społecznościowych

Sprawdź PROGRAM SZKOLENIA

Zapisz się na szkolenie

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...