Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
...każdy normalny człowiek się ich boi...
Regularne szkolenia medialne w dużych korporacjach, zwłaszcza zagranicznych to norma: członkowie zarządów – nie mówiąc już o pracownikach działów PR i komunikacji – przechodzą je rutynowo co rok-półtora, żeby nie wyjść z wprawy. Nawet Amerykanie, o których myślimy, że rodzą się ze swobodą wypowiedzi i naturalnym „PR smile” utrzymują, że wystąpienia publiczne są jak śmierć i podatki: każdy normalny człowiek się ich boi.
Wszyscy chyba znamy również to uczucie, gdy bez kamery mówimy płynnie i ze swadą a w momencie, gdy ktoś ją włączy, nawet tę w telefonie komórkowym, zaczynamy nagle zastanawiać się, jak sklecić zdanie i „plątać w zeznaniach”.
Niewątpliwie, jak nas widzą – tak się sprzedamy, dlatego też ważne jest dziś nie tylko to, co mówimy, ale również jak to mówimy - i jak wyglądamy, gdy to mówimy. Kandydaci w wyborach do Parlamentu Europejskiego odkrywają właśnie tę starą prawdę boleśnie na własnej skórze robiąc z siebie błaznów w spotach przedwyborczych i wywiadach telewizyjnych. Tzw. pójście na żywioł może być OK np. podczas kręcenia „Rejsu”, ale nie w sytuacjach, gdy reprezentujemy naszą firmę, organizację – czy samych siebie – w ważnych, oficjalnych sytuacjach.
Solidne przygotowanie i przećwiczenie, być może po raz kolejny w życiu, na przykład technik i metod wywierania wpływu i wrażenia, przekonywania i perswazji, unikania kontrowersji, czy radzenia sobie w trudnych sytuacjach medialnych pomoże nam pokonać tremę i wyjść z opresji, czy to językowych, czy sytuacyjnych. Kolejna stara prawda: bądźmy przygotowani na najgorsze – wtedy ono się nie stanie.
Musimy również pamiętać o tym, że w zasadzie każde wystąpienie publiczne ma jeden cel: przekazanie informacji w sposób jasny, prosty i interesujący. Czy to tzw. „setka” przed kamerą TV, czy wywiad radiowy, czy wewnątrzfirmowa prezentacja, czy udział w panelu dyskusyjnym podczas konferencji naukowej – cel jest jeden: przekazanie informacji w sposób jasny, prosty i interesujący. I jeszcze jeden wymóg – krótko i zwięźle. Czy ktokolwiek z nas pamięta sytuację, gdy po czyimś wystąpieniu stwierdził: „Szkoda, że ta prezentacja była taka krótka”?
Zbigniew Lazar
Warszawa
Szkoleniu towarzyszą praktyczne ćwiczenia z kamerą
Zapraszamy!
Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.