AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Miszczak: działania PR na własnej stronie, a kwestia SEO

Algorytm Google przy ustalaniu pozycji stron w wynikach wyszukiwania, bierze pod uwagę kilkaset czynników. Jest jednak jeden, którego waga jest ogromna i nic nie wskazuje na to, aby miało się to zmienić w najbliższej przyszłości. Nie, nie mówię o contencie – chodzi o linki prowadzące do strony z innych witryn w internecie.

Wobec wzmożonej działalności wyszukiwarki na polu walki z pozycjonerami, a w szczególności z nadmiernym linkowaniem, mówi się wiele o coraz większym znaczeniu dobrej treści w kontekście SEO. Content marketing to w ostatnim czasie bardzo gorący temat. Często można usłyszeć, że tylko dobre treści dają szansę na uzyskiwanie wysokich pozycji w wyszukiwarce. To prawda, należy jednak pamiętać, że wpływ dobrej treści na pozycje strony wynika w sporej mierze z tego, że dobra treść przyciąga naturalne linki.

Nawet najlepiej wykonana strona, zapełniona setkami dobrych artykułów, będzie miała niewielkie szanse pojawiać się na wysokich pozycjach dla konkurencyjnych fraz. Prędzej czy później, internauci zaczną jednak umieszczać do niej linki – na swoich stronach, blogach, na forach internetowych czy w mediach społecznościowych. Dzięki temu witryna ma szansę zdobyć uznanie Google i wyświetlać się częściej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania, dla zapytań związanych z jej zawartością.

Prawdą jest, że minęła już era szybkiego i masowego zdobywania linków w celu pozycjonowania strony. Takie działania są dziś o wiele bardziej ryzykowne i z ogromnym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że doprowadzą w końcu do ukarania witryny przez wyszukiwarkę. Nie oznacza to jednak, że linki przestały być ważne. To nadal jeden z najmocniejszych, jeżeli nie najmocniejszy, z czynników rankingowych w Google. Jednak jeżeli nie działamy w branży, w której nawet tylko tydzień utrzymania strony na wysokich pozycjach przynosi duże korzyści, należy do zdobywania linków podchodzić inaczej niż robiło się to jeszcze kilka lat temu.

Od liczby odnośników do naszej strony, ważniejsza jest ich jakość. Jeden link z mocnej powiązanej tematycznie witryny, może mieć o wiele lepszy skutek, niż setki czy tysiące odnośników niskiej jakości. Co ważniejsze, pozyskując jeden link ryzykujemy o wiele mniej, niż pozyskując ich wiele. Idealną jest sytuacja, w której wszystkie linki pojawiające się do naszej domeny są umieszczane w sposób naturalny przez internautów. Nie jest to łatwe do osiągnięcia, jednak istnieją sposoby, aby zwiększyć swoje szanse.

Tutaj istnieje pierwszy ważny styk SEO z działaniami PR, a w szczególności ePR. Jak wiadomo, działania public relations można prowadzić na własnej witrynie. Wszelkiego rodzaju noty prasowe, informacje o firmie, aktualności, promocje to często spotykany rodzaj treści umieszczany na firmowych stronach internetowych. Niektórzy decydują się na szersze działania w tym zakresie. Dość popularnym rozwiązaniem jest prowadzenie bloga firmowego. Decydując się na ten krok, warto pomyśleć również o SEO i przemyśleć swoją strategię pod tym kątem. Wpisy informujące o zmianach w firmie czy wprost opisujące jej produkty bądź usługi, mają małe szansę na wywołanie dużego zainteresowania wśród odbiorców, a tym bardziej na umieszczenie przez nich linka do naszej witryny. Jednak dobrze opracowane wyniki badań, unikalne ciekawostki z branży czy pogłębione analizy - wprost przeciwnie. Jeżeli umieścimy na firmowym blogu wartościowe informacje, których próżno szukać w innych miejscach w sieci, prędzej czy później pojawią się do nich linki z innych witryn.

Ciekawym pomysłem na zaangażowanie użytkowników jest organizacja konkursu. Firmy chętnie korzystają z tej formy promocji, gdyż często niskim nakładem kosztów udaje się dotrzeć do sporej grupy osób, zainteresowanych danym produktem. Odpowiednio przygotowana idea konkursu pozwoli również na pozyskanie wartościowych odnośników. Jeżeli strona konkursowa znajduje się w domenie głównej witryny, linki te będą miały pozytywny wpływ na ogólny ranking domeny. Warto pamiętać o zachęcaniu użytkowników do linkowania do strony konkursowej. Nie zawsze trzeba to robić wprost. Częstą praktyką jest przygotowanie bannerków konkursowych i udostępnienie kodów HTML, umożliwiających ich łatwe publikowanie na stronach, blogach czy forach. Jeżeli sam konkurs będzie ciekawy i nagrody w nim będą wartościowe, stanie się popularny oraz przyciągnie naturalne linki.

Wyłania się tutaj dość prosta zasada zależności między tym, co wzbudzi zainteresowanie użytkowników, a tym, co będzie miało szansę na pozyskanie naturalnych linków. Treści ciekawe, wartościowe i unikalne będą chętnie czytane i polecane, a co za tym idzie, będą chętnie linkowane. Okazuje się więc, iż działania PR idą ramię w ramię z działaniami SEO. Czasami drobna zmiana w planie kampanii może znacząco wpłynąć na jej skuteczność w kontekście pozycji strony w wyszukiwarce. Planując więc strategię public relations, warto uwzględnić kwestie SEO, aby uzyskać efekt synergii.

Jarosław Miszczak

Już 10 czerwca

Szkolenie SEO PR

Sprawdź PROGRAM

Zgłoś uczestnictwo

Jarosław Miszczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

 

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...