Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
W poprzednim artykule pisałem o sposobie na pozyskiwanie linków jakim jest umieszczanie we własnej witrynie wartościowych treści, które będą w naturalny sposób aktywizować użytkowników. To bardzo dobra strategia polepszania widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Jest ona jednak bardzo czasochłonna i nie zawsze daje wystarczające rezultaty. Na szczęście istnieją sposoby, aby ją wspomóc.
Jednym z obowiązków osoby zajmującej się PR jest utrzymywanie kontaktu z wydawcami, którzy publikują informacje na temat firmy. Zwykle zwraca się uwagę na miejsce publikacji oraz jej treść. Dba się o to, aby wydźwięk materiałów na temat firmy był jak najbardziej pozytywny. Przygotowując treści do publikacji w zewnętrznych serwisach warto jednak zadbać dodatkowo o kwestię SEO. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje działań, które można w tym celu podjąć. Pierwszym jest kwestia umieszczenia odnośnika do firmowej strony pod wiadomością publikowaną na jej temat, lub linka prowadzącego do strony w treści artykułu. Odnośnikiem może być również nazwisko osoby, która artykuł przygotowała.
Nie każdy wydawca zgodzi się na takie rozwiązanie. Istnieje jednak metoda, dzięki której o linka będzie łatwiej. Tutaj z pomocą przychodzi strategia opisana w poprzednim artykule. Jeżeli na własnej stronie opublikujemy wartościową treść np. pogłębione badania czy analizy, publikując artykuł w serwisie zewnętrznym możemy linkować do własnej strony jako do źródła informacji. Jeżeli sami nie będziemy autorami artykułu, możemy do linkowania zachęcić osobę go przygotowującą. Jeżeli treść w naszej witrynie będzie naprawdę wartościowa, nie powinno to stanowić żadnego problemu.
Innym sposobem na pozyskanie wartościowych linków jest śledzenie informacji na temat naszej firmy pojawiających się w internecie. Wielu autorów artykułów pisząc o danej firmie czy produkcie, nie umieszcza odnośnika do firmowej witryny. Jeżeli odnajdziemy miejsca w sieci, w których nazwa naszej firmy jest wspomniana, możemy skontaktować się z autorem lub wydawcą i zwyczajnie poprosić o umieszczenie linka w treści artykułu czy wpisu na blogu. Metoda ta, poza poświęceniem czasu, nie generuje żadnych kosztów, a może w znaczący sposób wzmocnić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.
Niezależnie od tego jak jest to prezentowane w oficjalnych komunikatach Google, nadal najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozycje strony w wynikach są linki. Biorąc jednak pod uwagę coraz większe możliwości wychwytywania przez wyszukiwarkę prób manipulacji wynikami, z pozyskiwaniem linków należy być ostrożnym. Działania opisane powyżej, opisywane jako link building relacyjny są w zdecydowanej większości przypadków bezpieczne. Strategia ta nie zawiera elementów zautomatyzowanych, oparta jest na relacjach. Ilość pozyskanych w ten sposób linków nie jest ogromna, dzięki czemu istnieje bardzo mała szansa na ich wychwycenie przez algorytm wyszukiwarki. Z drugiej strony, odpowiednio przeprowadzone działania i pozyskanie w ich wyniku odnośników z wartościowych serwisów, przełoży się w istotny sposób na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.
W jaki sposób dbać o to, aby na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znajdowały się wyłącznie pożądane informacje na temat marki czy osoby? Jak działania PR i SEO wpływają na siebie nawzajem? Jak zabezpieczyć się przed pojawianiem się w wynikach wyszukiwania niechcianych informacji na temat marki? Jak działać w sytuacji kryzysowej? Co to jest depozycjonowanie (negatywne SEO) i jak się przed nim bronić? Jak wykorzystywać prowadzone już działania z zakresu PR do wzmocnienia efektu SEO, podniesienia pozycji własnej witryny oraz promowania pozytywnych treści na temat marki znajdujących się na zewnętrznych witrynach zewnętrznych?
Na powyższe i wiele innych pytań odpowiedzi szukaj na szkoleniu
Jarosław Miszczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.