AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Miszczak: link building relacyjny w pracy specjalisty PR

W poprzednim artykule pisałem o sposobie na pozyskiwanie linków jakim jest umieszczanie we własnej witrynie wartościowych treści, które będą w naturalny sposób aktywizować użytkowników. To bardzo dobra strategia polepszania widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Jest ona jednak bardzo czasochłonna i nie zawsze daje wystarczające rezultaty. Na szczęście istnieją sposoby, aby ją wspomóc.

Jednym z obowiązków osoby zajmującej się PR jest utrzymywanie kontaktu z wydawcami, którzy publikują informacje na temat firmy. Zwykle zwraca się uwagę na miejsce publikacji oraz jej treść. Dba się o to, aby wydźwięk materiałów na temat firmy był jak najbardziej pozytywny. Przygotowując treści do publikacji w zewnętrznych serwisach warto jednak zadbać dodatkowo o kwestię SEO. Możemy wyróżnić dwa podstawowe rodzaje działań, które można w tym celu podjąć. Pierwszym jest kwestia umieszczenia odnośnika do firmowej strony pod wiadomością publikowaną na jej temat, lub linka prowadzącego do strony w treści artykułu. Odnośnikiem może być również nazwisko osoby, która artykuł przygotowała.

Nie każdy wydawca zgodzi się na takie rozwiązanie. Istnieje jednak metoda, dzięki której o linka będzie łatwiej. Tutaj z pomocą przychodzi strategia opisana w poprzednim artykule. Jeżeli na własnej stronie opublikujemy wartościową treść np. pogłębione badania czy analizy, publikując artykuł w serwisie zewnętrznym możemy linkować do własnej strony jako do źródła informacji. Jeżeli sami nie będziemy autorami artykułu, możemy do linkowania zachęcić osobę go przygotowującą. Jeżeli treść w naszej witrynie będzie naprawdę wartościowa, nie powinno to stanowić żadnego problemu.

Innym sposobem na pozyskanie wartościowych linków jest śledzenie informacji na temat naszej firmy pojawiających się w internecie. Wielu autorów artykułów pisząc o danej firmie czy produkcie, nie umieszcza odnośnika do firmowej witryny. Jeżeli odnajdziemy miejsca w sieci, w których nazwa naszej firmy jest wspomniana, możemy skontaktować się z autorem lub wydawcą i zwyczajnie poprosić o umieszczenie linka w treści artykułu czy wpisu na blogu. Metoda ta, poza poświęceniem czasu, nie generuje żadnych kosztów, a może w znaczący sposób wzmocnić widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

Niezależnie od tego jak jest to prezentowane w oficjalnych komunikatach Google, nadal najważniejszym czynnikiem wpływającym na pozycje strony w wynikach są linki. Biorąc jednak pod uwagę coraz większe możliwości wychwytywania przez wyszukiwarkę prób manipulacji wynikami, z pozyskiwaniem linków należy być ostrożnym. Działania opisane powyżej, opisywane jako link building relacyjny są w zdecydowanej większości przypadków bezpieczne. Strategia ta nie zawiera elementów zautomatyzowanych, oparta jest na relacjach. Ilość pozyskanych w ten sposób linków nie jest ogromna, dzięki czemu istnieje bardzo mała szansa na ich wychwycenie przez algorytm wyszukiwarki. Z drugiej strony, odpowiednio przeprowadzone działania i pozyskanie w ich wyniku odnośników z wartościowych serwisów, przełoży się w istotny sposób na widoczność witryny w wynikach wyszukiwania.

Jarosław Miszczak

???

W jaki sposób dbać o to, aby na pierwszej stronie wyników wyszukiwania znajdowały się wyłącznie pożądane informacje na temat marki czy osoby? Jak działania PR i SEO wpływają na siebie nawzajem? Jak zabezpieczyć się przed pojawianiem się w wynikach wyszukiwania niechcianych informacji na temat marki? Jak działać w sytuacji kryzysowej? Co to jest depozycjonowanie (negatywne SEO) i jak się przed nim bronić? Jak wykorzystywać prowadzone już działania z zakresu PR do wzmocnienia efektu SEO, podniesienia pozycji własnej witryny oraz promowania pozytywnych treści na temat marki znajdujących się na zewnętrznych witrynach zewnętrznych?

!!!

Na powyższe i wiele innych pytań odpowiedzi szukaj na szkoleniu

Już 10 czerwca - szkolenie z SEO PR-u

Sprawdź PROGRAM

Ostatni dzwonek! Zapisy na szkolenie przyjmujemy do piątku do g. 12:00

Zapisz się

Jarosław Miszczak jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...