AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Wrzosek: tanio, czyli drogo - jak nie budżetować filmów PR

Znam firmę z branży energetyczno-paliwowej, która za jeden 30 minutowy film korporacyjny o wartości maks. 50 tys. zł zapłaciła dwa razy tyle. Nie wynikało to ze złej woli. Wynikało z niewiedzy i braku doświadczenia. PR menadżer tej firmy nigdy wcześniej nie miał do czynienia z produkcjami filmowymi, tak jak ja lub ty nie mieliśmy nigdy do czynienia z szachownicowo-pielgrzymowym walcowaniem blachy. Przeszacowanie budżetu w filmach wynika często z wprowadzania do nich dosyć kosztownych pozycji jak animacje 3D, zdjęcia lotnicze, krany kamerowe, wizażyści, dodatkowe oświetlenie, statyści i aktorzy. Dodają one filmowi blasku, ale odejmują autentyczności. Warto więc zastanowić się nad ich nadmiernym wykorzystaniem. Siłą napędową filmu służącego komunikacji jest jego autentyczność połączona z pomysłowością/oryginalnością i profesjonalnym wykonaniem. To najcenniejsze i najtańsze zarazem pozycje w budżecie filmowych. Oba zależą od inwencji PR-owców i zespołu producenckiego.

Znam również inną firmę z zupełnie innej branży, która tak skutecznie negocjowała budżet z producentem filmowym, że zdecydował się on na zrobienie filmu dwukrotnie poniżej zakładanego budżetu. Prawdopodobnie miał w tym momencie wolne moce przerobowe i nie chciał tracić nawet takiego zlecenia. Film powstał kosztem relacji klient – producent. Podczas produkcji obie firmy wyeskalowały konflikt na tyle duży, że czas jego produkcji i zaangażowanie do niego wielu innych osób przewyższyły pierwotny budżet. Produkcja trwała za długo, brakowało odpowiednich zdjęć filmowych. Niski budżet wymusił małą liczbę dni zdjęciowych. Tym samym brakowało możliwości dogrywek i uzupełnień. Podczas kolaudacji oczekiwania klienta rozmijały się z oglądanym obrazem. W obu scenariuszach stracili wszyscy. Budżetowanie produkcji filmowej na potrzeby komunikacji ma wymiar nie tylko finansowy, ale i projektowo – organizacyjny. Planując i realizując film warto pamiętać do jakich celów go tworzymy, co ma komunikować i komu ma komunikować. Gdzie będziemy ten film emitować i jak długo. Z tych czynników ma wynikać budżet a nie odwrotnie.

Dobre animacje oraz filmy do celów PR nie muszą być ani bardzo tanie ani bardzo drogie. Muszą być po prostu dobre i mieścić się pomiędzy powyższymi atrybutami.

Michał Wrzosek

Jak zaplanować budżet, aby film spełniał nasze oczekiwania?

Co wpływa istotnie na koszty produkcji filmów PR?

Wszystkiego dowiedzie się ze szkolenia otwartego z autorem

Wideo w komunikacji PR

Już 28 sierpnia | Warszawa

Sprawdź program - TUTAJ

ZAPISY - TUTAJ

Michał Wrzosek jest trenerem Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...