Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Znam firmę z branży energetyczno-paliwowej, która za jeden 30 minutowy film korporacyjny o wartości maks. 50 tys. zł zapłaciła dwa razy tyle. Nie wynikało to ze złej woli. Wynikało z niewiedzy i braku doświadczenia. PR menadżer tej firmy nigdy wcześniej nie miał do czynienia z produkcjami filmowymi, tak jak ja lub ty nie mieliśmy nigdy do czynienia z szachownicowo-pielgrzymowym walcowaniem blachy. Przeszacowanie budżetu w filmach wynika często z wprowadzania do nich dosyć kosztownych pozycji jak animacje 3D, zdjęcia lotnicze, krany kamerowe, wizażyści, dodatkowe oświetlenie, statyści i aktorzy. Dodają one filmowi blasku, ale odejmują autentyczności. Warto więc zastanowić się nad ich nadmiernym wykorzystaniem. Siłą napędową filmu służącego komunikacji jest jego autentyczność połączona z pomysłowością/oryginalnością i profesjonalnym wykonaniem. To najcenniejsze i najtańsze zarazem pozycje w budżecie filmowych. Oba zależą od inwencji PR-owców i zespołu producenckiego.
Znam również inną firmę z zupełnie innej branży, która tak skutecznie negocjowała budżet z producentem filmowym, że zdecydował się on na zrobienie filmu dwukrotnie poniżej zakładanego budżetu. Prawdopodobnie miał w tym momencie wolne moce przerobowe i nie chciał tracić nawet takiego zlecenia. Film powstał kosztem relacji klient – producent. Podczas produkcji obie firmy wyeskalowały konflikt na tyle duży, że czas jego produkcji i zaangażowanie do niego wielu innych osób przewyższyły pierwotny budżet. Produkcja trwała za długo, brakowało odpowiednich zdjęć filmowych. Niski budżet wymusił małą liczbę dni zdjęciowych. Tym samym brakowało możliwości dogrywek i uzupełnień. Podczas kolaudacji oczekiwania klienta rozmijały się z oglądanym obrazem. W obu scenariuszach stracili wszyscy. Budżetowanie produkcji filmowej na potrzeby komunikacji ma wymiar nie tylko finansowy, ale i projektowo – organizacyjny. Planując i realizując film warto pamiętać do jakich celów go tworzymy, co ma komunikować i komu ma komunikować. Gdzie będziemy ten film emitować i jak długo. Z tych czynników ma wynikać budżet a nie odwrotnie.
Dobre animacje oraz filmy do celów PR nie muszą być ani bardzo tanie ani bardzo drogie. Muszą być po prostu dobre i mieścić się pomiędzy powyższymi atrybutami.
Michał Wrzosek
Jak zaplanować budżet, aby film spełniał nasze oczekiwania?
Co wpływa istotnie na koszty produkcji filmów PR?
Wszystkiego dowiedzie się ze szkolenia otwartego z autorem
Michał Wrzosek jest trenerem Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.