Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Prawdziwa sztuka wykorzystania filmów do celów PR zaczyna się wtedy, gdy filmy są już gotowe. Wielu PR menadżerów uznaje to za ostateczny sukces i koniec projektu. Nie! To dopiero początek tego projektu. Przed końcową akceptacją, film powinni poznać ludzie tworzący tą organizację od samego dołu do samej góry. Ich uwagi mogą okazać się istotne dla całego pomysłu. Wartość w komunikacji wewnętrznej jest dodatkowym bonusem. Jeśli film jest bardziej rozbudowaną strukturą (długość, odcinki, itp.) warto przygotować również teaser dla takiej produkcji. Będzie przyciągał, intrygował i doda iskry całemu pomysłowi.
Publikując film w Internecie warto pamiętać, że FB, Youtube i Twitter to nie jedyne dobre miejsca. Warto skorzystać jeszcze z Vimeo, Linkedin czy Google +. Dobry skutek przyniesie także komunikowanie się z widzami w tych kanałach poprzez aktywny udział w komentarzach. Warto zdradzić kilka informacji o kulisach powstawania filmu itp. Między innymi w ten sposób buduje się wierną widownię.
Zaraz po tym gdy twoja produkcja znajdzie się w twoich kanałach social media warto pokazać materiał w bezpośredniej formie, czyli gdzie? Oto przykłady:
- w siedzibie firmy
- w placówkach firmy
- własnej stronie www
- na konferencjach branżowych
- w bezpośredniej wysyłce do strategicznych interesariuszy
- na konferencji prasowej
- na targach branżowych
- na eventach firmowych (zewn. i wewn.)
- w instytucjach partnerskich
- wydarzeniach o charakterze public affairs
- w QR kodach na wydawnictwach firmowych
- prezentacjach firmowych
Kanałów dystrybucji jest wiele. Duże korporacje wykorzystują również do emisji tradycyjne media jak: telewizje czy intra sponsorskie na płytach DVD będących w otwartej dystrybucji. Wiele nowych możliwości daje również wykorzystanie kanałów VOD, które zyskują na popularności w Polsce za sprawą smartTV. Siłą dobrej komunikacji filmu korporacyjnego jest umiejętność szukania zainteresowanych widzów i angażowania ich poprzez ten film. Te dwie umiejętności są znane dobrym PR menadżerom.
Michał Wrzosek
Jak zaplanować budżet, aby film spełniał nasze oczekiwania?
Co wpływa istotnie na koszty produkcji filmów PR?
Wszystkiego dowiedzie się ze szkolenia otwartego z autorem
Michał Wrzosek jest trenerem Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.