AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Lazar: komunikacja kryzysowa - współpraca agencji PR z klientem

Jednym z ciekawszych – i zawodowo pełnym wyzwań obszarem komunikacji kryzysowej jest współpraca agencji PR z klientem, gdy dojdzie do najgorszego. Wydaje się, że światy klienta (korporacje, instytucje publiczne) i agencji PR ciągle za mało się przenikają. Wina za ten stan rzeczy z pewnością leży po obu stronach. Agencje PR nadal są najbardziej widoczne głównie poprzez pryzmat eventów, być może dlatego, że same najchętniej w tym obszarze się specjalizują. Klienci zaś, często z niewiedzy, nie myślą o angażowaniu agencji zewnętrznych w przypadkach wymagających np. przekazania bardziej poufnych informacji. Dlatego, gdy ktoś pyta „Czy znacie jakąś dobrą agencję PR?” to możemy być pewni, że w podtekście pytania chodzi o agencję eventową….

Jest wiele obszarów działalności biznesowej, gdzie światy klienta i agencji PR mogą się znacznie skuteczniej przenikać – z obopólna korzyścią. Sytuacje kryzysowe – z całą gamą możliwości (bo tak należy na to patrzeć z punktu widzenia biznesowego), które kreują, np. analizy, szkolenia, przygotowanie właściwych strategii, briefingi i symulacje, wsparcie logistyczne i komunikacyjne, by wymienić tylko kilka – są takim właśnie wspólny terytorium. Potrzeby w tym zakresie po stronie klienta są olbrzymie i będą rosły w najbliższych latach. Klient jednak w wielu przypadkach kryzysowych zmuszony jest radzić sobie sam. Często z własnej winy.

Zbyt często klienci zgłaszają się do agencji PR - a agencje oferują pomoc klientowi - już po tym, jak kryzys wybuchnie. A przecież mogłyby zawczasu ostrzec klienta przed nadciągającą nawałnicą i pomóc mu się do niej przygotować, a w ten sposób pomóc mu przejść przez burzę bez większych strat. Agencje zapewne nie chcą być „posłańcem złych wiadomości”, aby klienta nie zrazić. A tymczasem profesjonalne doradztwo, jak uniknąć problemów, często bez specjalnych ze strony klienta nakładów, przynieść może obopólne korzyści.

Zbigniew Lazar

Już 24 września

Komunikacja w kryzysie:

co zrobić, gdy nam klimat nie sprzyja

Sprawdź program szkolenia - TUTAJ

Zapisz się na szkolenia – TUTAJ

Szkolenie odbędzie się w Warszawie

Zbigniew Lazar jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...