AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Górecki: kampanie w nowych kanałach

W ubiegły poniedziałek, facebookowe profile osób pracujących w branży reklamowej, szczególnie tych blisko mediów społecznościowych, wypełniły się jednym tematem. Ello. To nowy serwis społecznościowy, będący – jak wiele już istniejących – alternatywą dla Facebooka. Serwis dostępny jest tylko na zaproszenia, a każdy użytkownik może wysłać takowych 5. Każdy chce tam być! Co ciekawe ta strategia działa nadal, a została zastosowana na pierwszym polskim serwisie społecznościowym – Grono.net, już… 10 lat temu!

Ello to nie pierwszy rzekomy „zabójca Facebooka”. Było ich kilku, pewnie nadal istnieją, ale nikt o nich nie mówi. Miały swoje 5 minut w mediach, a później pokryły się kurzem. Owszem istnieją, ale nie pokonały niebieskiego giganta. Trudno to zrobić, kopiując jego funkcje i tylko lekko je ulepszając. Jeśli cokolwiek ma go pokonać, będzie to coś zupełnie rewolucyjnego, a nie kolejny serwis ze strumieniem linków, obrazków i filmów, komentarzami i czymś w rodzaju lajków. To po prostu za mało.

Branża ma jednak to do siebie, że uwielbia nowe kanały komunikacji. Głównie z nudów. Ileż można mówić o Facebooku? Dlatego też rzuca się na te kanały w pierwszych dniach, walcząc o miano pierwszej agencji, która zrobiła kampanię w kanale X. A o mianie tym usłyszy… pewnie garstka innych agencji. I klient. Konsumenci nawet nie zwrócą na to uwagi.

Nowe kanały są potrzebne, warto je śledzić i zwracać uwagę. Pamiętajmy jednak o tym, że w mediach społecznościowych zasięg też jest kluczową sprawą. Kampanie, szczególnie marek FMCG, lub innych mających odbiorców liczonych w setkach tysięcy, czy milionach, muszą być zasięgowe, inaczej nie są zbyt wiele warte. Chyba, że są eksperymentem, lub mają być rozegrane wtórnie, PR-owo. Pewnie marka mająca w swej grupie docelowej młodych ludzi, może pokusić się o to, by pokazać się jako pierwsza, lub jedna z pierwszych, która zaistniała w nowych kanałach – na Ello, Snapchacie, czy w innym tego typu kanale. Ale nie oszukujmy się, w większości przypadków takie kampanie nie będą nawet zauważone. Będą swojego rodzaju eksperymentem, który nie zmienił żadnego wskaźnika nawet o 0,001 proc. A agencja, która go zaproponowałą, będzie próbowała pokazać na slajdach jak największe liczby oraz słowa w stylu „holistycznie”, „konwergentnie” i „wielokanałowo”. Tak więc jeśli masz plan ogrania tego PR-owo, lub masz możliwości i chęć przeprowadzania eksperymentów – możesz poeksplorować nowe kanały. Jeśli nie – skup się na tych zasięgowych. Bo interakcja jest ważna, ale tylko wtedy gdy rozmawiasz z liczącą się dla ciebie ilościowo grupą odbiorców.

Michał Górecki

Zapraszamy na szkolenie otwarte z Michałem Góreckim

24 października | WARSZAWA

BUDOWA STRATEGII KOMUNIKACJI W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH

Sprawdź program szkolenia -> TUTAJ

ZAPISZ SIĘ JUŻ DZIŚ -> TUTAJ

Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl

Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.

W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.

Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.

W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne

Zapraszamy!

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...