Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...
W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...
Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...
Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...
Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...
Ello to nie pierwszy rzekomy „zabójca Facebooka”. Było ich kilku, pewnie nadal istnieją, ale nikt o nich nie mówi. Miały swoje 5 minut w mediach, a później pokryły się kurzem. Owszem istnieją, ale nie pokonały niebieskiego giganta. Trudno to zrobić, kopiując jego funkcje i tylko lekko je ulepszając. Jeśli cokolwiek ma go pokonać, będzie to coś zupełnie rewolucyjnego, a nie kolejny serwis ze strumieniem linków, obrazków i filmów, komentarzami i czymś w rodzaju lajków. To po prostu za mało.
Branża ma jednak to do siebie, że uwielbia nowe kanały komunikacji. Głównie z nudów. Ileż można mówić o Facebooku? Dlatego też rzuca się na te kanały w pierwszych dniach, walcząc o miano pierwszej agencji, która zrobiła kampanię w kanale X. A o mianie tym usłyszy… pewnie garstka innych agencji. I klient. Konsumenci nawet nie zwrócą na to uwagi.
Nowe kanały są potrzebne, warto je śledzić i zwracać uwagę. Pamiętajmy jednak o tym, że w mediach społecznościowych zasięg też jest kluczową sprawą. Kampanie, szczególnie marek FMCG, lub innych mających odbiorców liczonych w setkach tysięcy, czy milionach, muszą być zasięgowe, inaczej nie są zbyt wiele warte. Chyba, że są eksperymentem, lub mają być rozegrane wtórnie, PR-owo. Pewnie marka mająca w swej grupie docelowej młodych ludzi, może pokusić się o to, by pokazać się jako pierwsza, lub jedna z pierwszych, która zaistniała w nowych kanałach – na Ello, Snapchacie, czy w innym tego typu kanale. Ale nie oszukujmy się, w większości przypadków takie kampanie nie będą nawet zauważone. Będą swojego rodzaju eksperymentem, który nie zmienił żadnego wskaźnika nawet o 0,001 proc. A agencja, która go zaproponowałą, będzie próbowała pokazać na slajdach jak największe liczby oraz słowa w stylu „holistycznie”, „konwergentnie” i „wielokanałowo”. Tak więc jeśli masz plan ogrania tego PR-owo, lub masz możliwości i chęć przeprowadzania eksperymentów – możesz poeksplorować nowe kanały. Jeśli nie – skup się na tych zasięgowych. Bo interakcja jest ważna, ale tylko wtedy gdy rozmawiasz z liczącą się dla ciebie ilościowo grupą odbiorców.
Michał Górecki
Zapraszamy na szkolenie otwarte z Michałem Góreckim
Michał Górecki jest wykładowcą Akademii PRoto - www.akademiaproto.pl
Akademia PRoto to projekt szkoleniowy portalu PRoto.pl. Naszym celem jest umożliwienie dostępu do praktycznej wiedzy z zakresu public relations wszystkim osobom, które mają potrzebę wzbogacenia swoich kompetencji zawodowych.
W ramach Akademii PRoto mogą Państwo, w dowolnym czasie i miejscu, skorzystać z pełnego kursu on-line, albo wybrać jego pojedyncze moduły lub pakiety tematyczne – zapoznaj się z kursem internetowym.
Swoją wiedzę z PR-u można poszerzać w trakcie jedno- i dwudniowych warsztatów i szkoleń otwartych, których kilka organizujemy w każdym miesiącu – zobacz najbliższe terminy szkoleń.
W ofercie Akademii mamy także szkolenia "szyte na miarę" – poznaj nasze szkolenia wewnętrzne
Zapraszamy!
Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.
Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...
Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.