AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Delbar: Pisz informację prasową dla konkretnego medium...

...Ba, może nawet dla konkretnego dziennikarza

Informacja prasowa to ciągle jedno z podstawowych narzędzi pracy w PR. Brak czasu powoduje, że najczęściej piszemy ją tylko w jeden określony sposób i rozsyłamy do mediów, nie zważając na ich profil i tematykę. A przecież inaczej napiszemy np. o otwarciu centrum handlowego do gazety Wyborczej, inaczej do Pulsu Biznesu i już zupełnie odmiennie do Wiadomości Wędkarskich.

Dlaczego do Wiadomości Wędkarskich? Dlatego, że być może w tym centrum handlowym znajduje się sklep zoologiczny z wyjątkową ofertą dla wędkarzy. Jeśli napiszemy informację dedykowaną temu medium, zwiększamy prawdopodobieństwo ukazania się artykułu. Puls Biznesu prawdopodobnie zainteresuje się samym inwestorem, ilością miejsc pracy, kwotami wydanymi na budowę, rozwojem branży itp. Jeszcze inaczej do tematu podchodzimy w przypadku gazety lokalnej. Tu ważna będzie społeczność danego miasta, jakie korzyści i wyróżniki znajdą mieszkańcy akurat w tym centrum. Co takiego innego się w nim znajduje, jakie marki, jakie udogodnienia dla rodzin z dziećmi. A skoro o dzieciach mowa, to mamy blogerki będą zainteresowane wszelkimi rozwiązaniami, usługami i sklepami dla dzieci,a może niekoniecznie właśnie ofertą dla wędkarzy. Jeszcze innymi aspektami zainteresowana będzie prasa branżowa, tu może warto w informacji dać większy cytat jednego z dyrektorów i plasować go jako eksperta branży.

Klienci wymagają od nas coraz więcej. A w okresie, gdy prasa drukowana przechodzi potężny kryzys coraz trudniej zainteresować dziennikarzy samą informacją. Dlatego na warsztatach z copywritingu zachęcam do różnicowania informacji prasowej, do uwypuklania już w tytule i leadzie tego, co najbardziej istotne właśnie dla danego medium. Dziennikarze otrzymują dziennie kilkadziesiąt informacji, wybiorą tę, która będzie najbliższa ich tematyce i... istotna dla społeczności. Oczywiście jest jeszcze parę innych czynników decydujących o tym, czy nasz press release znajdzie odzwierciedlenie w postaci artykułu, ale bardzo istotne jest tzw. pierwsze wrażenie. Czyli to, czy sam tytuł i lead są wystarczająco interesujące, aby przeczytać resztę. Jeśli dedykujesz tekst konkretnemu medium, zwiększasz jego szansę na artykuł.

W dalszej części informacji, czyli tzw. rozwinięciu, również warto uwypuklić te elementy, które bliskie są gazecie, do której wysyłamy tekst. Niestety, z własnych obserwacji wiem, że PR-owcom, szczególnie tym z długim stażem pracy, nie chce się pisać kilku, a może i kilkunastu informacji. A przecież to może jedynie usprawnić kreatywność. Trochę to tak, jak z wizytą u lekarza, obsługa pacjenta trwa 10 minut i każdemu na grypę przepisuje się te same leki, a przecież ten sam lek nie może działać na wszystkich!!! Ta sama informacja prasowa nie zrobi takiego wrażenia jak ta, która będzie dedykowana specjalnie pod kątem tematyki danej gazety lub portalu. Jeśli dodatkowo nawiążemy w niej do podobnego zagadnienia, z którym zetknęliśmy się w tym właśnie tytule, to na pewno możemy liczyć na jedno: na przychylność dziennikarza, który to po prostu doceni. Może zajmie nam to więcej czasu, ale efekty też będą lepsze.

Joanna Delbar

Zapraszamy na warsztat z copywritingu z Joanną Delbar!

21 LISTOPADA | WARSZAWA

PROGRAM - TUTAJ

ZAPISY NA WARSZTAT 21 XI - TUTAJ

 

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...