AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Delbar: top 10 zasad pisania informacji prasowych!

Dziś proponuję krótkie podsumowanie tego, jak piszemy informacje prasowe. Czy rzeczywiście pamiętamy każdego dnia o elementarzu PR, czyli o tym, jaka powinna być informacja prasowa?

A więc po kolei:

1. Aktualna - tekst, który kierujesz do dziennikarza, ma być aktualny, dotyczyć wydarzeń, które właśnie mają miejsce lub będą miały. Nic gorszego jak wybrzmiały temat lub akcja, która miała miejsce tydzień temu.

2. Ma znaczenie społeczne - na ile to, co piszesz, jest rzeczywiście ważne dla danych społeczności? Czy coś zmieni w ich życiu, polepszy, zwróci ich uwagę? Czy będzie miało wpływ na ich funkcjonowanie?

3. Wiadomości w niej zawarte są bliskie kulturowo tym, do których piszesz - nowinki ze świata czy temat dotyczący innej kultury nigdy nie będą tak istotne dla społeczeństwa jak to, co dzieje się „za rogiem”. Zastanów się, czy twoja informacja będzie zrozumiała dla tradycji i kultury osób, do których ją kierujesz.

4. Jest powiązana z innymi doniesieniami - zwracaj uwagę na trendy i na to, o czym aktualnie się mówi, dobrze, jeśli twoja informacja dotyczy następstw pewnych zdarzeń lub jest kontynuacją zdarzeń wcześniej relacjonowanych, dotyczy ważnych, aktualnych tematów.

5. Jest konkretna - oparta na faktach, liczbach, badaniach, wskaźnikach, terminach, datach (nie ma tu miejsca na lanie wody).

6. Zawiera elementy wielkiego świata i elementy bliskości - pisząc o np. nowej spalarni w twoim mieście, podaj do wiadomości co ta inwestycja zmieniła w innym kraju, jaki miała wpływ na ludzi, a następnie odnieś się do konkretnego miejsca w Polsce, którego dotyczy. Co zmieni się w otoczeniu, co da ludziom, polepszy, pogorszy?

7. Nie zawiera treści reklamowych - daruj sobie słowa typu: najlepszy, najpiękniejszy, jedyny w swoim rodzaju. Chyba, że chcesz, żeby Twój tekst trafił do mnie na szkolenie jako przykład pisania złych informacji prasowych.

8. Jest napisany jasno i zrozumiale - nie pisz metajęzykiem być może świetnie zrozumiałym dla twojej korporacji czy branży. Nawet wysoce wykwalifikowany dziennikarz, od lat piszący o medycynie, nie jest lekarzem.

9. Jest napisany przede wszystkim dla ludzi nie dla wyszukiwarek!

10. Zawiera prawdziwe treści - to tak na koniec, dla przypomnienia, że nie ma czegoś takiego jak „czarny PR”. PR z założenia jest pozytywny, bo oparty na szlachetnej idei informowania ludzi o tym, co dla nich ważne, istotne i potrzebne.

Joanna Delbar

Już 21 listopada, w Warszawie

COPYWRITING - WARSZTAT

Ostatni dzwonek na zapis!

SPRAWDŹ PROGRAM - > TUTAJ

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...