AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Miszczak: prowadzenie bloga firmowego a wysokie pozycje w Google?

Posiadanie bloga firmowego ma wiele zalet. Jeżeli jest on prowadzony w przemyślany i rzetelny sposób, daje szansę zaprezentowania firmy jako autorytetu w danej dziedzinie. Przyczynia się do przywiązania klienta do marki czy wreszcie pomaga przedstawić firmę jako solidnego i pożądanego pracodawcę. Nie zawsze pamięta się jednak o tym, że blog firmowy może być świetną szansą na poprawienie SEO całej witryny. Co zrobić, aby osiągnąć ten cel?

Po pierwsze - pisz o tym, czego mogą poszukiwać potencjalni klienci. To zadanie wydaje się z pozoru proste, jednak wymaga ono odpowiedniego przygotowania. Nie wystarczy ograniczać się do najpopularniejszych branżowych fraz i słów kluczowych. Aby wygenerować ruch z naturalnych wyników wyszukiwania, trzeba najpierw wczuć się w potencjalnego odbiorcę. Należy zastanowić się, w jaki sposób może on poszukiwać informacji powiązanych z oferowanymi przez nas produktami czy usługami. Do przeprowadzenia takiej analizy przydatne może być narzędzie oferowane przez program Google Adwords: Planner słów kluczowych. Posiada on funkcję podpowiadania fraz, która na podstawie kilku zdefiniowanych słów kluczowych, może wygenerować listę kilkudziesięciu czy kilkuset dodatkowych. Planner podaje również szacowaną liczbę wyszukań. Kiedy już ustalisz, jakich fraz kluczowych szukają potencjalni klienci, przygotuj tekst zawierający te frazy i odpowiadający na najczęściej pojawiające się pytania.

Aby witryna pojawiała się na wysokich pozycjach w wyszukiwarce, powinny do niej prowadzić odnośniki z innych stron. O tym, jak trudno nakłonić właścicieli innych witryn do linkowania do stron firmowych wie każdy, którego zadaniem jest prowadzenie aktywnego link buildingu. Blog może w tej kwestii okazać się bardzo pomocny. O wiele łatwiej pozyskać odnośniki do wartościowych treści na blogu, które nie są wprost sprzedażowe, niż do zakładki z ofertą. Jeżeli dostarczysz wysokiej jakości kontent, linki mogą zacząć pojawiać się same.

Dobrym pomysłem jest przygotowanie rozbudowanego, pogłębionego artykułu, odpowiadającego na często zadawane w Internecie pytanie. Użytkownicy sami zaczną wklejać do niego linki pod pojawiającymi się pytaniami na forach czy w serwisach społecznościowych, dzięki czemu tekst będzie się w naturalny sposób popularyzował. Jest duża szansa, że przełoży się to na wysoką pozycję w wyszukiwarce.

Przykładem takiego działania jest wpis Jakuba Prószyńskiego, odpowiadający na popularne pytanie: „Jak zmienić nazwę fanpage”. Widziałem to pytanie wielokrotnie i często zupełnie przypadkowe osoby wklejały odnośnik do wpisu Pijaru Koksa. Jak przełożyło się to na jego pozycję w wyszukiwarce, można zobaczyć poniżej:

Jeżeli blog firmowy zostanie umieszczony w podkatalogu domeny głównej (www.nazwafirmy.pl/blog), każdy odnośnik prowadzący do wpisu będzie miał wpływ na ogólny ranking domeny w Google.

Jeżeli już prowadzisz bloga firmowego, pamiętaj o możliwości wykorzystania go pod kątem SEO dla całej witryny. Jeżeli jeszcze tego nie robisz, rozważ taką ewentualność. Przy stosunkowo niedużym nakładzie daje to szansę uzyskania bardzo pozytywnych rezultatów na wielu płaszczyznach. Blog może pozytywnie wpływać na wizerunek całej firmy, a także stanowić istotny element strategii Employer Brandingu. Może wreszcie pozytywnie przełożyć się na pozycję witryny w naturalnych wynikach wyszukiwania w Google.

Jarosław Miszczak

 

Już 27 listopada w Warszawie

Szkolenie SEO PR

Na szkoleniu nie zabraknie studiów przypadku dotyczących dobrych jak i negatywnych przykładów związanych z widocznością marek w wyszukiwarce

Sprawdź szczegóły i PROGRAM - > TUTAJ

ZAPISZ SIĘ - > TUTAJ

Polecamy i zapraszamy!

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...