AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Walczak: kluczowe cechy content marketingu

Content Marketing to pojęcie, które na przestrzeni ostatnich 2 lat zrobiło olbrzymią furorę. Gdyby jego sukces do świata show businessu, mogłoby się okazać, że swoją sławą bez problemu detronizuje króla popu Michaela Jacksona :)

Jednak praktyka pokazuje, że gdy zaczynamy mówić o konkretach, wśród marketerów panuje duże zamieszanie. Content Marketing miesza się ze sprzedażą i PR-em. To powód, dla którego dziś na kilku przykładach omówimy kluczowe cechy content marketingu:

Po pierwsze: PRZESTAŃ MÓWIĆ O PRODUKCIE

Nowoczesny marketing, oparty na contencie, to marketing budujący relację pomiędzy grupą docelową, a firmą czy marką.

Konsumenci, szczególnie polscy, są już bardzo zmęczeni klasycznym modelem działań marketingowych, w których króluje sprzedaż, a główny przekaz to cechy produktu. Potrzeby klientów w takim ujęciu często są tworzone w zaciszu gabinetu dyrektora marketingu i nie wiele mają wspólnego z rzeczywistością.

Jak wobec tego zaprezentować produkt nie sprzedając go, a na dodatek budować relacje?

Spójrz na akcję zorganizowaną przez TD Bank. Jej celem było wprowadzenie na rynek nowego bankomatu. Akcja pod nazwą #TD Thanksyou wywołała olbrzymie emocje zarówno wśród klientów banku, a jak i w świecie marketingu. Zobacz dlaczego :)

Statystyki tej akcji były wymowne: >18 mln. odsłon na Youtube, 19 000 followers-ów na Twitterze, a fanpage na Facebooku osiągnął ponad 200 000 like-ów

Po drugie: POZNAJ DOBRZE SWOJĄ GRUPĘ DOCELOWĄ

Im dokładniej określisz swoich odbiorców, tym lepiej dla Ciebie. Jak jednak ma to wyglądać w strategii opartej na content marketingu? Oczywiście dane demograficzne są ważne, ale już nie wystarczające! Czy wiesz, jakie wartości są ważne dla Twoich Klientów? Co lubią? Z czym się utożsamiają? Dzięki tej wiedzy będziesz mógł wejść do ich świata i rozmawiać z nimi ich językiem.

Współczesny marketing to marketing odbiorcy i bynajmniej nie jest to równoznaczne z wyświechtanym „klient nasz pan”. Kluczem do zrozumienia zmiany jest zmiana Twojej percepcji i postrzegania. Do Ciebie należy wybór, czy spotkasz się ze swoimi klientem w jego rzeczywistości, czy też będziesz kontynuował swój produktowy monolog czekając samotnie aż ktoś do Ciebie zajrzy. Regułę tę z dużym sukcesem wdraża np. wojsko.

Jak myślisz, czy chętni, którzy zgłoszą się do GROM-u zrobią to dla pieniędzy?

Źródło: jwgrom.pl

Po trzecie: ZMIENIAJ SIĘ

Tak jak Twoja grupa docelowa jest różna, tak różne są sposoby dotarcia do niej. Masz do dyspozycji całą gamę narzędzi. Wśród nich są wszelkiego rodzaju treści, które sprawiają, że Twój odbiorca jest bogatszy o wiedzę. Najczęściej stosowane są poradniki, video i blogi, ale również memy, które ze względu na łatwość współdzielenia, są bardzo popularne w mediach społecznościowych. Przykład?

Warto również pamiętać o narzędziach ze świata off-line takich, jak książki czy drukowane magazyny. Dobrze przygotowane mogą być bardzo ważną pozycją w życiu Twojego odbiorcy.

Zamiast podsumowania zacytuję Johna Naisbitta, jednego z największych futurologów naszych czasów: „O ile sporo rzeczy się zmienia, o tyle większość pozostaje stałych.”

Moim zdaniem uważność, szacunek i umiejętność słuchania to kluczowe wartości w budowaniu relacji z odbiorcami. Z jednej strony – nic nowego, ale skoro nie są niczym nowym, to dlaczego są tak rzadko spotykane?

Monika Walczak

 

Już 10 grudnia w Warszawie!

CONTENT MARKETING

SPRAWDŹ PROGRAM SZKOLENIA - TUTAJ!

Ostatni dzwonek na zapis! Zapisz się - TUTAJ

Szkolenie organizowane w ramach Akademii PRoto

Zapraszamy!

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...