AKTUALNOŚCI

  •  
  • Pustka w tytule? Wypełnij ją czasownikiem!
  • Odbiorcom czasowniki kojarzą się z konkretnymi czynnościami, które sami wykonują na co dzień albo o których marzą. Są podstawą wielu związków frazeologicznych czy powszechnie znanych tytułów książek i filmów, które w tytułach możemy z powodzeniem przekształcać...

  • Więcej...
  •  
  • 6 skutecznych pomysłów na rozpoczęcie budowy relacji z dziennikarzami
  • W uprawianiu skutecznego pitchingu z pewnością pomocne są rozwinięte umiejętności personalne, ale przede wszystkim wymagane jest rzetelne przygotowanie. Nim chwycisz za telefon lub napiszesz wiadomość, przygotuj dobrze grunt pod rozmowę...

  • Więcej...
  •  
  • Nagłówki ze stylem
  • Informacja czy metafora? Apel czy gra słów? Styl nagłówków zależy od funkcji, jakie ma pełnić tekst, i naszej intencji...

  • Więcej...
  •  
  • Co irytuje dziennikarzy?
  • Poznajcie zestawienie najczęstszych błędów popełnianych przez PR-owców w kontaktach z dziennikarzami według Łukasza Majewskiego...

  • Więcej...
  •  
  • 31 maja - nowy termin szkolenia z wideo marketingu
  • Uczestnicy dowiedzą się m.in., jak stworzyć wideo, które klienci chcą oglądać; jakie treści wideo angażują użytkowników Facebooka; jak implementować wideo w dotychczasową komunikację marki; jak optymalizować kanał i treści na YouTubie...

  • Więcej...

Employer Branding w organizacji. Od czego zacząć? Cz. 1

Jak budować markę pracodawcy? To jedno z najczęściej zadawanych pytań, które zadają osoby odpowiedzialne za rozwój i zarządzanie zasobami ludzkimi w firmach. Intensywne działania m.in. PZU SA czy Ernst&Young oraz pogłębiające się problemy w rekrutacji spowodowały, że firmy coraz częściej employer branding uznają za stały element strategii na kolejne lata.

Kto może budować markę pracodawcy? Czy są to działania dedykowane i zastrzeżone tylko dla korporacji?
Wg badania Pracodawca Roku prowadzonego przez AIESEC Polska, w 2013 r. w pierwszej dziesiątce znaleźli się giganci rynku. Jednak czy z perspektywy potrzeb generacji Y, tylko do nich należy rynek pracowników? Zdecydowanie nie. Każda branża i segment ma swoich faworytów, których ceni się m.in. za rodzinną atmosferę, dużą relacyjność czy „niekorporacyjność”.

Ponieważ jednak nic nie dzieje się samo, poniżej przedstawiam pierwsze 3 kluczowe pytania, na które warto odpowiedzieć przygotowując plan działań.

1. Jak wygląda wewnętrzna komunikacja w Twojej firmie?
Przede wszystkim sprawdź co myślą o przepływie informacji Twoi pracownicy. Czy uważają, że jest płynny i bieżący? Czy czują się uczestnikami życia firmy?
Dlaczego jest to takie ważne? Trudno jest sprawnie i efektywnie prowadzić jakiekolwiek działania budujące wizerunek firmy, jeśli pracownicy nie mają o tym pojęcia lub co gorsze posiadają wyrywkowe informacje. Wtórny, nieformalny obieg wiadomości w firmie nie tylko nie buduje, ale potrafi zniekształcić i wypaczyć realizowane działania.

2. Czy masz zidentyfikowanych liderów opinii? Kto może stać się ambasadorem firmy?
Każda zmiana powinna zacząć się od wewnątrz. Dlatego warto przede wszystkim pozyskać własnych pracowników. Będą najlepszą reklamą oraz niezaprzeczalnym potwierdzeniem wiarygodności podejmowanych działań.
Dodatkowo, jeśli uczynisz ich współtwórcami zmian, spowoduje to, że zdecydowanie chętniej będą wdrażać nowe projekty. Unikniesz negatywnej kontestacji oraz „włoskiego strajku”.

3. Dlaczego warto u nas pracować?
Doświadczenie pokazuje, że jest to jedno z najtrudniejszych pytań, jakie można postawić, planując działania z obszaru employer brandingu.
Jego podstawowa trudność polega na tym, że odpowiedź jest obarczona dużym poziomem względności. W zależności od tego, kogo zapytasz, tak różne uzyskasz odpowiedzi. Perspektywa szeregowego pracownika oraz benefity wynikające z pracy w Twojej firmie będą inne niż punkt widzenia kadry managerskiej. Truizm? Tak, jednak często nie pamięta się o tym, ulegając psychologicznej pułapce postrzegania świata tylko z własnego punktu widzenia.
Drugi pryzmat, to wiek. Inne atuty firmy będą istotne dla pokolenia X, a co innego będzie ważne dla generacji Y.

Dlatego wartości wynikające z pracy w Twojej firmie (ang. Employee Value Proposition - EVP), warto wypracować w ramach zespołów projektowych, które będą reprezentatywne dla organizacji.

Monika Walczak

 

Zapraszamy na szkolenie otwarte

16 stycznia | Warszawa

Employer Branding

– jak budować wizerunek firmy jako pracodawcy?

Sprawdź program - > TUTAJ

Zapisz się na szkolenie - > TUTAJ

Prowadzą: Monika Walczak i Anna Kędzierska

TYTUŁ: Employer Branding w organizacji. Od czego zacząć? Cz. 1

Jak budować markę pracodawcy? To jedno z najczęściej zadawanych pytań, które zadają osoby odpowiedzialne za rozwój i zarządzanie zasobami ludzkimi w firmach. Intensywne działania m.in. PZU SA czy Ernst&Young oraz pogłębiające się problemy w rekrutacji spowodowały, że firmy coraz częściej employer branding wpisują jak- lepiej: uznają za stały element strategii na kolejne lata.

Kto może budować markę pracodawcy? Czy są to działania dedykowane i zastrzeżone tylko dla korporacji?
Wg badania Pracodawca Roku prowadzonego przez AIESEC Polska, w 2013 r. w pierwszej 10. znaleźli się giganci rynku. Jednak czy z perspektywy potrzeb generacji Y, tylko do nich należy rynek pracowników? Zdecydowanie nie. Każda branża i segment ma swoich faworytów, których ceni się m.in. za rodzinną atmosferę, dużą relacyjność czy „niekorporacyjność”.

Ponieważ jednak nic nie dzieje się samo, poniżej przedstawiam pierwsze 3 kluczowe pytania, na które warto odpowiedzieć przygotowując plan działań.

1. Jak wygląda wewnętrzna komunikacja w Twojej firmie?
Przede wszystkim sprawdź co myślą o przepływie informacji Twoi pracownicy. Czy uważają, że jest płynny i bieżący? Czy czują się uczestnikami życia firmy?
Dlaczego jest to takie ważne? Trudno jest sprawnie i efektywnie prowadzić jakiekolwiek działania budujące wizerunek firmy, jeśli pracownicy nie mają o tym pojęcia lub co gorsze posiadają wyrywkowe informacje. Wtórny, nieformalny obieg wiadomości w firmie nie tylko nie buduje, ale potrafi zniekształcić i wypaczyć realizowane działania.

2. Czy masz zidentyfikowanych liderów opinii? Kto może stać się ambasadorem firmy?
Każda zmiana powinna zacząć się od wewnątrz. Dlatego warto przede wszystkim pozyskać własnych pracowników. Będą najlepszą reklamą oraz niezaprzeczalnym potwierdzeniem wiarygodności podejmowanych działań.
Dodatkowo, jeśli uczynisz ich współtwórcami zmian, spowoduje to, że zdecydowanie chętniej będą wdrażać nowe projekty. Unikniesz negatywnej kontestacji oraz „włoskiego strajku”.

 

3. Dlaczego warto u nas pracować?
Doświadczenie pokazuje, że jest to jedno z najtrudniejszych pytań, jakie można postawić, planując działania z obszaru employer brandingu.
Jego podstawowa trudność polega na tym, że odpowiedź jest obarczona dużym poziomem względności. W zależności od tego, kogo zapytasz, tak różne uzyskasz wyniki- uzyskasz odpowiedzi/zbierzesz odpowiedzi. Perspektywa szeregowego pracownika oraz benefity wynikające z pracy w Twojej firmie będą inne niż punkt widzenia kadry managerskiej. Truizm? Tak, jednak często nie pamięta się o tym, ulegając psychologicznej pułapce postrzegania świata tylko z własnego punktu widzenia.
Drugi pryzmat, to wiek. Inne atuty firmy będą istotne dla pokolenia X, a co innego będzie ważne dla generacji Y.

Dlatego wartości wynikające z pracy w Twojej firmie (ang. Employee Value Proposition - EVP), warto wypracować w ramach zespołów projektowych, które będą reprezentatywne dla organizacji.

 

Do lektury drugiej części zapraszam od [data]

 

 

 

 

NOWOŚCI

  •  
  • Sprawdź PAKIET DLA INDYWIDUALISTÓW!

    Nowość w Akademii PRoto! Ty – sam wybierasz (...). My – dajemy Tobie w pakiecie 30% rabatu od ceny regularnej.

  • Więcej...
  •  
  • PR dla start-upów. Nowy pakiet w kursie internetowym!
  • Wystartowałeś z własną firmą? Masz głowę pełną pomysłów na innowacje, ale myśli zaprząta Ci promocja swoich produktów lub usług? Chcesz więcej wiedzieć o PR, ale...

  • Więcej...
  •  
  • Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów. Nowy moduł w kursie internetowym!
  • Od 9 września jest dostępny nowy moduł w kursie internetowym Akademii PRoto – „Copywriting – skuteczna komunikacja za pomocą słów”. Autorem modułu jest Joanna Delbar, Prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications, wiceprezes Związku Firm Public Relations.

     

  • Więcej...