Kurs internetowy

Sponsoring sportowy

Promocja
 
  • Stanisław Pogorzelski

    Absolwent studiów doktoranckich na Uniwersytecie Gdańskim. Związany z marketingiem sportowym od blisko dziewięciu lat. Autor licznych publikacji z zakresu marketingu sportowego. Wykładowca akademicki.

    Konsultant w renomowanych agencjach marketingowych i PR m.in. Euro RSCG Sensors i Havas Sports & Entertainment, gdzie brał udział w projektach sponsoringowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym z udziałem m.in. Zinedine’a Zidane’a czy Roberta Kubicy dla takich klientów jak Orange, Danone, Coca-Cola, Castrol, UEFA. Redaktor naczelny branżowego miesięcznika. Od 2004 roku brał udział, jako konsultant w działaniach marketingowych Polskiego Związku Rugby, od 2007 roku, jako członek Zarządu i rzecznik prasowy.

    Obecnie zajmuje się pracą dla spółki sektora zakładów bukmacherskich i hazardowych (grupa kapitałowa Totalizatora Sportowego) oraz doradztwem w projekcie konsultingowym 360 Sport Marketing Communications.

     

  •  
 

Sponsoring sportowy

Współczesny biznes to proces nieustannego poszukiwania rozwiązań, które w pozwolą lepiej komunikować się z konsumentem niż robi to konkurencja. Doskonałym sposobem na efektywną i efektowną komunikację jest sponsoring sportowy. Jest to jednak narzędzie wymagające sporej wiedzy, bez której projekty nie mają większych szans powodzenia, a tym samym inwestowane przez firmy środki mogą nie przynieść oczekiwanych zwrotów.

Warto zatem widzieć czym jest sponsoring? Jak wygląda umowa sponsorska i jak ją napisać? Jak wybrać dyscyplinę dla naszej firmy? Czym jest aktywacja? W jaki sposób zmierzyć efekt projektu sponsorskiego i właśnie m.in. tego w trakcie wykładu będzie można się dowiedzieć.

Podczas wykładu pokażę także kilka ciekawych przykładów projektów sponsoringowych z polskiego rynku – bo zawsze najlepiej uczyć się na cudzych wpadkach.

Po przestudiowaniu tego kursu słuchacz powinien:
  • Wiedzieć czym jest sponsoring, jakie wypływają z niego korzyści i dla jakich podmiotów jest wskazany jako kanał komunikacji
  • Potrafić zdefiniować kluczowe cechy partnera dla biznesowo efektywnego projektu sponsorskiego
  • Potrafić przygotować ofertę sponsorską
  • Znać podstawowe zagrożenia i pułapki sponsoringu
  • Rozumieć czym jest aktywacja sponsoringu i jakie ma znaczenie
  • Wiedzieć jak mierzyć efektywność projektów sponsorskich
Konspekt:

1. Sponsoring

  • Podstawowe pojęcia sponsoringu
  • Kluczowe korzyści sponsoringu dla marek - wizerunek, sprzedaż, relacje
  • Sportowiec, dyscyplina, klub czy event
  • Kluczowe kryteria doboru partnera dla projektu sponsorskiego
  • Sportowiec jest z Wenus - sponsor z Marsa

2. Współpraca ze sponsorami

  • Konstrukcja ofert sponsorskich
  • Prezentacja oferty – jak się sprzedać/jak dobrze kupić
  • Język korzyści vs. prośba o pomoc
  • Selekcja sponsorów – z kim nie warto rozmawiać

3. Aktywacja sponsoringu

  • Dlaczego trzeba aktywować sponsoring
  • Jak i kiedy aktywować
  • Budżet sponsorski a budżet aktywacyjny

4. Pułapki sponsoringu

  • Jak unikać pułapek w sponsoringu
  • Minimalizowanie wpadek – zarządzanie kryzysem

5. Pomiar efektów sponsoringu

  • Badanie efektywności projektów sponsorskich
  • Kontrola budżetu w projekcie

6. Case studies

Zobacz fragment wykładu
 

Cena modułu:

199 zł

Cena w pakiecie:

139 zł

Cena przy zakupie całego kursu:

79 zł