Kurs internetowy

Komunikacja wewnętrzna

Promocja
 
  • Andrzej Godewski

    Od 15 lat w PR. Dziennikarz z wykształcenia. Specjalista komunikacji korporacyjnej. Koordynator projektów edukacyjnych i społecznych. Doradca w sytuacjach kryzysowych. Trener medialności i budowania reputacji poprzez media. Członek Akademii Ekspertów PR. Zdobywca podwójnego PRotona 2010 w kategorii Osoba/Zespół w Agencji PR i Nagroda Publiczności. Pracował we „Wprost” i „Życiu Warszawy”. Ma doświadczenie agencyjne jako konsultant, zarządzający i właściciel. Założyciel firmy Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej. Od kwietnia 2006 do maja 2011 Partner Zarządzający Weber Shandwick. Wcześniej konsultant Burson-Marsteller, Gravis Public Relations i Mmd Public Relations. Wykładowca komunikacji wewnętrznej dla studentów Podyplomowego Studium Public Relations Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

  •  
 

Komunikacja wewnętrzna

Często pytam pracowników, czy w firmach lub instytucjach, w których pracują, jest komunikacja wewnętrzna. Najczęściej odpowiadają, że jest, ale pozostawiona sama sobie. Działania, w których każdy podręcznik zarządzania potwierdza istnienie ogromnych rezerw dla zwiększenia jakości i efektywności pracy, są więc najczęściej dziełem przypadku. Skutek jest taki, że dwie trzecie pracowników jest niezaangażowanych w swojej pracy, a nawet wrogo nastawionych do pracodawcy. Jako specjaliści PR, chcemy komunikacją zarządzać, a nie pozostawiać ją samą sobie. W związku z tym musi ona mieć jakiś cel, plan i nadzór. Jak to robić profesjonalnie? Odpowiedzi na to pytanie służy pierwszy w Polsce, on-line’owy kurs komunikacji wewnętrznej.

Komunikacja jest niezbędna do działania w grupie. Dlatego przyjrzymy się grupom. Zobaczymy, czym różni się specyfika pracy w małych i dużych grupach. Ocenimy jakość spotkań firmowych – jednego z najpopularniejszych narzędzi komunikacji wewnętrznej. Poznamy możliwości, jakie komunikacja wewnętrzna wnosi do edukacji pracowników i rozwoju firmy. Zastanowimy się, co internet i mobilne narzędzia komunikacji oznaczają dla wymiany informacji w firmach. Przyjrzymy się też innym narzędziom i technikom służącym przekazywaniu informacji pracownikom. Na przykładach zobaczymy, jak w różnych sytuacjach może być zorganizowana komunikacja wewnętrzna i jakie może przynosić efekty.

Po przestudiowaniu tego kursu słuchacz powinien:
  1. Zrozumieć, czym jest komunikacja wewnętrzna oraz jakie korzyści daje firmie i jej pracownikom.
  2. Poznać wpływu komunikacji wewnętrznej na zachowania pracowników.
  3. Poznać metod organizacji komunikacji wewnętrznej w firmie oraz narzędzi kontaktu z pracownikami.
  4. Zdobyć umiejętności samodzielnej oceny potrzeb komunikacyjnych pracowników i przygotowania planu działania.
Konspekt:

1. Specyfika pracy w grupie

  • Jaka jest dynamika komunikacji w małej grupie?
  • Co się dzieje wraz ze wzrostem liczby zatrudnionych?
  • Czemu służy komunikacja w grupie?

2. Spotkania firmowe – zasady organizacji

  • Dlaczego spotkania nie zawsze się udają?
  • Cechy udanego spotkania
  • Jak pomóc grupie w efektywnej pracy?
  • Techniki kontrolowania rozmów z pracownikami

3. Funkcja edukacyjna w komunikacji wewnętrznej

  • Wymiana doświadczeń i wiedzy wewnątrz firmy
  • Angażowanie pracowników w proces podejmowania decyzji

4. Budowanie więzi z korporacją

  • Czemu to ma służyć?
  • Utrzymywanie dobrych relacji między pracownikami
  • Zarządzanie konfliktami personalnymi
  • Narzędzia służące budowaniu bliskich relacji z firmą
  • Bariery komunikacyjne

5. Wpływ Internetu na komunikację wewnętrzną

  • Źródła informacji o firmie
  • Internetowe narzędzia komunikacji wewnętrznej
  • Programy zachęcające do otwartej komunikacji

6. Informacja dla pracowników – codzienna i na specjalnych okazjach

  • Kto powinien za to odpowiadać?
  • Organizacja komunikacji wewnętrznej w firmie
  • Przekazywanie dobrych i złych informacji
  • Okazywanie uznania
  • Identyfikacja potrzeb komunikacyjnych pracowników

7. Przykłady programów komunikacji wewnętrznej

  • Komunikacja wewnętrzna w małej firmie
  • Komunikacja wewnętrzna w korporacji
  • Komunikowanie zmiany
  • Komunikacja kryzysowa wewnątrz firmy
Zobacz fragment wykładu
 

Cena modułu:

199 zł

Cena w pakiecie:

139 zł

Cena przy zakupie całego kursu:

79 zł