Od 15 lat w PR. Dziennikarz z wykształcenia. Specjalista komunikacji korporacyjnej. Koordynator projektów edukacyjnych i społecznych. Doradca w sytuacjach kryzysowych. Trener medialności i budowania reputacji poprzez media. Członek Akademii Ekspertów PR. Zdobywca podwójnego PRotona 2010 w kategorii Osoba/Zespół w Agencji PR i Nagroda Publiczności. Pracował we „Wprost” i „Życiu Warszawy”. Ma doświadczenie agencyjne jako konsultant, zarządzający i właściciel. Założyciel firmy Charyzma. Doradcy Komunikacji Biznesowej. Od kwietnia 2006 do maja 2011 Partner Zarządzający Weber Shandwick. Wcześniej konsultant Burson-Marsteller, Gravis Public Relations i Mmd Public Relations. Wykładowca komunikacji wewnętrznej dla studentów Podyplomowego Studium Public Relations Wydziału Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Często pytam pracowników, czy w firmach lub instytucjach, w których pracują, jest komunikacja wewnętrzna. Najczęściej odpowiadają, że jest, ale pozostawiona sama sobie. Działania, w których każdy podręcznik zarządzania potwierdza istnienie ogromnych rezerw dla zwiększenia jakości i efektywności pracy, są więc najczęściej dziełem przypadku. Skutek jest taki, że dwie trzecie pracowników jest niezaangażowanych w swojej pracy, a nawet wrogo nastawionych do pracodawcy. Jako specjaliści PR, chcemy komunikacją zarządzać, a nie pozostawiać ją samą sobie. W związku z tym musi ona mieć jakiś cel, plan i nadzór. Jak to robić profesjonalnie? Odpowiedzi na to pytanie służy pierwszy w Polsce, on-line’owy kurs komunikacji wewnętrznej.
Komunikacja jest niezbędna do działania w grupie. Dlatego przyjrzymy się grupom. Zobaczymy, czym różni się specyfika pracy w małych i dużych grupach. Ocenimy jakość spotkań firmowych – jednego z najpopularniejszych narzędzi komunikacji wewnętrznej. Poznamy możliwości, jakie komunikacja wewnętrzna wnosi do edukacji pracowników i rozwoju firmy. Zastanowimy się, co internet i mobilne narzędzia komunikacji oznaczają dla wymiany informacji w firmach. Przyjrzymy się też innym narzędziom i technikom służącym przekazywaniu informacji pracownikom. Na przykładach zobaczymy, jak w różnych sytuacjach może być zorganizowana komunikacja wewnętrzna i jakie może przynosić efekty.
1. Specyfika pracy w grupie
2. Spotkania firmowe – zasady organizacji
3. Funkcja edukacyjna w komunikacji wewnętrznej
4. Budowanie więzi z korporacją
5. Wpływ Internetu na komunikację wewnętrzną
6. Informacja dla pracowników – codzienna i na specjalnych okazjach
7. Przykłady programów komunikacji wewnętrznej