Kurs internetowy

Tożsamość organizacji

Promocja
 
  • Jarosław Filipek

    Założyciel i zarządzający firmą CODES Strategie i CODES Corporate Identity.

    Studiował na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, University of Detroit Faculty of Architecture oraz na Wydziale Wzornictwa Przemysłowego ASP w Warszawie.

    Współtwórca strategii wizerunkowych kilkuset polskich marek między innymi: PKO Bank Polski, Orlen, Netia, Cognor, Emperia, Grupa Żywiec, Bioton, Medicover, EMPiK Media & Fasion, Polfa Bolesławiec, Autosan, Axtone, Kompania Piwowarska, Tyskie. Ekspert w zakresie budowania efektywności marketingu i zarządzania portfelami marek i ofert. Twórca wielu programów szkoleniowych. Wykładał w kilkunastu polskich uczelniach wyższych. Autor jedynej w Polsce publikacji dotyczącej budowania architektury portfela spółek w grupach kapitałowych.

    Inicjator zespołu ANAGRAM Naming, największej agencji namingowej w Polsce.

    Prowadzi blog www.brandvalue.pl o strategicznym zarządzaniu markami i wykorzystaniu wizerunku do realizacji celów biznesowych firm.

  •  
 

Tożsamość organizacji

Tożsamość organizacji i Corporate Identity (CI) niesłusznie kojarzy się zaledwie z logo oraz księgą identyfikacji wizualnej firmy. Tymczasem na tożsamość organizacji składa się wiele ważnych elementów z pogranicza PR i marketingu, gdzie kluczową rolę odgrywają misja oraz wizja firmy. To właśnie wizja firmy przekłada się bezpośrednio na jej wizerunek. W tym wykładzie dowiecie się Państwo, jaka jest współzależność pomiędzy CI a strategią biznesową i rynkową firmy. Poznacie cele i sposoby budowania marki korporacyjnej. Zrozumiecie też relacje zachodzące między marką firmy, a marką ofert i produktów. Na koniec zaś zobaczycie, jaki wpływ może mieć dobrze opracowana tożsamość organizacji na wyniki przedsiębiorstwa.

Po przestudiowaniu tego kursu słuchacz powinien:

1. Wiedzieć czym jest tożsamość firmy

2. Znać rodzaje tożsamości korporacyjnej i jej zastosowanie

3. Znać zasady kreowania tożsamości korporacyjnej

4. Wiedzieć czym jest kultura organizacyjna

5. Wiedzieć, jak przełożyć zmiany w firmie na zmiany i modyfikacje Corporate Identity

6. Umieć kreować wizerunek grup firm

7. Wiedzieć, jak zarządzać tożsamością firmy

Konspekt:

1.Idea Corporate Identity:

  • Misja i wizja firmy – podstawa kształtowania tożsamości firmy
  • Relacje między wizerunkiem a tożsamością firmy
  • Strategie wyróżniania firmy na rynku a Corporate Identity
  • Współzależność Corporate Identity ze strategią biznesową i strategią rynkową firmy
  • Marka firmy a wizerunek – podejście marketingowe i biznesowe
  • Cele budowania i sposoby wykorzystanie marki korporacyjnej
  • Relacje między marką firmy a marką ofert i produktów
  • Wpływ tożsamości na wyniki przedsiębiorstw

2. Zastosowanie tożsamości korporacyjnej:

  • Tożsamość werbalna i wizualna
  • Tożsamość informacyjna
  • Tożsamość postaw i zachowań
  • Oddziaływanie wewnętrzne Corporate Identity
    - integracja pracowników wokół wspólnych celów i wartości
  • Oddziaływanie zewnętrzne Corporate Identity
    - przyciąganie uwagi i budowanie akceptacji działań korporacji

3.Kreowanie tożsamości dla nowej firmy

  • Księga marki – zapis konceptu wyróżniania marki korporacyjnej na rynku
  • Nazwa firmy - symbolika werbalna
  • Logo firmy - symbolika obrazowa
  • System identyfikacji firmy (księga identyfikacji)
  • System prezentacji firmy (księga prezentacji)
  • System identyfikacji architektonicznej i oznakowanie sieci

4. Kultura organizacyjna

  • Idea: „marki się nie ma, marką się jest”
  • Punkty kontaktu klientów z firmą - „touch points”
  • Wartości firmy i wartości marki a tożsamość organizacji
  • Zaangażowanie pracowników w proces budowania tożsamości firmy

5. Zmiany w firmie a zmiany i modyfikacje Corporate Identity:

  • Repozycjonowanie marki firmy a Corporate Identity
  • Rebranding firmy a Corporate Identity
  • Fuzje i akwizycje firm a Corporate Identity

6. Kreowanie wizerunku grup firm i holdingów:

  • Modele architektury portfela spółek w grupach i holdingach:
    - model monolityczny
    - model parasolowy
    - model poręczający
    - model markowy
  • Strategie odwzorowania struktury organizacyjnej i strategii grupy w Corporate Identity
  • Wykorzystanie Corporate Identity w grupach - synergie wizerunkowe
  • Narzędzia do zarządzania architekturą portfela spółek

7. Zarządzanie Corporate Identity:

  • Procedury budowania / modyfikacji Corporate identity
  • Audyt i analizy wizerunku firmy. Dopasowanie wizerunku do potrzeb firmy
  • Zawartość księgi Corporate Identity
  • Zasady wdrażania Corporate Identity – kosztorysy i procedury
  • Zasady rozwijania Corporate Identity – otwarty system tożsamości
Zobacz fragment wykładu
 

Cena modułu:

199 zł

Cena w pakiecie:

139 zł

Cena przy zakupie całego kursu:

79 zł