Do lutego 2015 dyrektor generalna w agencji First PR, z którą związana była od początku swojej kariery zawodowej. Zajmuje się pełnym zakresem działań komunikacyjnych: od doradztwa strategicznego, planowania działań PR, komunikacji kryzysowej poprzez PR korporacyjny, PR produktowy po komunikację wewnętrzną. Pracuje dla dużych międzynarodowych koncernów z branży transportowej, turystycznej, farmaceutycznej i telekomunikacyjnej. Jest odpowiedzialna również za zarządzanie pracą i zespołem firmy. Prowadzi zajęcia z Komunikacji Kryzysowej w Podyplomowym Studium PR Szkoły Głównej Handlowej oraz zajęcia z Kreowania Wizerunku na Podyplomowych Studiach Public Relations na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.
Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi procedurami zarządzania komunikacją kryzysową.
Wychodzę z założenia, że organizacja, która dba o solidną i transparentną komunikację na co dzień, jest bardziej odporna na kryzysy, a nawet jeśli się wydarzą, to na ogół wychodzi z nich szybciej i bez ponoszenia kosztownych strat. Dlatego jednym z najistotniejszych elementów wykładu jest kwestia przewidywania i zapobiegania kryzysom. Wskazuję, jak skutecznie identyfikować potencjalne zagrożenia i w jaki sposób monitorować otoczenie pod kątem ich wystąpienia.
Ocena ryzyka to, wbrew pozorom, zadanie skomplikowane i wymagające specjalistycznej wiedzy. Równie łatwo zbagatelizować jakieś zagrożenie, jak i nieprzemyślaną reakcją wywołać niepotrzebną „burzę”. W związku z czym opowiemy, czym należy się kierować i jakich narzędzi używać w ocenie ryzyka zagrożenia kryzysem.
Kursanci będą się mogli również dowiedzieć, jak wprowadzać procedury zarządzania komunikacją w czasie kryzysu i co robić, aby uniknąć podstawowych błędów w czasie, gdy kryzys nadejdzie.
W trakcie wykładu poruszam też kwestię współpracy z mediami oraz partnerami biznesowymi w najtrudniejszych dla organizacji chwilach.
Jednym z podstawowych założeń wykładu jest uświadomienie słuchaczom, jak istotne jest, z punktu widzenia organizacji, wdrażanie i stosowanie procedur kryzysowych. Odpowiednie przygotowanie się do kryzysu przynosi również wymierne korzyści pod względem biznesowym. Można to zauważyć w szczególności w czasie tworzenia Księgi Komunikacji Kryzysowej, której jednym z pierwszych rozdziałów jest wykrywanie, definiowanie i rozwiązywanie wielu problemów natury biznesowej i proceduralnej w firmie.
Opisywane działania popieram konkretnymi przykładami i rekomendacjami.
1. Znać podstawy komunikacji kryzysowej
2. Znać szanse i zagrożenia jakie stwarza kryzys
3. Wiedzieć, jak uchronić organizację przed kryzysem
4. Znać procedury kryzysowe
5. Wiedzieć, jak współpracować z mediami podczas kryzysu
6. Umieć wyciągać wnioski z sytuacji kryzysowej
1. Wprowadzenie do zarządzania komunikacją kryzysową
2. Wpływ kryzysu na sytuację przedsiębiorstwa
3. Kiedy mamy do czynienia z sytuacją kryzysową?
4. Jak uchronić organizację przed kryzysem?
5. Procedury kryzysowe
6. Współpraca z mediami w trakcie kryzysu
7. Najczęściej popełniane błędy w sytuacjach kryzysowych
8. Co po kryzysie?