Kurs internetowy

Sytuacje kryzysowe

Promocja
 
  • Magdalena Gębala-Karcz

    Do lutego 2015 dyrektor generalna w agencji First PR, z którą związana była od początku swojej kariery zawodowej. Zajmuje się pełnym zakresem działań komunikacyjnych: od doradztwa strategicznego, planowania działań PR, komunikacji kryzysowej poprzez PR korporacyjny, PR produktowy po komunikację wewnętrzną. Pracuje dla dużych międzynarodowych koncernów z branży transportowej, turystycznej, farmaceutycznej i telekomunikacyjnej. Jest odpowiedzialna również za zarządzanie pracą i zespołem firmy. Prowadzi zajęcia z Komunikacji Kryzysowej w Podyplomowym Studium PR Szkoły Głównej Handlowej oraz zajęcia z Kreowania Wizerunku na Podyplomowych Studiach Public Relations na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej.

  •  
 

Sytuacje kryzysowe

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawowymi procedurami zarządzania komunikacją kryzysową.

Wychodzę z założenia, że organizacja, która dba o solidną i transparentną komunikację na co dzień, jest bardziej odporna na kryzysy, a nawet jeśli się wydarzą, to na ogół wychodzi z nich szybciej i bez ponoszenia kosztownych strat. Dlatego jednym z najistotniejszych elementów wykładu jest kwestia przewidywania i zapobiegania kryzysom. Wskazuję, jak skutecznie identyfikować potencjalne zagrożenia i w jaki sposób monitorować otoczenie pod kątem ich wystąpienia.

Ocena ryzyka to, wbrew pozorom, zadanie skomplikowane i wymagające specjalistycznej wiedzy. Równie łatwo zbagatelizować jakieś zagrożenie, jak i nieprzemyślaną reakcją wywołać niepotrzebną „burzę”. W związku z czym opowiemy, czym należy się kierować i jakich narzędzi używać w ocenie ryzyka zagrożenia kryzysem.

Kursanci będą się mogli również dowiedzieć, jak wprowadzać procedury zarządzania komunikacją w czasie kryzysu i co robić, aby uniknąć podstawowych błędów w czasie, gdy kryzys nadejdzie.

W trakcie wykładu poruszam też kwestię współpracy z mediami oraz partnerami biznesowymi w najtrudniejszych dla organizacji chwilach.

Jednym z podstawowych założeń wykładu jest uświadomienie słuchaczom, jak istotne jest, z punktu widzenia organizacji, wdrażanie i stosowanie procedur kryzysowych. Odpowiednie przygotowanie się do kryzysu przynosi również wymierne korzyści pod względem biznesowym. Można to zauważyć w szczególności w czasie tworzenia Księgi Komunikacji Kryzysowej, której jednym z pierwszych rozdziałów jest wykrywanie, definiowanie  i rozwiązywanie wielu problemów natury biznesowej i proceduralnej w firmie.

Opisywane działania popieram konkretnymi przykładami i rekomendacjami.

Po przestudiowaniu tego kursu słuchacz powinien:

1. Znać podstawy komunikacji kryzysowej

2. Znać szanse i zagrożenia jakie stwarza kryzys

3. Wiedzieć, jak uchronić organizację przed kryzysem

4. Znać procedury kryzysowe

5. Wiedzieć, jak współpracować z mediami podczas kryzysu

6. Umieć wyciągać wnioski z sytuacji kryzysowej

Konspekt:

1. Wprowadzenie do zarządzania komunikacją kryzysową

  • Czym jest kryzys i jakie są jego źródła?
  • Zarządzanie kryzysowe a zarządzanie komunikacją kryzysową
  • Co każdy PR-owiec powinien wiedzieć o komunikacji kryzysowej

2. Wpływ kryzysu na sytuację przedsiębiorstwa

  • Szanse, jakie stwarza kryzys
  • Zagrożenia, jakie niesie kryzys

3. Kiedy mamy do czynienia z sytuacją kryzysową?

  • Rodzaje ryzyk (finansowe, marketingowe, zarządcze, globalne, polityczne)
  • Ocena ryzyka

4. Jak uchronić organizację przed kryzysem?

  • Zarządzanie problemowe
  • Wprowadzenie w organizacji systemu zarządzania sytuacjami kryzysowymi

5. Procedury kryzysowe

  • Księga Komunikacji Kryzysowej
  • Obieg informacji wewnątrz firmy
  • Komunikacja z partnerami biznesowymi

6. Współpraca z mediami w trakcie kryzysu

  • Briefing
  • Oświadczenia
  • Formy kontaktów z dziennikarzami
  • Media społecznościowe a kryzys organizacji

7. Najczęściej popełniane błędy w sytuacjach kryzysowych

8. Co po kryzysie?

  • Wyciąganie wniosków
  • Uczenie się organizacji dzięki doświadczeniom wyniesionym z sytuacji kryzysowych
Zobacz fragment wykładu
 

Cena modułu:

149 zł

Cena w pakiecie:

104 zł

Cena przy zakupie całego kursu:

59 zł