Do stycznia 2012 roku dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej w Polskiej Telefonii Cyfrowej, odpowiedzialny za komunikację zewnętrzną, wewnętrzną i CR.
Od początku kariery zawodowej związany z szeroko rozumianą komunikacją: był asystentem na wydziale anglistyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, koordynatorem sekcji informacji przy rządzie stanu Victoria w Australii, nauczycielem Business English i Komunikacji Międzykulturowej w prywatnych instytutach w Paryżu. Po powrocie do kraju w 1992 r. zajmował stanowiska dyrektora PR w FSO, General Motors Poland i Opel Polska oraz Lafarge Polska.
Absolwent anglistyki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, stypendysta doktorancki British Council na Uniwersytecie Cambridge, akredytowany tłumacz polsko-angielsko-rosyjski przy Instytucie Lingwistów w Londynie oraz Krajowej Radzie Tłumaczy w Canberze. Uzyskał Dyplom Zarządzania Stosowanego (Applied Management) w Australian Insitute of Management w Melbourne specjalizując się w Zarządzaniu Personelem i Marketingu.
Jedna z definicji inteligencji mówi, że jest to umiejętność dostosowania się do zmieniających się warunków. Umiejętność ta stanowi, na przykład, o przeżyciu lub wyginięciu gatunków, czy też o sukcesach – albo porażkach –
w życiu zawodowym i prywatnym.
Warunki w tzw. „ekosystemie organizacyjnym” mogą się zmieniać stopniowo lub nagle. Z reguły mamy do czynienia z tą pierwsza sytuacją, co daje jednostkom inteligentnym olbrzymią przewagę: mogą one zwiastuny tychże zmian rozpoznać, przygotować się na zmiany i wręcz na nich skorzystać.
Gotowość do zmian powinna być wpisana w DNA każdego rasowego specjalisty do spraw komunikacji i PR. To Dział Komunikacji powinien być prekursorem i najważniejszym ambasadorem zmian w każdej organizacji, czy to w prywatnej firmie, czy instytucji publicznej, czy organizacji społecznej lub samorządowej.
Nie ma jednej recepty, jednego przepisu na sukces w żadnej dziedzinie. W obecnych warunkach gospodarczych i technologicznych wszystko zmienia się zbyt szybko, aby tworzyć długoterminowe strategie, a potem trzymać się ich uporczywie i nieugięcie. Możemy jednak, na błędach innych, nauczyć się rozpoznawać rodzaj i tempo nadchodzących zmian i przygotować się na nie jako zawodowi PR-owcy
i eksperci od komunikacji.
W niniejszym module przyjrzymy się kilku najważniejszym aspektom procesu zmian, właśnie z punktu widzenia PR, takim jak: przygotowanie scenariusza zmian, rozpoznawanie czynników kryzysogennych
i praktyczne zasady unikania kryzysów, komunikacja wewnętrzna i angażowanie pracowników, zmiana marki zwana rebrandingiem, ochrona informacji podczas zmian, rola szefów i przełożonych oraz wsparcie dla nich ze strony pracowników działów komunikacji, fuzje, przejęcia i reorganizacje, czy też dostosowanie się do coraz ważniejszych wymogów wielokulturowości w międzynarodowej działalności biznesowej.
Ciągłe zmiany to stan nieunikniony. Zamiast przed nimi uciekać – stawmy im czoła i wygrajmy!
1. Wiedzieć czym jest zmiana
2. Znać rolę komunikacji oraz przełożonych w trakcie zmiany
3. Wiedzieć, jak przygotować wprowadzanie zmiany
4. Umieć komunikować zmianę
5. Znać zasady postępowania w trakcie zamykania firm, zakładów, sklepów itp.
6. Znać zasady komunikacji w środowisku wielokulturowym
1. Wprowadzenie
2. Rola szefów/przełożonych we wprowadzeniu i promowaniu zmian
3. Przygotowanie na zmiany (szczególna rola PR)
4. Komunikowanie zmian
5. Rebranding, odświeżenie marki, fuzje...
6. Zamykanie firm, zakładów, sklepów
7. Wielokulturowość, czyli wpływ globalizacji
8. Zmiany - jak nie zwariować