Kurs internetowy

Rebranding, zarządzanie zmianami

Promocja
 
 

Rebranding, zarządzanie zmianami

Jedna z definicji inteligencji mówi, że jest to umiejętność dostosowania się do zmieniających się warunków. Umiejętność ta stanowi, na przykład, o przeżyciu lub wyginięciu gatunków, czy też o sukcesach – albo porażkach –
w życiu zawodowym i prywatnym.

Warunki w tzw. „ekosystemie organizacyjnym” mogą się zmieniać stopniowo lub nagle. Z reguły mamy do czynienia z tą pierwsza sytuacją, co daje jednostkom inteligentnym olbrzymią przewagę: mogą one zwiastuny tychże zmian rozpoznać, przygotować się na zmiany i wręcz na nich skorzystać.

Gotowość do zmian powinna być wpisana w DNA każdego rasowego specjalisty do spraw komunikacji i PR. To Dział Komunikacji powinien być prekursorem i najważniejszym ambasadorem zmian w każdej organizacji, czy to w prywatnej firmie, czy instytucji publicznej, czy organizacji społecznej lub samorządowej.

Nie ma jednej recepty, jednego przepisu na sukces w żadnej dziedzinie. W obecnych warunkach gospodarczych i technologicznych wszystko zmienia się zbyt szybko, aby tworzyć długoterminowe strategie, a potem trzymać się ich uporczywie i nieugięcie. Możemy jednak, na błędach innych, nauczyć się rozpoznawać rodzaj i tempo nadchodzących zmian i przygotować się na nie jako zawodowi PR-owcy
i eksperci od komunikacji.

W niniejszym module przyjrzymy się kilku najważniejszym aspektom procesu zmian, właśnie z punktu widzenia PR, takim jak: przygotowanie scenariusza zmian, rozpoznawanie czynników kryzysogennych
i praktyczne zasady unikania kryzysów, komunikacja wewnętrzna i angażowanie pracowników, zmiana marki zwana rebrandingiem, ochrona informacji podczas zmian, rola szefów i przełożonych oraz wsparcie dla nich ze strony pracowników działów komunikacji, fuzje, przejęcia i reorganizacje, czy też dostosowanie się do coraz ważniejszych wymogów wielokulturowości w międzynarodowej działalności biznesowej.

Ciągłe zmiany to stan nieunikniony. Zamiast  przed nimi uciekać – stawmy im czoła i wygrajmy!

Po przestudiowaniu tego kursu słuchacz powinien:

1. Wiedzieć czym jest zmiana

2. Znać rolę komunikacji oraz przełożonych w trakcie zmiany

3. Wiedzieć, jak przygotować wprowadzanie zmiany

4. Umieć komunikować zmianę

5. Znać zasady postępowania w trakcie zamykania firm, zakładów, sklepów itp.

6. Znać zasady komunikacji w środowisku wielokulturowym

 

Konspekt:

1. Wprowadzenie

  • Podejście praktyka, nie teoretyka
  • Co to jest zmiana
  • Dlaczego zmiana jest pożądana
  • Czy warto zmieniać coś, co działa
  • Psychologiczne podstawy oporu wobec zmian
  • Etapy ewolucji podejścia do zmian
  • Nieuniknioność zmian – bieżące uwarunkowania gospodarcze

2. Rola szefów/przełożonych we wprowadzeniu i promowaniu zmian

  • Kultura korporacyjna
  • Pracownicy są najważniejsi
  • Dawanie przykładu/coaching
  • Budowanie wiarygodności (rola komunikacji)
  • Rola komunikacji kaskadowej

3. Przygotowanie na zmiany (szczególna rola PR)

  • Zmiany przewidywalne i nieprzewidywalne
  • Antycypowanie zmian – odczytywanie sygnałów
  • Zmiana nie musi być zła: kryzys – idealnym momentem na zmiany
  • Budowanie aliansów dla zmian
  • Antycypowanie oporu – przygotowanie środków zaradczych
  • Zmiana: szansa na integrację, nie dezintegrację
  • Transformacja=integracja
  • Zmiany wymuszone przez technologię (obszar PR)
  • Zmiany zachodzące w mediach i ich wpływ na pracę PR i Komunikacji
  • Wpływ zmian na reputację firmy/marki (co i jak chronić, co i jak zmienić)

4. Komunikowanie zmian

  • Percepcja a rzeczywistość
  • Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna
  • Zaangażowanie pracowników – PR, HR, S&M, zarząd
  • Akcje i emocje
  • Kreatywność a prawda: zachowanie wiarygodności
  • Dostosowanie kanałów komunikacji: symbolika zmian
  • Niebezpieczeństwa propagandy sukcesu
  • Różni interesariusze, różne metody, kanały, narzędzia

5. Rebranding, odświeżenie marki, fuzje...

  • Kryzys czy nowe możliwości
  • Różnice i podobieństwa
  • Odbiorcy wewnętrzni i zewnętrzni – dostosowanie przekazów, metod i kanałów komunikacji
  • Sprawy organizacyjne krok po kroku
  • Praktyczna droga przez przygotowanie, wprowadzenie i podsumowanie rebrandingu
  • Ludzie, funkcje, kompetencje
  • Planowane, dyscyplina i kontrola projektowa
  • Kreatywność metod i narzędzi

6. Zamykanie firm, zakładów, sklepów

  • Planowanie i przygotowania na różnych poziomach
  • Zaangażowanie całej organizacji
  • Tajność czy otwartość
  • Pozyskiwanie aliantów (media, władze, związki zawodowe)
  • Jak w tym procesie chronić markę

7. Wielokulturowość, czyli wpływ globalizacji

  • My zagranicą – obcokrajowcy u nas
  • Znajomość obcych kultur a sukces w biznesie
  • Znajomość języków obcych = zrozumienie mentalności innych
  • Gafy kulturowe i językowe - jak ich unikać

8. Zmiany - jak nie zwariować

  • „Grawitacja” – pewne rzeczy trzeba zaakceptować
  • Jak się nie wypalić podczas zmian

 

Zobacz fragment wykładu
 

Cena modułu:

199 zł

Cena w pakiecie:

139 zł

Cena przy zakupie całego kursu:

79 zł