Kurs internetowy

Social media w komunikacji firmy

Promocja
 
  • Michał Górecki

    Do stycznia 2013 strateg w Agencji Reklamowej Heureka, bloger. W branży reklamowej od kilku lat, w Heurece zajmował się przede wszystkim strategiami socialmediowymi oraz nowym biznesem. Tworzył strategię obecności w mediach społecznościowych dla takich marek jak Colgate, Żywiec-Zdrój, Berlinki, Brita, czy Atlas. Osobiście nadzorował projekty dla m. in.: Wilkinson, Orange, Philips, , Nivea, czy Playboy. Jest współwłaścicielem serwisów clouto.com i koszulkowo.com. Prowadzi bloga pod adresem michal-gorecki.pl. Jego publikacje dotyczące mediów cyfrowych pojawiały się na blogach branżowych i serwisach takich jak gazeta.pl.

    Wcześniej związany z organizacjami pozarządowymi (ZHP, PTTK) zarówno od strony wolontariackiej jak i pracy w centrali. Nadzorował projekty na poziomie centralnym korzystając z siły mediów społecznościowych i crowdsourcingu już na początku nowego millenium. Pasjonat komunikacji międzyludzkiej, nowych technologii i mediów. Prowadził liczne zajęcia dotyczące marketingu i promocji w organizacji pozarządowych.

  •  
 

Social media w komunikacji firmy

Szkolenie przedstawia podstawowe zagadnienia związane z mediami społecznościowymi. Opisuje pejzaż mediów drugiej dekady XXI wieku, narzędzia i platformy, z których możemy korzystać, wraz z podstawowymi modelami obecności. Poruszany jest także temat budowania strategii i cele obecności w świecie social mediów. Uczestnicy mogą zapoznać się z topografią Facebooka i jego podstawowymi funkcjami, dowiedzą się, jak prowadzić komunikację oraz zaistnieć w nim reklamowo. Podczas szkolenia poruszany jest także temat kryzysów w social mediach oraz sposoby radzenia sobie z nimi.

Po przestudiowaniu tego kursu słuchacz powinien:

1. Znać znaczenie mediów społecznościowych w komunikacji

2. Znać proces tworzenia strategii komunikacji w social mediach

3. Znać rodzaje social mediów i sposoby ich wykorzystywania

4. Umieć komunikować się na Facebooku

5. Wiedzieć, jak działać w sytuacjach kryzysowych w social mediach

6. Znać metody i narzędzia do mierzenia efektów działań w mediach społecznościowych

Konspekt:

1. Znaczenie mediów społecznościowych w działaniach marketingowych (wprowadzenie)

  • Mapa mediów społecznościowych
  • Rodzaje mediów społecznościowych: Paid, Owned, Earned
  • Kto, jak i dlaczego korzysta z mediów społecznościowych?

2. Proces tworzenia strategii komunikacji w oparciu o media społecznościowe

  • Kroki tworzenia strategii
  • Cele
  • Analiza marki i otoczenia
  • Modele działania
  • DOs and DON’T-  strategii komunikowania przez media społecznościowe

3. Praktyczne wykorzystanie mediów społecznościowych - co oprócz Facebooka?

  • Fora – główne platformy, narzędzia, specyfika działań
  • Serwisy społecznościowe – Pinterest, Google+, nk.pl, GoldenLine, LinkedIn, społeczności tematyczne. Jak zaistnieć?
  • Blogi – specyfika działań z liderami opinii
  • Mikroblogi: czy w Polsce mają potencjał?
  • Platformy wideo – wykorzystanie do promocji marki angażujących treści wideo
  • Seeding i kampanie wirusowe
  • Geolokalizacja
  • Amplifying – współpraca z mediami społecznościowymi

3. Jak komunikować się na Facebooku?

  • Mechanizmy do wykorzystania w komunikacji i angażowaniu społeczności
  • Regulaminy i zasady działań marketingowych na Facebooku: aplikacje, gry, branded content
  • Zasada 1/9/90 – piramida uczestnictwa w mediach społecznościowych
  • Model EEIA – po co to robimy i jak mierzyć sukces?
  • Dwie pułapki social media
  • Konsumenci vs Prosumenci
  • Typologia fanów – trolle i inni
  • DOs and DONT’s i zasady skutecznej komunikacji
  • Success case studies

4. Obsługa klienta i sytuacje kryzysowe

  • Social Media Policy – zarządzanie mediami społecznościami wewnątrz organizacji
  • Jak formułować wypowiedzi?
  • Jak przekazywać trudne komunikaty?
  • Co wypada a co nie, czyli jak nie przekroczyć granicy w tym specyficznym medium?
  • Jak radzić sobie z  trollingiem lub zamierzonymi atakami konkurencji?
  • Postępowanie w sytuacjach kryzysowych, łagodzenie emocji, ścieżki postępowań

5. Ocena skuteczności działań w mediach społecznościowych

  • Elementy i główne miary systemu Facebook In-sights
  • Zewnętrzne systemy analityczne
  • Analizy zasięgowe
  • Analizy zaangażowania
  • Analizy komunikacji
  • Semantyka społecznościowa
  • Earned Media Value
  • KPI i ROI – wskaźniki mierzenia efektywności
Zobacz fragment wykładu
 

Cena modułu:

199 zł

Cena w pakiecie:

139 zł

Cena przy zakupie całego kursu:

79 zł