Prezeska Forum Odpowiedzialnego Biznesu
Zarządza zespołem FOB, odpowiada za kontakty z kluczowymi interesariuszami w Polsce. Członkini CSR Europe. Współpracuje również z The World Business Council for Sustainable Development (WBCSD). Autorka artykułów i komentarzy prasowych, członkini jury konkursu Raporty Społeczne oraz innych konkursów poświęconych społecznej odpowiedzialności biznesu. Prowadzi zajęcia dla studentów na podyplomowych studiach z zakresu CSR i PR.
Była ekspertka w Komitecie Technicznym ds. Społecznej Odpowiedzialności w ramach Polskiego Komitetu Normalizacyjnego, brała udział w tworzeniu i promocji Normy ISO 26000. Członkini Grupy Roboczej ds. promocji odpowiedzialnego biznesu przy Ministerstwie Gospodarki.
Ekspertka ds. zrównoważonego rozwoju i CSR, publicystka, coach i konsultantka. Prowadzi firmę doradczą Go Responsible Consulting oraz blog o zarządzaniu goresponsible.pl. W latach 2009-2013 Menedżerka ds. Zarządzania Wiedzą w Forum Odpowiedzialnego Biznesu (FOB), gdzie odpowiadała za kwestie merytoryczne, a dziś wspierający organizację zewnętrzny ekspert. Specjalizuje się w zarządzaniu zgodnym z zasadami zrównoważonego rozwoju i społecznej odpowiedzialności. Współpracuje z firmami i organizacjami pozarządowymi – doradza w dziedzinie zarządzania na różnych szczeblach (strategia i standardy CSR, dialog z interesariuszami, raportowanie społeczne i in.). Aktualnie, w ramach współpracy z Forum Darczyńców w Polsce, jest coachem dla 24 fundacji korporacyjnych, które wspiera w rozwoju standardów zarządzania. Autorka koncepcji i redaktorka wielu publikacji i analiz poświęconych tematyce odpowiedzialnego biznesu i zarządzania, m.in. serii „Wspólna odpowiedzialność” publikowanej przez FOB. Jedna z 50 kobiet polskiego CSR-u według FOB.
Odpowiedzialne prowadzenie działalności przez organizację przynosi szereg korzyści, zarówno działającemu podmiotowi, jak i jego otoczeniu wewnętrznemu i zewnętrznemu. Szkolenie wprowadzi uczestników do zagadnień związanych z odpowiedzialnym biznesem (ang. CSR, corporate social responsibility) i przedstawi argumenty na rzecz wdrażania jego idei przez firmy. Zostaną oni zaznajomieni z definicjami CSR i kluczowymi pojęciami dotyczącymi tej koncepcji oraz swoistym przewodnikiem po CSR, jaki stanowi międzynarodowa norma ISO 26000. Dzięki zaprezentowanym podczas szkolenia narzędziom i przykładom dobrych praktyk z zakresu CSR, uzyskają podstawową praktyczną wiedzę, która pozwoli im na przygotowanie odpowiednich inicjatyw zgodnych z założeniami społecznej odpowiedzialności biznesu.
1. Po co nam CSR, czyli o korzyściach z odpowiedzialności organizacji
2. CSR - podejście strategiczne
3. Relacje z interesariuszami
4. Wybrane instrumenty CSR oraz dobre praktyki
5. Ewaluacja, raportowanie i komunikowanie