Kurs internetowy

Planowanie i budowa kampanii PR

Promocja
 
  • Sebastian  Hejnowski

    CEO w MSLGROUP Poland i dyrektor operacyjny dla regionu Europy Środkowej i Wschodniej. Członek zespołu zarządzającego Publicis Communications w Polsce. Organizator licznych akcji PR-owych, dyrektor i współorganizator kampanii społecznej na rzecz aktywizacji osób niepełnosprawnych „Wyślij CV, ktoś czeka". Od stycznia 2007 roku dyrektor zarządzający w agencji Ciszewski PR.

    Absolwent Akademii Ekonomicznej w Poznaniu oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Pracę rozpoczął w Wielkopolskim Centrum Edukacyjnym, następnie był managerem w grupie agencji reklamowych BFFG.

    Praktyk PR, który chętnie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem. Szkolił zarówno osoby z sektora publicznego m.in. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, jak i pracowników firm komercyjnych.

    Laureat PRotona 2013 w kategorii „Osoba/zespół w firmie PR-owskiej”

     

  •  
 

Planowanie i budowa kampanii PR

Moduł kursu internetowego poświęcony planowaniu i budowie kampanii pokazuje w jaki sposób i z wykorzystaniem jakich narzędzi należy przygotować się do prowadzenia projektu. Omówione są w nim również realia współpracy z agencją. Planowanie i budowa kampanii PR składa się z kilku etapów. Zwykle praca nad kampanią zaczyna się od brief’u, który jest fundamentem naszych późniejszych działań. Umiejętność prawidłowego tworzenia zapytania ofertowego oraz jego czytania, jest również istotnym elementem powodzenia planu kampanii PR. Brief musi być oparty na twardych danych, które czerpiemy z badań. Często oprócz badania grupy docelowej warto przebadać również wizerunek firmy wśród pracowników i innych interesariuszy. To jest punkt wyjścia do doboru odpowiednich narzędzi i kanałów. W szkoleniu wszystkie etapy budowania kampanii PR są omówione oraz zilustrowane wieloma praktycznymi przykładami działań komunikacyjnych, które mogą posłużyć także za inspirację przy nowych projektach.

Po przestudiowaniu tego kursu słuchacz powinien:
  1. Umieć zebrać potrzebne informacje do tworzenia kampanii PR oraz stworzyć celny brief na kampanię PR
  2. Dobrać narzędzia adekwatne do interesariuszy.
  3. Wycenić działania PR
  4. Oszacować skuteczność kampanii PR
Konspekt:

1. Brief

  • Elementy brief’u
  • Pytania uzupełniające
  • Zrozumienie potrzeb

2. Analiza sytuacji wyjściowej, Badanie wizerunku

  • Monitoring mediów
  • Audyt grup wpływu i otoczenia
  • Audyt pracowników

3. Określanie trafnych celów kampanii PR

  • Zbieranie insightów i foresightów
  • Wybór celu kampanii
  • Kluczowe przekazy
  • Zakładane rezultaty

4. Dobór narzędzi i kanałów komunikacji

  • Media tradycyjne oraz społecznościowe
  • Dotarcie bezpośrednie
  • Komunikacja wewnętrzna
  • Studium przypadku (komunikacja korporacyjna IBM)

5. Pomysły kreatywne

  • Inspiracje
  • Burze mózgów
  • Sprawdzanie pomysłów
  • Studium przypadku (Dzień przytulania, Brita tester)

6. Tworzenie planu komunikacji

  • Problem
  • Odpowiedź na problem
  • Działania PR, organizacja i czynności
  • Ocena działań

7. Tworzenie budżetu

  • Koszty wewnętrzne
  • Koszty zewnętrzne
  • Outsourcing
  • Efektywność

8. Ewaluacja kampanii PR

  • Cel kampanii PR a ocena efektów
  • Metody oceny skuteczności i efektywności kampanii

 

Zobacz fragment wykładu
 

Cena modułu:

199 zł

Cena w pakiecie:

139 zł

Cena przy zakupie całego kursu:

79 zł