Kurs internetowy

Copywriting - skuteczna komunikacja za pomocą słów

Promocja
 
  • Joanna Delbar

    Do maja 2014 prezes Agencji Public Relations Telma Group Communications (aktualnie - doradca zarządu), wiceprezes Związku Firm Public Relations. Ukończyła Wydział Aktorski łódzkiej Filmówki, Marketingowe Zarządzanie Firmą na UŁ oraz studia doktoranckie na Wydziale Marketingu i Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego.

    Specjalizuje się w programach public affairs i community relations, jest autorką wielu strategii PR dla prowadzonych przez jej firmę projektów. Prowadzi liczne szkolenia i prezentacje dotyczące problemów PR oraz zarządzania marką. Wykładowca London School of PR, Uniwersytetu Warszawskiego, Akademii Komunikacji Marketingowej oraz Politechniki Warszawskiej.

    W latach 2004-2006 była wiceprezesem Polskiego Stowarzyszenia Public Relations, a 2009-2011 oraz od 2012 do chwili obecnej - wiceprezesem Związku Firm Public Relations.

    Nominowana do tytułu PRotony 2008 w kategorii osoba/zespół ds. komunikacji firmy lub korporacji oraz do tytułu Dama Sukcesu 2008.Zdobywczyni (wraz z zespołem Telma Group) czterech Złotych Spinaczy.

    Współautorka Leksykonu Public Relations, Sztuki Public Relations i powstającej właśnie Encyklopedii PR. Certyfikowany Praktyk NLP.

  •  
 

Copywriting - skuteczna komunikacja za pomocą słów

Umiejętne posługiwanie się słowem to podstawowy wymóg jaki stawiany jest PR-owcom.

Poprawność językowa, dobry styl, brak błędów ortograficznych – to tu kryje się sukces dobrych informacji prasowych, tekstów na strony internetowe, przemówień, listów itp. Dziś, w czasach krótkich informacji internetowych, połykania znaków, używania przedziwnych skrótów, my PR-owcy mamy szczególną misję do spełnienia- dbania o poprawność i piękno naszego języka.

Jak posługiwać się słowem, jak pisać dla mediów tak, aby nasza informacja prasowa była inspiracją dla artykułu dziennikarza? Jak spowodować aby dzięki naszemu tekstowi klienci pozostawali długo na stronach internetowych naszych firm? Jak poprawnie komunikować się z odbiorcą poprzez blogi?

Na te pytania znajdziecie odpowiedź w  kolejnym szkoleniu PROTO „Copywriting- skuteczna komunikacja za pomocą słów”.

Po przestudiowaniu tego kursu słuchacz powinien:

1. Znać różnice między pisaniem dziennikarskim a PR-owym

2. Znać zasady pisania informacji prasowych oraz jej elementy

3. Wiedzieć, w jaki sposób zainteresować media swoimi informacjami

4. Wiedzieć, jak pisać do internetu

5. Wiedzieć, jak pisać na blogach firmowych



Konspekt:

1. Czym jest pisanie w komunikacji wewnętrznej

  • Różnice w pisaniu dziennikarskim i PR-owym
  • Jak dziennikarze oceniają profesjonalizm komunikacyjny branży PR , czego nie lubią
  • Jak pisać w komunikacji wewnętrznej, różnice w komunikowaniu na zewnątrz i do wewnątrz


2. Informacja prasowa – najważniejsze narzędzie pracy w PR

  • Zanim zasiądziemy do pisania
    -  analiza mediów
    -  baza dziennikarzy
    -  wewnętrzny audyt komunikacyjny ( co na temat twojej firmy pisały media do tej pory)
  • Budowa informacji prasowej
    - tytuł ( jak konstruować dobre tytuły, dlaczego dobry tytuł to połowa sukcesu)
    - lead (streszczenie informacji, co powinno znaleźć się w leadzie)
    - rozwinięcie (jakie inne informacje zawrzeć)
    - kontakt
  • -backgrounder ( co i jak napisać o firmie)
  • Zasady pisania informacji prasowej
    - zasada odwróconego trójkąta
    - długość informacji prasowej
    - wygląd informacji ( odległości między zdaniami, paragrafy, marginesy itp.)
  • Styl informacji prasowej
    - kiedy stosować wielkie litery
    - co podkreślać, a czego nie
    - skróty i papka korporacyjna - największy wróg informacji
    - ortografia i stylistyka
  • Siła prostoty w pisaniu informacji
    - równoważniki zdań
    - stosowanie zaimków osobowych
    - krótkie, proste zdania
  • Dobre i złe informacje prasowe- case study, omówienie prawdziwych informacji przysłanych do redakcji przez PR-owców

3. Co może zainteresować dziennikarzy ?

  • Indywidualizacja przekazu gwarancją efektu mediowego
  • Aktualność tematyki- news
  • Obserwowanie trendów
  • Jak poszukiwać inspiracji do informacji prasowej gdy nie mamy o czym komunikować

4. Pisanie treści na strony internetowe

  • Jak czytamy w internecie
  • Jak powinien wyglądać tekst na stronie internetowej
  • Charakterystyka dobrych tekstów na strony internetowe
  • Najczęstsze problemy podczas pisania tekstów na stronę internetową
  • Treść a pozycjonowanie
  • Język i struktura informacji
  • Wizualna prezentacja treści na stronie /kolorystyka tekstu, czcionki, style, paragrafy, ułożenie tekstu/
  • Intranet, pisanie do pracowników
  • Newsletter wewnętrzny
  • Inne publikacje cykliczne ( gazety korporacyjne)

5. Blogi firmowe

  • Do czego firmie jest potrzebny blog
  • Jak pisać skuteczny blog firmowy
  • Schematy postów
  • Skąd brać pomysły na teksty na blog
  • Jak radzić sobie z komentarzami na blogu
Zobacz fragment wykładu
 

Cena modułu:

199 zł

Cena w pakiecie:

139 zł

Cena przy zakupie całego kursu:

79 zł