Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

Czy firma powinna prowadzić bloga?

Czy firma w dzisiejszych czasach powinna prowadzić bloga? W czasach gdy gros komunikacji przenosi się na Facebooka, Twittera i inne platformy? Odpowiedź na to pytanie nie jest proste, ale prowadzenie bloga może być jak najbardziej uzasadnione! Dobrze prowadzony blog firmowy buduje pozycję firmy jako eksperta w branży, wyróżnia na tle konkurencji i zwiększa jej wiarygodność.

Blog firmowy plasuje się gdzieś pomiędzy serwisem WWW, na którym znajdują się wszelkie pogłębione informacje o firmie i produktach, a kanałami mikroblogowymi gdzie komunikujemy się często, ale krótko. Facebook, choć jest świetnym narzędziem budowania społeczności, nie pozwala na pogłębione analizy w formie regularnych notek. Blog natomiast może jak najbardziej do tego służyć.

Oczywiście nie wszystkie firmy i marki powinny zakładać swojego bloga. Będzie to szczególnie ważne dla firm których klienci lubią rozmawiać lub czytać o produktach, takich których klienci poszukują informacji. Będzie to chociażby większość firm technologicznych, czy oferujących usługi czy produkty dla biznesu.

Założenie bloga jest dziś banalnie proste. Niestety to najłatwiejsza część procesu – najtrudniejsze jest tworzenie wartościowego contentu! Wydaje się to banałem, ale wiele firm zakłada blogi po to, by publikować na nich od niechcenia co dwa miesiące. Tak więc decydując się na bloga oceńmy nasze zasoby wiedzy oraz możliwości przelewania ich na notki blogerskie. Pomyślmy kto ma prowadzić bloga – pracownik firmy (zastanówmy się czy ma na to czas), a może osoba z zewnątrz?

Takie rozwiązanie przyjął Cropp, a także Teatr 6 piętro – autorzy bloga zostali wyłonieni w drodze konkursu. Przy dobrze przeprowadzonej rekrutacji mamy pewność, że będzie to osoba z pasją i umiejętnościami, a nie przydzielony do tego celu, średnio przekonany pracownik.

Nie możemy zapomnieć też o regularnym czytaniu komentarzy i odpowiadaniu na nie. Dyskusja w komentarzach to jedna z podstawowych wartości bloga.

Reasumując – prowadzenie bloga jest świetnym rozwiązaniem dla dużej części firm, choć jeśli firma ma zabrać się za to w sposób nieprawidłowy – lepiej tego nie robić. Dobrze prowadzony blog może być świetnym źródłem eksperckiego wizerunku!

Jak założyć i prowadzić firmowego bloga? Jak współpracować z blogerami? Co wolno blogerowi obiecać, a czego się wystrzegać? Na te i wiele innych pytań odpowiem już na szkoleniu „Blogi jako narzędzie PR.

Zapraszam,
Michał Górecki