Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

Google - przyjaciel PR-owca

Czy reklama w Google jest skuteczna?

Google  to potentat wyszukiwania – największa wyszukiwarka na świecie i top of mind większości internatutów. Mówisz wyszukiwanie – myślisz Google. Reklama googlowa to także nowy etap jeśli chodzi o targetowanie – dzięki znajomości tego co wyszukuje dana osoba możemy o wiele łatwiej pokazać jej reklamy, które rzeczywiście są dla niej interesujące. Nie należy zapominać o tym, że Google to nie tylko wyszukiwanie, to także Google Maps, poczta Gmail i wiele innych narzędzi, z których korzystają miliony osób na całym świecie.
Reklamy Google to też nowa jakość jeśli chodzi o samoobsługę – Adwords są na tyle proste w obsłudze, że użytkownicy końcowi, czy osoby niespecjalnie obeznane z tematem mogą w prosty sposób stworzyć reklamę i ją opublikować.
Reklamy te są rozliczane w efektywnym modelu CPC (Cost per Click), a więc płacimy za realne kliknięcia. To także najchętniej klikane formaty reklamowe w internecie – może dlatego, że są mało inwazyjne.

Czy narzędzia Google'a są przydatne w pracy PR-owca?

Narzędzia Google są przydatne właściwie dla każdego, kto prowadzi działania w internecie. Od reklamy, przez ewentualny profil na G+, aż po jedną z najważniejszych rzeczy czyli optymalizację SEO oraz SEM – marketing w wyszukiwarkach. Większość ludzi poszukuje informacji tą drogą i odpowiednie ich pokazanie jest często kluczem do sukcesu.

Czy Google + stanie się konkurencja d FB?

To dość trudna prognoza. Na razie zdania są mocno podzielone. Google już kilka razy próbował sił w społecznościach, niestety bezskutecznie. Z jednej strony mocną stroną Google'a jest wiele narzędzi które można w inteligentny sposób połączyć, z drugiej czyni to na razie w sposób nieco chaotyczny. Całość jest też zorientowana na razie nieco na użytkowników technologicznych – Facebook wydaje się o wiele prostszy dla zwykłych ludzi. Dodatkowo Google nie zaproponował jak na razie rewolucji, większość funkcji już istnieje na Facebooku, a ciężko przenieść tam wszystko co się do tej pory napisało, czy zamieściło. Warto jednak mieć "z tyłu głowy" fakt, że dla wielu kręgów Google Plus jest ciekawą platformą, wszystko zależy od produktów które chcemy promować i grupy do której chcemy dotrzeć.
Na pewno jednak Facebook czuje oddech Google Plus na plecach i wprowadza pewne zmiany i usprawnienia szybciej – konkurencja zawsze wpływa dobrze na rynek.

Czy warto pojawiać się firmom na G+?

Od niedawna firmy mogą tworzyć swoje profile na Google Plus, choć obecnie nie można jeszcze prowadzić promocji. Założenie profilu to nie jest duży wysiłek, a jest to dodatkowy kanał komunikacji. Szczególnie ważny, że wyniki związane z Google Plus będą coraz bardziej faworyzowane w wyszukiwarce.

Michał Górecki, jd