Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

PR-owcu pisz krótko

Zgodnie z wynikami badań czytelnictwa zdanie liczące 24 i więcej słów zapamięta jedynie 50 proc. czytelników, zaś jedynie 70 proc zapamięta pierwszą część zdania, a raptem 30 proc. zapamięta drugą część zdania, zatem, z analizy statystyk jasno wynika, że PR-owcy powinni zwracać szczególną uwagę na swoje teksty i pamiętać - im krótsze zdania tym lepsze.

Więc PR-owcy pamiętajcie!

Jedynie co drugi czytelnik zapamięta zdanie o długości 24 lub więcej słów – dowodzą naukowcy.

Co więcej:
* pierwszą część zdania zapamięta 70 proc.
* drugą część zdania zapamięta 30 proc.

PR-owcy często piszą zbyt długie zdania i skazują swoje teksty na zapomnienie. Sami nie wiedzą, że „im krócej tym lepiej”.

Zapraszam na warsztaty „Teksty w public relations”.

W trakcie szkolenia uczestnicy dowiedzą się:

  • Co rządzi współczesnymi mediami?
  • Jaka jest specyfika i tryb pracy dziennikarzy
  • Jakie zabiegi stylistyczne uatrakcyjnią tekst?
  • Co wpływa na zrozumienie tekstu?
  • O co chodzi w tekstach „w kryzysie”

Druga część szkolenia to zajęcia praktyczne w oparciu o case’y przygotowane przez prowadzącego i/lub uczestników.

Bartosz Sawicki