Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

Relacje z mediami: od pisuarów po wełnę mineralną

Relacje z mediami? Wystarczy wysłać informacje prasową, a reszta (CTRL+V:) zrobi się sama – nic prostszego i zarazem nic bardziej mylnego...

Dla 28 proc. dziennikarzy najczęstszym błędem informacji prasowych jest nachalna promocja. Niezgodność z profilem tematycznym redakcji oraz błahy temat wskazało po 22 proc. respondentów. 13 proc. uznało, że najczęstszym błędem jest nieciekawa treść. 9 proc. ankietowanych dziennikarzy zwróciło uwagę na złą jakość techniczną dołączonych materiałów graficznych. Dziennikarze, którzy odpowiedzieli na ankietę wskazywali też na błędy językowe, naszpikowanie informacji „bełkotem” marketingowym, „cukierkowatość stylu”, a także podawanie nieprawdy – to wyciąg z raportu PRoto.pl z... 2008 roku!!!

Od tego badania minęło prawie pięć lat. Świat się zmienił, ale sądząc po zawartości skrzynek e-mailowych dziennikarzy – w ogóle nie zmienili się PR-owcy. Firmy wciąż są liderami, czołowymi producentami innowacyjnych produktów, które mają odmienić oblicze branży. Dziennikarze zaś to substytut Wikipedii. Dostają informacje o wszystkim – od pisuarów Euro 2012, po najnowszy rodzaj wełny mineralnej...

To tylko mały wycinek rzeczywistości. Można jednak powiedzieć: jakie informacje prasowe – takie relacje z mediami. Wciąż mnóstwo jest PR-owców, którzy nie wiedzą, po co dzwonią do redakcji. Nie wiedzą, co chcą powiedzieć o firmie, co może zainteresować dziennikarza, jakim językiem do niego mówić i kiedy najlepiej zadzwonić, by wstrzelić się w cykl wydawniczy...

Oczywiście to tylko ciemna strony mocy :) Jest wielu specjalistów, którzy świetnie wykonują swoją pracę!

Chcesz przenieść się na jasną stronę? Zapisz się na szkolenie!
Dowiesz się m.in:
- jaka jest różnica pomiędzy potrzebami PR-owca, a potrzebami dziennikarza
- jakie są zakłócenia na linii dziennikarz - PR-owiec
- jak w trudnych sytuacjach radzić sobie z trudnymi dziennikarzami
- jak, kiedy i do kogo pisać

Zapraszam,
Bartosz Sawicki