Akademia PRoto - ucz się od najlepszych!

Sponsoring w eventach

Sponsoring opanował wszelkie dziedziny sportu, kultury, niektóre dziedziny nauki, działania promocyjne miast, województw, krajów. Eventy komercyjne to od jakiegoś czasu kolejne pole, na którym spotyka się firmy chcące zaistnieć dzięki sponsorowaniu wydarzeń specjalnych dla swoich grup docelowych.

Aby sponsoring przynosił nam korzyści, to zarówno z pozycji sponsora, jak i sponsorowanego powinniśmy poprzedzić podejmowanie decyzji wieloma działaniami sprawdzającymi, np. wynikające z danej współpracy zagrożenia oraz możliwe zyski. Jeśli to nas zaproszono do współpracy w charakterze sponsora, naszym pierwszym zadaniem będzie określenie potencjału wydarzenia. Musimy zadać sobie wiele pytań: Czy impreza daje nam korzyści z jej sponsorowania? Czy grupa docelowa popiera sponsoring? Czy pasujemy jako sponsor do danej imprezy? Czy organizator imprezy ma doświadczoną kadrę i czy stworzy realny pakiet sponsorski, który zostanie przez niego w pełni zrealizowany? To są jednak tylko niektóre z nich. Jeśli zamierzamy poszukiwać sponsorów, czeka nas dużo dłuższa lista działań do wykonania. Samo stworzenie oferty sponsorskiej oraz rozesłanie do wybranych firm nie przyniesie pożądanych rezultatów.

Warto posiąść potrzebną w tej dziedzinie wiedzę ze względu na horyzonty, jakie się dzięki niej przed nami otwierają. Zgłębienie teoretycznych i praktycznych informacji w  zakresie sponsoringu może być dla nas odkrywczym narzędziem: przydatnym, ułatwiającym pracę, ale przed wszystkim zyskownym.

Marzena Godlewska